Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندان با مطالعه اقلیم‌های باستانی به این نتیجه رسیده‌اند که هر چه میزان گرمایش جهانی بیشتر می‌شود این پدیده خود به گرم شدن بیشتر کره زمین منتهی می شود.

به گزارش «انرژی امروز» از ساینس دیلی، دانشمندان می‌گویند به وضوح مشخص است که شرایط خشکسالی های طولانی مدت، رکودشکنی دمای هوا، آتش سوزی پایدار جنگل ها و طوفان‌های شدید و تکرار شونده در سال های اخیر نشانه ای از افزایش دمای جهانی به دلیل افزایش غلظت دی اکسید کربن هوا با فعالیت های انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تحقیقی که در دانشگاه ام آی تی انجام شده است نشان داده شده که رخ دادهای اقلیمی در تاریخ باستانی کره زمین این ایده را تقویت می کند که گرمایش جهانی در آینده شدید هم خواهد بود.

A young girl stands amid the freshly made graves of 70 children

این مطالعه که در ژورنال ساینس ادنوس منتشر شده است، رکوردهای اقلیمی در دوران باستان را در 66 میلیون سال گذشته در دوران سنوزوئیک یا دوران جدید حیات که بعد از نابودی دایناسورها شروع می شود، بررسی کرده است.

آنها به این نتیجه رسیدند که در این دوران نوسانان اقلیمی زمین باعث شده که زمین گرمایش بالایی را تجربه کند. به بیان دیگر در این دوران میزان رخ دادهای گرمایشی بسیار بیشتر از رخدادهای سرمایشی بوده است.

آنچه که دانشمندان جدیدا به آن دست یافتند این است که با افزایش دما رخ دادهای گرمایشی نسبت به رخ دادهای سرمایشی تمایل بیشتری برای تشدید شدن دارند.

آنها یک دلیل برای رخ داد چنین چیزی را تاثیر «اثر افزایندگی» (multiplier effect ) می دانند. به این معنی که افزایش معمول گرما به دلیل مثلا افزایش میزان تولید دی اکسید کربن اتمسفر با یک آتشفشان، به طور طبیعی فرایندهای بیولوژیکی و شیمیایی را سرعت بخشیده و این نوسانات را بیشتر می کند و در نتیجه میزان گرمایش هم بیشتر می شود.

آنها به این نتیجه رسیدند که این پایه گرمایشی در 5 میلیون سال پیش که صفحات یخی شروع به شکل دادن به نیمکره شمالی شدند، از بین رفته است. اما مشخص نیست که یخ چه تاثیری بر واکنش زمین در برابر گذار اقلیمی داشته است. با این حال امروزه که یخ های قطبی در حال از بین رفتن هستند دانشمندان معتقد هستند این اثر چندگانه دوباره بازخواهد گشت و در نتیجه می تواند گرمایش جهانی را تشدید کند.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو گرمایش جهانی رخ دادهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارائه لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم از طرف دولت به مجلس و تمرکز این لایحه بر کاهش مالیات بر تولید و تشویق مردم به مشارکت در تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: مسیر رسیدن به توسعه، سرمایه‌گذاری مولد و رشد اقتصادی از محل افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی خواهد بود که در این میان مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی، اعطای مشوق‌های مالیاتی است که تاکنون اثرگذاری موفقیت‌آمیزی در تحریک سرمایه‌گذاری مولد نداشته است.

وی بیان کرد: یکی از معدود روش‌های مشارکت دادن مردم در تولید و تشویق آنها روی آوردن به اقدامات شفاف و مولد اقتصادی و حمایت جدی دولت از بازار سرمایه است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس اظهار کرد: مالیات‌های بالا، نبود انگیزه برای توسعه زنجیره ارزش و مالیات سنگین بر کار افراد، مانع از جهش تولید و سرمایه‌گذاری خرد مردم در اقتصاد مولد شده در حالی که تغییرات حاصل شده در این لایحه موجب افزایش جذابیت تولید و کاهش ریسک آن خواهد شد. 

علیزاده ادامه داد: مردم بخش خردی از سهامی که در اختیار دارند را می‌توانند از طریق بازار سرمایه در مسیر تولید تزریق کنند تا به این وسیله سرمایه آنها به بخش شفاف اقتصاد وارد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: می‌توانیم با جذب واقعی سرمایه‌هایی که در دست مردم است در بخش تولید اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه مولد کنیم و باعث خروج رکود از چرخه تولید شویم.

نماینده مردم سپیدان در مجلس با بیان اینکه معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد، افزود: کاهش مالیات‌های تولید نه‌تنها به کسب‌وکار‌های موجود انگیزه می‌دهد تا فعالیت‌های خود را افزایش دهند، بلکه بازیگران جدید را برای ورود به بازار تشویق می‌کند و رقابت و نوآوری را تقویت می‌کند. 

علیزاده بیان کرد: از طرف دیگر تغییر پایه‌های مالیاتی مبتنی بر اخذ مالیات از مجموع درآمد به جای اخذ مالیات از نیروی کار موجب خواهد شد که تولید بیشتر از قبل رقابت‌پذیر شود و به این ترتیب سرمایه به این سمت جریان خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اوزونیدیس: رتبه پنجم و هفتم تفاوت ندارد، مهم ساختن تیم است
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • اشجاری و یزدانی قهرمان تور جهانی تنیس جوانان شدند
  • معرفی تنیسورهای برتر مسابقات تور جهانی تنیس جوانان
  • نگرانی در اردوی بایرن: مصدوم‌ها بیشتر شدند!