Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اجرای ۱۳ پروژه عمرانی در فرودگاه‌های کشور خبر داد و افزود: این ۱۳ پروژه با بیش از ۴۰۲۶ میلیارد ریال منابع مالی در دست اجرا قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری افزود: علاوه بر اجرای این ۱۳ پروژه عمرانی در فرودگاه‌های کشور، خرید دستگاه‌های کمک بازرسی و سوئیچینگ و نیز ارایه طرح‌های تقرب جدید در دستور کار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه از این ۱۳ پروژه هم اکنون باند چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در حال بهسازی است گفت: احداث ساختمان جانبی و آشیانه پروازی مهرآباد و ساختمان سپاه فرودگاه مشهد به اتمام رسیده و محوطه دی آیسینگ فرودگاه مشهد نیز هم اکنون ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

امیرمکری از پیشرفت ۸۰ درصدی توسعه و بهسازی اپرون و تاکسی وی‌های ارتباطی فرودگاه بندرعباس خبر داد و افزود: طرح احداث سطوح پروازی فرودگاه گناباد نیز به پایان رسیده و ساخت ترمینال و ساختمان جانبی این فرودگاه نیز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی ایران اظهارداشت: در حال حاضر بهسازی سطوح پروازی فرودگاه اردبیل به پایان رسیده و ساخت ترمینال بین‌المللی فرودگاه ایلام نیز به ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه از این ۱۳ پروژه، تکمیل سطوح پروازی فرودگاه سقز به بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است، افزود: ساخت ترمینال و ساختمان‌های جانبی این فرودگاه نیز بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

امیرمکری، در ادامه همچنین از پیشرفت ۳۷ درصدی توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد، ۷۷ درصدی توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند و ۹۱ درصدی ساخت ترمینال جدید فرودگاه سمنان خبر داد.

خرید، نصب و راه اندازی ۵۳ دستگاه کمک بازرسی ایکس ری در مبادی سالن‌های مسافری در فرودگاه‌های کشور

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های دیگر در حوزه عملیات هوانوردی کشور یادآور شد: از مهمترین اقداماتی که اخیرا در اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی ایران انجام شده نصب و راه اندازی سامانه  ILS/DME باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد، ایجاد ارتینگ و حفاظت در برابر صاعقه سایت‌های هوانوردی و خرید، نصب و راه اندازی ۵۳ دستگاه کمک بازرسی ایکس ری در مبادی سالن‌های مسافری در فرودگاه‌های کشور بوده است.

رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه هم اکنون عملیات نصب سامانه رادار تقرب فرودگاه شیراز ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در چند ماه اخیر ضمن خرید دستگاه‌های UPS مرکز کنترل فرودگاه‌های زاهدان، ایلام، اهواز، اردبیل و کرمان و UPS  برای سایت‌های راداری کوشک و شیراز، چند دستگاه مبدل اطلاعات راداری نیز توسط متخصصان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تولید شده است.

امیرمکری با اشاره به اجرای طرح توسعه VSAT هوانوردی، از پیشرفت ۲۰ درصدی طرح نصب ۶ دستگاه سوئیچینگ و ۲۰ کنسول برای فرودگاه‌های مهرآباد، زنجان، همدان، اراک، نوشهر و بجنورد و نیز پیشرفت ۶۰ درصدی ساخت دکل و ریدوم سایت تنگریز شیراز خبر داد.

تجهیز ۶۴ دستگاه شاسی ولوو به سیستم آتش‌نشانی

امیرمکری همچنین با اشاره به موفقیت اداره کل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما در تجهیز ۶۴ دستگاه شاسی ولوو به سیستم آتش‌نشانی و برگزاری مناقصه خرید ۱۰ دستگاه برف‌خوار فرودگاهی گفت: از دیگر اقدامات مهم طی ماه‌های اخیر تهیه قطعات اساسی خودروهای کفساز آتش نشانی در فرودگاه‌ها و خرید ۲۳ ژنراتور سیار برای شرکت فرودگاه‌ها می‌تواند اشاره کرد.

طراحی و استقرار سامانه جامع آمار هوانوردی و فرودگاهی کشور

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی ایران همچنین با اشاره به طراحی و استقرار سامانه جامع آمار هوانوردی و فرودگاهی و نیز بهره‌برداری از سیستم پردازش اطلاعات راداری فرودگاه مهرآباد، گفت: با تلاش متخصصان اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی هم‌اکنون این سامانه به بهره‌برداری رسیده است.

امیرمکری اظهارداشت: از مهمترین اقدامات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران می‌توان به انجام پروژه خدمات مشاوره معماری سازمانی، استقرار ماژول قیمت تمام شده نرم‌افزار بودجه‌ریزی عملیاتی، بهره‌برداری از سامانه مدیریت دانش، نصب نرم افزار مدیریت ارزیابی عملکرد، راه‌اندازی مرکز عملیات شبکه دوم، راه اندازی MPLS کشوری و بهره‌برداری از سامانه پایش شبکه اشاره کرد.

تدوین دستورالعمل عملیاتی فرودگاه‌ها

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین به مهمترین اقدامات اداره کل کنترل ترافیک هوایی اشاره کرد و افزود: تدوین دستورالعمل عملیاتی فرودگاه‌ها، ارایه طرح‌های تقرب جدید، بازبینی مسیرهای هوایی، اجرای دو طرح ملی ۸۴WGS- در فرودگاه‌ها، متمرکز کردن بریفینگ مرکزی فرودگاه‌های مهم کشور در تهران و اصلاح نقشه هوانوردی طرح تقرب IAC  از مهم‌ترین اقدامات اداره کل کنترل ترافیک هوایی در چند ماه اخیر اعلام کرد.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی ایران در پایان یادآورشد: در ۴ ماه اخیر نقشه هوانوردی دستورالعمل ورودی STAR و نقشه‌های ADC و APDC  برای اجرا در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به روز رسانی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: فرودگاه مشهد فرودگاه مهر آباد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران درصد پیشرفت فیزیکی فرودگاه های کشور رئیس هیات مدیره فرودگاه ها ساخت ترمینال ۱۳ پروژه بهره برداری راه اندازی آتش نشانی اداره کل هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان جی مسدود خواهد شد

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به ادامه شاخه غربی پروژه یادگار امام گفت: برای اجرای این پروژه در صورت موافقت شورای تامین استان "میدان جی" برای اجرای پروژه انسداد خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هادی حق‌بین؛ معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در جریان دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در گزارشی به وضعیت شاخه غربی پروژه یادگار امام اشاره و اظهار کرد:‌ اجرای این طرح اثر بسیاری را بر مناطق جنوبی و جنوب غربی پایتخت خواهد داشت.

وی افزود:‌ این پروژه در بخش پادگان جی و اراضی مربوط به آموزش و پرورش رفع معارض شده و در اختیار شهرداری قرار گرفته و توافقات نهایی با وزارت دفاع و ارتش انجام شده و در حال حاضر 70 درصد اراضی در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در ارتباط با ادامه شاخه غربی یادگار امام خاطرنشان کرد: قرار بر این است که انسداد میدان جی در شورای تامین استان تهران مطرح شود و امیدواریم هفته آینده مجوز انسداد این مسیر صادر شود. البته مشکلاتی برای تردد شهروندان ایجاد می‌شود اما درخواست همکاری داریم و ما تلاش داریم که در سه شیفت کاری این بخش پروژه را پیش ببریم.

عملیات اجرایی اصلاح هندسی در بزرگراه یادگار امام(ره)

حق‌بین با اشاره به اینکه 40 درصد پروژه یادگار امام در میدان جی قرار گرفته است، اضافه کرد: شاید ناچار باشیم پس از تصویب در کمیسیون، برخی درختان را جابجا کنیم البته بنا بر برآوردهای صورت گرفته در قالب طرح، 7 هکتار از فضای پیرامونی میدان جی و میدان فتح فضای سبز کاشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در میدان فتح در 3 سطح اجرا خواهد شد تصریح کرد: یک تونل 350 متری در پروژه پیش‌بینی شده و برای اینکه بتوانیم از معارضین عبور کنیم سعی خواهیم کرد شرایط را با تاسیسات موجود منطبق کنیم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: پیش‌بینی ما بر این است که بخشی از این پروژه ترافیک قابل توجه از میدان فتح را برطرف کند و در 6 ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم. البته پروژه یک باره افتتاح نخواهد شد و به تدریج مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. و چنانچه در شورای تامین به انسداد میدان جی رای داده نشود، کار ابتر خواهد ماند. امیدواریم با همراهی پلیس و اطلاع‌رسانی در این خصوص پروژه اجرایی شود.

وی در خصوص نهضت تامین پارکینگ در سطح شهر تهران گفت: این کار در کلان جزو ماموریت‌های فنی عمرانی نیست اما توافقنامه‌ای با مجموعه سازمان حمل و نقل و ترافیک به امضا رسیده تا پروژه‌هایی توسط معاونت فنی عمرانی اجرا شود.

حق‌بین افزود: 6 پروژه طراحی شده است که ان‌شاءالله نخستین پروژه در شهرداری منطقه 15 تحت عنوان پارکینگ مینابی افتتاح می‌شود و در ادامه در محله جوادیه و ... به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در ارتباط با وضعیت اجرای پروژه زیرگذر میدان سپاه تصریح کرد: این پروژه از غرب به شمال میدان سپاه طراحی شده و در حال واگذاری کارگاه به پیمانکار هستیم و به محض واگذاری کارگاه فرآیند اجرای پروژه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار درباره تاثیر اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی بر امنیت ناوبری هوایی لبنان
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • پیشرفت ۹۸ درصدی طرح‌های عمرانی با اعتبارات آلایندگی در بندرماهشهر
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی