Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بحران کرونا در استان سمنان همچنان ادامه دارد و در چنین شرایطی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و تسریع در امر واکسیناسیون از سوی مسئولان مربوطه می‌توانند در کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا بسیار اثرگذار باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، شیوع کرونا در سال جدید با افت و خیزهای فراوانی مواجه بود؛ شاید همانطور که از اخبار نیز شنیده و دیده باشید؛ قبل از ایام عید نوروز سال 1400 به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها نسبت به تشدید نظارت‌ها و اعمال محدودیت‌های کرونایی به یکباره تعداد مبتلایان به کرونا سیر صعودی به خود گرفت و این وضعیت چند هفته‌ای ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آن چند هفته شیب صعودی کرونا نزولی شد؛ اما عادی‌انگاری و ساده‌انگاری‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از یک سو و اعمال نشدن برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها دوباره همان تجربه تلخ ازدیاد مبتلایان به کرونا را تکرار کرد و در هفته‌های اخیر رنگ شیوع کرونا در کل کشور به قرمز و قرمز تیره تغییر یافت؛ این شد که دوباره مسئولان به خود آمدند و کمی محدودیت‌ها را تشدید کردند و فعالیت ادارات و اصناف و بازار به تعطیلی کشیده شد تا بدین‌وسیله آمار مرگ  و میر و ابتلا به این ویروس منحوس کاهش یابد.

با توجه به وضعیت نگران‌کننده کشور از لحاظ گستردگی شیوع کرونا در‌های اخیر با ورود سپاه به مشارکت در امر واکسیناسیون و ایجاد مراکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا در کل کشور اقداماتی انجام شده است و امید می‌رود با ایجاد این مراکز سرعت تزریق واکسیناسیون کرونا افزایش یافته و همانطور که مسئولان استان سمنان هم قول داده‌اند ظرف مدت یک ماه تمام مردم این استان واکسینه شوند تا از وضعیت نگران کننده کنونی خارج شویم.

33 بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان بستری شدند

نوید دانائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار داشت: پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 38 هزار و 167 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی پی.سی. آر در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته (از پنجم شهریور الی ششم شهریور ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 33 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19 در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون به هشت هزار و 754 نفر رسیده است و 29 هزار و 413 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید19 از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه به هفت هزار و 417 نفر رسید.

بر اساس رنگ‌بندی جدید سامانه ماسک وزارت بهداشت در شامگاه جمعه، شاهرود، سمنان و دامغان از وضعیت قرمز تیره (پرخطرتر) به وضعیت قرمز، سرخه از وضعیت قرمز تیره به نارنجی و مهدیشهر از وضعیت نارنجی به قرمز، تغییر رنگ دادند.

اکنون در استان سمنان شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود، مهدیشهر و گرمسار در وضعیت قرمز و شهرستان‌های سرخه، میامی و آرادان نارنجی کرونایی هستند.

نشانه‌ای از مهار موج پنجم کرونا در بزرگ‌ترین استان کشور نیست/ واکسیناسیون کرونا در کرمان سرعت می‌گیردمستند تسنیم از روز‌های سخت و مرگبار کرونایی در استان فارس/ مدافعان سلامت یکی پس از دیگری "پرپر" می‌شوند/ این حرف‌ها باید شنیده شود+ فیلمروایت تسنیم از بازار دارو در استان اصفهان/ جولان دلالان و کاسبی با جان مردم/ آشفته‌بازار دارو در روزهای سیاه کرونا + فیلم

به هر روی رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی و فیزیکی، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی، پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری، پرهیز از حضور در تجمعات و اماکن شلوغ و پرازدحام شهری و دیگر شیوه نامه‌های بهداشتی بهترین راهکاری است که هر فردی در مصون‌سازی خود از ابتلا به کرونا باید مراعات کند.

انتهای پیام/363/ی

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیماری کرونا شیوع بیماری وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد

ایسنا/کرمانشاه کرمانشاه با توجه به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های خوبش، به عنوان هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور انتخاب شد.

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، امروز(هشتم اردیبهشت) در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، با اشاره به افزایش حوادث کوهستان در کشور، اظهار کرد: افزایش حوادث کوهستان ناشی از  گسترش روی آوردن مردم به طبیعت و کوهنوردی است که باید خود را برای امدادرسانی در این حوادث آماده کرده و از طرفی مردم را نیز از نقاط حادثه‌خیز آگاه کنیم. 

وی افزود: سازماندهی خوبی در کشور برای مقابله با حوادث کوهستان آغاز شده و از هیات‌های کوهنوردی در استان‌ها نیز انتظار می‌رود که مسیرهای پرتردد و ایمن کوهنوردی را در نقاط مختلف استانها شناسایی، علامت‌گذاری و به مردم معرفی کنند تا آمار تلفات در این بخش کاهش پیدا کند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: گاها در برخی از استانها در مسیرهای کوهنوردی پرتردد، راهنما مستقر کرده‌اند که این موضوع آمار تلفات حوادث کوهستان آنها را کاهش داده است. 

وی با بیان اینکه با ایجاد یک فضای ایمن در کوهستان می‌توان مردم را بیشتر به سمت کوهنوردی ترغیب کرد، گفت: در استانی مانند کرمانشاه، کوه بیستون واقع شده که چهارمین توده سنگی بزرگ دنیاست و می‌تواند یک دانشگاه صخره‌نوردی برای علاقمندان به این رشته باشد و اگر تبلیغات مناسبی روی آن صورت گیرد، می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری، سنگنوردان زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب کند و به تبع ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم محلی فراهم کند. 

محمودی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خوب کرمانشاه برای امداد و نجات حوادث در غرب کشور، افزود: براین اساس در نشست امروز مصوب می‌شود که کرمانشاه به عنوان مرکزیت پشتیبانی و هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور انتخاب شود تا در مواقع بحران، استان‌های همجوار خود را پشتیبانی کند.  

وی تصریح کرد: در این راستا در بحث تجهیزات و پایگاه هوایی کمک‌هایی را به این استان خواهیم داشت و از بالگردهایی که قرار است امسال خریداری شود، یک بالگرد دیگر را به کرمانشاه اختصاص خواهیم داد تا در زمان آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، استان‌های غرب کشور را پشتیبانی کند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور متذکر شد: اگر زیرساخت‌های لازم در استان تامین شود و یک  آشیانه دیگر در فرودگاه کرمانشاه احداث شود، می‌توانیم سه تا چهار بالگرد دائمی را در این استان مستقر کنیم تا پشتیبانی لازم را در زمان وقوع آتش‌سوزی در حداقل زمان ممکن برای کرمانشاه و استان‌های همجوار انجام دهد. 

وی به  قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر تردد زوار اربعین هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته در بحث امداد و نجات در مسیر تردد زوار اربعین، کرمانشاه از استان‌های موفق بود. امسال نیز اگر میزان استقبال از مرز خسروی بالاتر برود، تجهیزات دیگری را در اختیار استان قرار می‌دهیم. 

محمودی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه می‌تواند پایگاه‌های جدید امداد و نجات داشته باشد، افزود: در این زمینه باید خود استان و خیرین حمایت‌های لازم را داشته باشند. 

به گفته وی، در بحث تجهیزات تخصصی مورد نیاز سیلاب نیز امسال کمک‌هایی به این استان صورت خواهد گرفت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد