Web Analytics Made Easy - Statcounter

مادر شاهزاده حمزه بن حسین، ولیعهد سابق اردن فاش کرد که وی همچنان در حبس خانگی است. همزمان سفارت آمریکا در اردن نسبت به وضعیت باسم عوض الله، متهم پرونده کودتا در اردن و احتمال بدرفتاری با او ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی۲۱، ملکه نور، همسر ملک حسین، پادشاه فقید اردن و مادر شاهزاده حمزه بن حسین در توییتی فاش کرد که پسرش همچنان در حبس خانگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه از کسانی که برای شاهزاده حمزه محبوس و هر شهروند بی‌گناهی، خواستار روشن شدن واقعیت و اجرای عدالت هستند، تشکر کرد.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا نیز نوشت که سفارت این کشور در اردن در مورد احتمال بدرفتاری با باسم عوض الله، متهم پرونده کودتای اردن که تابعیت آمریکایی دارد، نگران است و همسو با تعهدات خود برای کمک به شهروندان آمریکایی خارج از این کشور، از هرگونه کمکی به عوض‌الله دریغ نخواهد کرد.

یکی از مسؤولان وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، اظهار کرد: سفارت آمریکا در اردن نهم اوت جاری به دولت اردن درباره نگرانی خود از احتمال بدرفتاری با عوض الله و ممنوعیت ملاقات‌های خانوادگی برای او گفته بود و طرف اردنی تمامی این موارد را تکذیب کرد.

وکلای مدافع عوض الله دادگاه اردن را متهم کردند که در این پرونده روال قانونی درست را اجرا نمی‌کند و موکلشان در شرایط غیرانسانی قرار دارد که شامل ضرب و شتم، شکنجه و سلول انفرادی است.

محمد العفیف، از وکلای عوض الله ژوئیه گذشته اعلام کرد که به حکم دادگاه امنیت کشور در این پرونده برای ارجاع حکم حبس به دادگاه تجدیدنظر اعتراض خواهد کرد.

دادگاه امنیت کشور اردن پیشتر عوض الله را به ۱۵ سال حبس با اعمال شاقه محکوم کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عوض الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز وارد «امان» پایتخت اردن شد تا در خصوص توافق آتش‌بس و راههای رسیدن کمک‌ها به غزه با مقامات این کشور گفت‌وگو کند.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خاجره آمریکا ظهر امروز (۱۱ اردیبهشت) در هفتمین سفر منطقه‌ای پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و پس از پایان سفر یک روزه خود به عربستان سعودی وارد اردن شد.

او قرار است با مقامات اردنی از جمله «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «ایمن الصفدی» وزیر خارجه این کشور دیدار کند. بلینکن همچنین با «زیگرید کاخ» هماهنک کننده سازمان ملل برای ارسال کمک‌ها به غزه و بازسازی این منطقه دیدار خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا قرار است پس از این دیدارها به فلسطین اشغالی سفر کند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • مادر روحانی شهید «حبیب الله رضایی» آسمانی شد
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • آسمانی شدن مادر روحانی شهید حبیب الله رضایی در رودسر
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • اعتراف مادر دیانا به قتل فجیع فرزندش
  • اعتراف مادر دیانا به قتل فجیع فرزندش / او را با چاقو کشتم و آتش زدم!