Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@14:11:47 GMT

هشدار؛ هنوز به قله خیز پنجم کرونا نرسیده‌ایم

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۷۷۰۳

هشدار؛ هنوز به قله خیز پنجم کرونا نرسیده‌ایم

یک متخصص بیماری‌های عفونی با عنوان این مطلب که شدت دو موج آخر قابل مقایسه با پارسال نیست، تعداد بستری‌های ما از مرز ۱۶ هزار بیمار هم گذشت. در موج پنجم روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تریاژ تنفسی و ۸۰ تا ۱۰۰ مورد بستری روزانه در کنار ۵۰۰ بیمار بستری موجود در بخش‌های کرونا داریم.

دکتر سید علی دهقان منشادی، گفت: از آغاز بحران کرونا بسیاری تصور نمی‌کردند کرونا در این سطح وسیع جهان را درگیر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز اگر چه با گذشت ۱۸ ماه بر دانش و تجربیات ما در درمان کرونا افزوده شده با این حال هر روز با چهره جدیدی و نادانسته‌های زیادی از این ویروس و به خصوص سویه دلتا مواجه هستیم.


معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی، افزود: هنوز مشخص نیست ما به قله موج پنجم رسیده‌ایم یا نه، ولی از آمار‌های کشوری و شواهد موجود، وضع اغلب بیمارستان‌ها در چند روز اخیر ثابت یا رو به کاهش است.

وی تأکید کرد: باید دید آثار تعطیلات اخیر در روز‌های آینده چگونه خواهد بود. واقعیت این است که ما در بیمارستان امام خمینی از فروردین ۱۴۰۰ تا کنون به جز یک وقفه کوتاه بین موج‌های چهارم و پنجم، به طور کامل زیر بار کرونا بوده‌ایم، درست زمانی که مراجعات غیر کرونایی هم ادامه داشت.

 دهقان منشادی با عنوان این مطلب که شدت دو موج آخر قابل مقایسه با پارسال نیست، تعداد بستری‌های ما از مرز ۱۶ هزار بیمار هم گذشت. در موج پنجم روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تریاژ تنفسی و ۸۰ تا ۱۰۰ مورد بستری روزانه در کنار ۵۰۰ بیمار بستری موجود در بخش‌های کرونا داریم.

وی با اشاره به کاهش آمار مورتالیتی بیماران کرونا، افزود: به نظر می‌رسد عواملی، چون افزایش تجربیات موفق همکاران، حمایت واحد‌های پشتیبانی مجتمع و واکسیناسیون تعداد بیشتری از افراد جامعه در ماه‌های اخیر در کاهش مرگ و میر بیماران کرونا در موج پنجم مؤثر بوده است.

آقای دهقان منشادی ادامه داد: همچنین اجرای شیوه نامه بستری موقت در موج پنجم که در سه فضای تریاژ اورژانس تنفسی، LDR و درمانگاه کرونا روزانه به ۵۰۰ بیمار خدمات تزریق رمدسیویر و دارو‌های سرپایی ارائه می‌کند تأثیر قابل توجهی در کاهش حجم بیماران بستری داشته است.

/صدا و سیما 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: موج پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • فیلم/ رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید
  • فیلم| رئیسی: تحریم‌ِ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان