Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:47:01 GMT

ذکر صلوات موجب افزایش نور قلب و باطن انسان می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۷۴۴۹

ذکر صلوات موجب افزایش نور قلب و باطن انسان می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد با اشاره به اینکه بهترین توسل به پیامبر صلوات بر ایشان است، گفت: روز قیامت کسی که نور قلبی ندارد اهل جهنم است و بر اساس سخنی از پیامبر اسلام (ص) ذکر صلوات موجب افزایش نور قلب و باطن انسان می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از کارهای مهم امام علی علیه‌السلام که همیشه انجام می‌دادند این بود که هر شب بدون استثنا بعد از نماز عشا یک تذکر مهم را مطرح می‌کردند و با صدای بلند می‌گفتند که «زاد و توشه آخرت تهیه کنید که ندای کوچیدن از این عالم همیشه شنیده می‌شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امام حسین علیه‌السلام بسیار مظلوم است چراکه ایشان شب عاشورا برای اقامه نماز از دشمن فرصت گرفتند اما امروز هم افرادی هستند که چندین ساعت پای هیئت امام سینه‌زنی می‌کنند اما نماز صبح آن‌ها قضا می‌شود.

حجت‌الاسلام فرحزاد با اشاره به اینکه ما باید هر نماز خود را به صورتی اقامه کنیم که انگار آخرین نمازی است که می‌خوانیم، تصریح کرد: باید از صدها نفر که هر روز از میان ما می‌روند عبرت بگیریم و از فرصت‌های باقیمانده به خوبی استفاده کنیم.

استاد حوزه علمیه قم زندگی در دنیا را فرصتی برای جذب توشه برای آخرت دانست و گفت: باید حواسمان باشد که هر کاری را فقط برای رضای خداوند متعال انجام دهیم، اگر سر کار می‌رویم و درآمد کسب می‌کنیم باید با هدف رضای خداوند و هزینه کردن در مسیر الهی باشد و با این نگاه تأمین هزینه‌های خانواده هم یک هدف الهی است.

کد خبر 5291054

منبع: مهر

کلیدواژه: قم حوزه علمیه قم حرم حضرت معصومه س محرم 1400 ویروس کرونا هفته دولت بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا گرگان کرمانشاه شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل افتتاح طرح عمرانی سفر رئیس جمهور به خوزستان خراسان رضوی محرم 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان اعلام کرد: امروز، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ، نماز جمعه در همه شهر‌ها و روستا‌های گیلان برگزار خواهد شد .
همچنین نمازجمعه رشت ، امروز به امامت آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مصلای امام خمینی این شهر اقامه می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • عفاف و حجاب حافظ زندگی انسان‌ها است
  • «معلم» پیام آور سعادت انسان‌ها است
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • تحلیف سربازان مرکز آموزشی امام رضای بیرجند و مراسم گرامیداشت روز معلم
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی