Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – معاون استاندار کرمان گفت: ستاد ملی کرونا با کلیات واردات واکسن توسط شرکت‌های بزرگ اقتصادی استان کرمان موافقت کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای استان کرمان ظهر امروز با حضورعلی زینی وند استاندار، محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان استان و در ارتباط همزمان ویدئو کنفرانس با فرمانداران سراسر استان در سالن شهید مرتضوی‌زاده استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه از کادر درمان استان که این روزها زحمات زیادی می‌کشند تشکر می‌کنم اظهار داشت: جلسه ستاد ملی کرونا امروز صبح برگزار و گزارشی از آخرین وضعیت بیماری در کشور ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته 20 شهرستان استان در وضعیت قرمز داشت که در این هفته و براساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی اعلام شده به 10 شهرستان کاهش پیدا کرده است افزود: 13 شهرستان استان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند و شهری در وضعیت زرد و آبی نداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا در استان نیز در حال اجرا است گفت: اجرای این طرح دستاوردهای خوبی در کنترل بیماری در استان کرمان داشته است.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد استان کرمان مبنی بر واردات واکسن توسط شرکت‌های بزرگ اقتصادی استان در ستاد ملی کرونا مطرح و با کلیات آن زیر نظر وزارت بهداشت و درمان موافقت شد گفت: طرح محدودیت‌های هوشمند در جاده‌ها از شب گذشته در کشور لغو شده و تردد مانعی ندارد.

کاهش 10 درصدی بستری بیماران کرونایی در کرمان؛ وضعیت شکننده است

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان اظهار داشت: در حال حاضر شهرهای قرمز استان کرمان 10 شهر است اما این وضعیت شکننده است و همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

وی با عنوان اینکه 10 درصد بیماران بستری کرونایی در استان کاهش پیدا کرده است گفت: هزار و 698 بیمار بستری در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد هزار نفر بیمار کرونایی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه 260 نفر بیمار در بخش‌های آی سی یو بیمارستان‌های استان بستری هستند افزود: 70 نفر از بیماران استان زیر دستگاه ونتیلاتور بستری بوده و روند بیماری آنها کنترل می‌شود.

کرونا هزینه درمان ماهانه بیماران تحت‌پوشش بیمه سلامت کرمان را به 80 میلیارد‌تومان رساندمرگ 24کرمانی دیگر در روزهای سیاه کرونایی/ استان کرمان همچنان با کمبود تجهیزلات بیمارستانی روبه‌رو است

وی با بیان اینکه واکسن کرونا در استان در حال تزریق است ادامه داد: تا کنون حدود 30 درصد جمعیت بالای 18 سال در استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه شهرستان بافت نیازمند 100 تخت بیمارستانی جدید است گفت: مجوز احداث بیمارستان گرفته شده و بخش خصوصی می‌تواند استفاده کند.

در این جلسه حسین صافی‌زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا در استان در حال اجرا است گفت: این طرح بسیار مفید بوده و روند نزولی بیماری در بیشتر نقاط استان را شاهد هستیم.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استان کرمان ویروس کرونا استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی کرونا در استان ستاد ملی کرونا استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از برگزاری شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در هفته آینده در استان تهران خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: این انتخابات در ۲۲ حوزه، ۱۵ استان، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری برگزار می‌شود و ۹۰ نامزد برای ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بازه زمانی تبلیغات داوطلبان از ساعت صفر ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و در ساعت ۸ صبح روز ۲۰ اردیبهشت تمام می‌شود، افزود: به ستاد‌های انتخابات استان‌ها تاکید کرده ایم که میادین شهری برای تبلیغات آماده شوند، فضای مجازی هم برای تبلیغات فراهم شده است. دستورالعملی برای تبلیغات در نظر گرفته شده که مبنای کار تبلیغات است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری دو مانور انتخاباتی، گفت: مانور شبیه سازی شعب اخذ رأی و راه اندازی شعب و تست دستگاه‌های احراز هویت و صندوق‌های رأی برگزار شده و اشکالات و نواقص احتمالی مورد بررسی قرار گرفته است. این مانور‌ها با حضور اعضای هیئت‌های نظارت و ناظران شورای نگهبان برگزار شده است. روز یکشنبه هم در استان تهران صندوق‌های الکترونیکی را زیر بار می‌بریم و شبیه سازی انتخابات الکترونیک را اجرا می‌کنیم.

اسلامی با بیان اینکه آموزش عوامل اجرایی انتخابات هم انجام شده و ما آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را داریم اظهار کرد: با معاونان سیاسی و انتخابات و معاونان امنیتی ۱۵ استانی که انتخابات مرحله دوم در آن استان‌ها برگزار می‌شود، موارد لازم را برای برگزاری انتخابات بررسی و هماهنگ کرده ایم. به آن‌ها تاکید کردیم که حتماً با داوطلبان نشست داشته باشند و مواردی که لازم است را به اطلاع داوطلبان برسانند.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رأی داریم که ۶۵ درصد آن مربوط به انتخابات الکترونیکی است، تاکید کرد: در ۸ حوزه انتخابیه که انتخابات الکترونیکی است، آموزش‌های لازم به مردم داده شود. مردم هم می‌توانند سوابق داوطلبان را از طریق سامانه "انتخاب ایران"، بررسی کنند.

اسلامی درباره واجدین شرایط رأی اظهار کرد: کسانی که در مرحله اول رأی نداده باشند، می‌توانند در هر حوزه‌ای رأی دهند. کسانی که در مرحله اول در یک حوزه انتخابیه رأی داده باشند، فقط در همان حوزه می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند. متولدین ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور درباره چگونگی رأی دادن در انتخابات الکترونیکی، گفت: فرد با یکی از اصل مدارک کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه یا کارت پایان خدمت وارد شعبه می‌شود. در ابتدا احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام شده و اگر فرد واجد شرایط رأی دادن باشد، به او کارت تعرفه داده می‌شود. رأی دهنده، کارت تعرفه را بر روی مکانی که روی صندوق الکترونیکی است، قرار می‌دهد و وقتی صندوق اجازه رأی دادن را داد، لیست اسامی و کد و تصاویر داوطلبان در اختیار فرد رأی دهنده قرار می‌گیرد و و فرد کد داوطلبان را در محل مشخص شده به صورت دستی وارد کرده و رأی خود را می‌دهد.

وی ادامه داد: در این انتخابات دیگر تعرفه رأی کاغذی وجود ندارد و تعرفه‌ای هم داخل صندوق انداخته نمی‌شود. بعد از اینکه فرد رأی خود را داد، کارت تعرفه را برمی گرداند و مدرک شناسایی خود را پس می‌گیرد.

اسلامی تصریح کرد: در حوزه‌های الکترونیک تلاش می‌شود با تأیید هیئت نظارت، نتایج در اسرع وقت اعلام شود. فرآیند‌های اعتراض و شکایت در هیأت‌های اجرایی و نظارت هم پیش بینی شده و طبق قانون انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • انعقاد دو موافقت‌نامه بزرگ تحقیقاتی در یک هفته
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان