Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – کرمان همچنان درگیر موج سهمگین کرونا است و آمار بالای اشغال تخت‌های بیمارستانی نشان از عدم مهار موج پنجم بیماری در بزرگ‌ترین استان کشور دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، در شرایطی که بر اساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونا استان کرمان شرایط بهتری دارد و از 23 شهرستان استان 13 شهرستان در وضعیت نارنجی و 10 شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند، به نظر می‌رسد که همچنان وضعیت استان کرمان خوب نیست و به گفته مسئولان آمار بالای اشغال تخت‌های بستری نشان از آن دارد که موج پنجم کرونا در بزرگ‌ترین استان کشور هنوز مهار نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی شفیعی سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان کرمان در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه چیزی نزدیک به 14 هفته است که استان کرمان درگیر موج پنجم کرونا است اظهار داشت: موج سهمگینی بود و در این مدت در استان کرمان روزهای سخت زیادی را پشت سر گذاشتیم؛ تعداد زیادی از تخت‌های بیمارستانی استان اشغال، تعداد زیادی از هم استانی‌ها درگیر، عده زیادی راهی بیمارستان شدند و متأسفانه تعداد قابل توجهی فوتی‌های کرونا را شاهد بودیم.

خبری از روند نزولی کرونا در کرمان نیست

وی با بیان اینکه انتظار داشتیم از هفته گذشته رفته رفته شاهد کاهش روند نزولی کرونا در استان کرمان باشیم و یا حداقل در آمار مبتلایان و بیماران بستری به ثبات نسبی در استان برسیم ادامه داد: برخلاف انتظار ما هنوز نشانه‌ای از مهار موج پنجم کرونا در آمار و ارقام وضعیت تخت‌های بیمارستانی در بزرگ‌ترین استان کشور نیست و همچنان موارد و میزان ابتلای ما در استان زیاد است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان کرمان با اشاره به اینکه از سال گذشته و از ابتدای همه گیری این مسئله گفته شده که این بیماری از طریق ذرات ریز تنفسی، دست‌های آلوده و ماندن ذرات معلق ویروس در هوا منتشر می‌شود گفت: به همین دلیل توصیه به رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از حضور در فضاهای بسته و استفاده از ماسک می‌شد.

وی با بیان اینکه رفته رفته شاهد تغییر رفتار این ویروس بودیم و مشاهده کردیم که این ویروس تمام تلاش خود را می‌کند تا بتواند در محیط بیرون ماندگاری بیشتری داشته و فرصت بیشتری برای ادامه حیات و پیدا کردن میزبان خود داشته باشد تصریح کرد: سوش جدید کرونا که در حال حاضر در کشور درگیر آن هستیم، هوا برد شده است.

شفیعی با اشاره به اینکه سوش جدید ویروس کرونا به راحتی می‌تواند در هوا انتشار پیدا کرده و مانند ویروس آبله مرغان شدت واگیری بالایی دارد افزود: قدرت سرایت پذیری کرونا به شدت افزایش یافته و کافی است.

وی با بیان اینکه موارد ابتلای کرونا در استان کرمان همچنان بالا است افزود: در این شرایط تنها راه برون‌رفت از این وضعیت بحرانی تزریق واکسن است، هرچند واکسن‌ها ایمنی 100 درصدی نمی‌دهند اما ایمنی نسبی ایجاد شده در سطح جامعه باعث قطع شدن زنجیره بیماری می‌شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان کرمان افزود: توصیه می‌شود افراد بلافاصله پس از فراخوان برای تزریق واکسن مراجعه کنند و منتظر واکسن خاصی نباشند چرا که تمامی واکسن‌هایی که در دنیا تولید می‌شود به لحاظ اثربخشی و ایمنی شبیه هم هستند و همه از یک یا دو مکانیسم خاص الگوبرداری شدند.

واکسینه شدن 85 درصد جمعیت بالای 60 سال در کرمان

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که سهمیه واکسن خوبی به استان اختصاص داده شود افزود: در هفته‌های گذشته شاهد سرعت بالای واکسیناسیون در استان بودیم اما یک هفته گذشته به دلیل آنکه زمان تزریق دوز دوم واکسن کسانی که در ماه قبل تزریق واکسن داشتند فرا رسیده بود، سرعت واکسیناسیون در استان کرمان کاهش یافت و اولویت تزریق واکسن به آنها داده شد.

شفیعی با اشاره به اینکه از این هفته دوباره سرعت واکسیناسیون در استان افزایش می‌یابد و امیدواریم که تا یکی دو ماه آینده حجم قابل قبولی از مردم واکسینه شود عنوان کرد: در حال حاضر 85 درصد جمعیت بالای 60 سال و 55 درصد جمعیت بالای 40 سال استان واکسن کرونا را تزریق کردند.

وی با بیان اینکه واکسن‌ها ممکن است عوارض خفیفی به دنبال داشته باشند اما تا کنون عوارض شدیدی از تزریق واکسن کرونا مشاهده نشده است گفت: بیش از 700 هزار دوز واکسن در استان تزریق شده و هنوز عارضه جدی در استان مشاهده نکردیم.

کرونا هزینه درمان ماهانه بیماران تحت‌پوشش بیمه سلامت کرمان را به 80 میلیارد‌تومان رساندمرگ 24کرمانی دیگر در روزهای سیاه کرونایی/ استان کرمان همچنان با کمبود تجهیزلات بیمارستانی روبه‌رو است

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز از ورود محموله جدید واکسن و توزیع بین مراکز واکسیناسیون کرمان خبر داد و اظهار داشت: محموله بعدی واکسن کرونا یکشنبه به کرمان رسیده و با توجه به آمار و تعداد افراد در انتظار دریافت نوبت دوم، بین مراکز واکسیناسیون توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون کمبودی در تزریق واکسن نوبت دوم کرونا در کرمان نداشتیم، گفت: سایت نوبت‌دهی بر اساس تعداد واکسن‌های موجود باز می‌شود و اولویت ما پس از دریافت سهمیه، برای نوبت دوم کرونا است.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استان کرمان ویروس کرونا استان کرمان بزرگ ترین استان کشور موج پنجم کرونا استان کرمان تزریق واکسن واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا

برخی همچنان بر این باور هستند که واکسن‌های ویروس کرونا، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. 

فرانسوا ژاویه فومو تاموزو، فوتبالیست سابق اهل فرانسه و کنگو، علیه شرکت‌های فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است این شرکت‌ها که سازنده واکسن کووید-۱۹ هستند، بر حرفه او تأثیر گذاشته‌اند.

طرفداری | به گزارش اکیپ، فومو تاموزو در حالی که حالا در سن ۲۹ سالگی بازنشسته شده است، علیه شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او می‌خواهد مشخص شود که آیا واکسن کووید-۱۹ نقش مهمی در مصدومیت‌های او داشته که به شدت بر حرفه وی تأثیر گذاشته است. فومو تاموزو که پیش از خداحافظی از فوتبال در تیم‌های اوسر، یو اس کویوی-روئن، ماریتیمو و استاد لاوال بازی می‌کرد، همچنین از فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل تحت فشار گذاشتن بازیکنان زیر نظر خود برای واکسینه شدن، شکایت کرده است.

به گفته‌ این بازیکن، از زمان واکسیناسیون، مصدومیت‌های پی در پی باعث آسیب به دوران حرفه‌ای او شده است: درد زانو (گونالژی)، تاندونوپاتی و پارگی تاندون آشیل، او را ماه‌ها از زمین دور نگه داشته‌ است. این مصدومیت‌ها اکنون بر زندگی روزمره او نیز تأثیر می‌گذارد:

راه رفتن طولانی مدت به سختی قابل تحمل است، از طرف دیگر دویدن هم برایم غیرممکن است. به محض اینکه می‌خواهم به خودم فشار بیاورم، مثلاً از پله‌ها بالا بروم یا چیزی از قفسه بردارم یا حتی پایین بیایم، درد شدیدی احساس می‌کنم.

دادگاهی برای تعیین ارتباط احتمالی بین واکسن و مصدومیت‌های فومو تاموزو در نظر گرفته شده است. دادگاه پاریس در تاریخ ۲ جولای جلسه‌ای برای این پرونده برگزار خواهد کرد تا در مورد لزوم تشکیل هیئت کارشناسان که وظیفه آن‌ها تعیین ارتباط (یا عدم ارتباط) بین دوزهای واکسن و مصدومیت‌های این بازیکن ۲۹ ساله است، تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد