Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور دهقان قهفرخی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از سال ۱۳۷۵ شروع به سرودن شعر در قالب معیار کرده است، اظهار کرد: به دلیل داشتن دامنه لغات محلی گسترده تلاش کردم سرودن شعر با گویش «قهفرخی» را ادامه داده و به‌صورت مطلوب‌تری فعالیت کنم.

وی با بیان اینکه اشعارم بیشتر رباعی، دوبیتی و مثنوی است، عنوان کرد: در کتاب اشعار «چقن بسته» سعی شده، اصطلاحات «قهفرخی» احیا و افراد جامعه با این گویش محلی آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاعر اهل چهارمحال و بختیاری به مظلومیت گویش محلی اشاره کرد و گفت: در گذشته مردم «قهفرخ» اشیاء قدیمی را در پارچه‌ای گذاشته و گره می‌زدند که به این گره «چقن بسته» گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی تصورشان از اشعار محلی، «شعر طنز» است، اظهار کرد: اشعار محلی قابلیت‌های فراوانی دارند که در سال‌های اخیر به فراموشی سپرده‌شده است.

این شاعر اهل چهارمحال و بختیاری خواندن و نوشتن کلمات را ازجمله مشکلات گویش محلی دانست و ادامه داد: با همکاری «امید شفیعی» جدول آوانگاری و معنی لغات به‌منظور تسهیل خواندن اشعار، در کتاب «چقن بسته» تهیه شده است.

دهقان با بیان اینکه «چقن بسته» نخستین کتاب گویش «قهفرخی» است که به چاپ رسیده، گفت: موضوع اشعار این کتاب اغلب اجتماعی است.

گفتنی است، این کتاب به همت حوزه هنری و انتشارات سوره مهر در ۱۴۶ صفحه و با قیمت ۴۰ هزار تومان منتشرشده است.

کد خبر 5290870

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات سوره مهر حوزه هنری چاپ کتاب معرفی کتاب حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ویروس کرونا هفته دولت بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا گرگان کرمانشاه شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل افتتاح طرح عمرانی سفر رئیس جمهور به خوزستان محرم 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بازی های بومی محلی در میناب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس ، دبیر جشنواره گفت: در این جشنواره شش تیم در دو رشته درا و رمازا به مدت سه روز با هم رقابت می کنند.

بیشتر بخوانید؛ هنرستان‌های کاربردی با نام جوار صنایع در هرمزگان آماده بهره برداری
محمد خوش صوت افزود: بیش از 300 نوع بازی بومی محلی در شهرستان میناب وجود دارد که دو بازی درا و رمازا در فهرست معنوی کشور به نام میناب ، ثبت ملی شده است.

دیگر خبرها

  • اصالت لباس محلی عشایر ایل شاهسون
  • «چندهیچ» نمایشنامه خوانی می‌شود/ سرانجام وقایع جنگ در پنج گویش
  • نگاهی متفاوت به جنگ در تئاتر/ روایتی به پنج گویش متفاوت از  سرانجام وقایع جنگ
  • اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان است
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (8 اردیبهشت)
  • رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (7 اردیبهشت)
  • جشنواره بازی‌های بومی محلی در میناب
  • جشنواره بازی های بومی محلی در میناب
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (6 اردیبهشت)