Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر شاپور بدیعی افزود: مراجعه دیرهنگام بیماران مبتلا به کووید-۱۹ به مراکز درمانی خطر بروز آسیب‌ها و عوارض ناشی از بیماری را افزایش می‌دهد که این امر یکی از مشکلات حوزه درمان به شمار می‌رود بنابراین شهروندان در صورت بروز کوچکترین علائم مربوط به بیماری به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد:با توجه به شدت بیماری باید بیمار خدمات سطح بندی شده را دریافت کند لذا عموم مردم در صورت بروز علایم شبیه به سرماخوردگی ضمن اجتناب از مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک مراجعه و اقدامات اولیه درمانی را دریافت کنند و در صورت نیاز به سطوح بالاتر ارجاع شوند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها موجب بروز ازدحام و کاهش کیفیت خدمات‌رسانی به بیماران می‌شود ضمن این که امکان انتقال عفونت را نیز افزایش می‌دهد و از سوی دیگر در صورت تشخیص پزشکان متخصص برای ارجاع بیمار به بیمارستان‌ها، باید بدون فوت وقت نسبت به مراجعه به بیمارستان‌ها اقدام شود.

۲۷ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در شرایط زرد از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۸۶۹ هزار و ۴۱۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۱۰۵ هزار و ۲۸۷ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین چهار میلیون ۸۴ هزار و ۹۹۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.

وزارت بهداشت اعلام کرد هم‌اینک ۳۵۹ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهرستان در شرایط نارنجی و ۳۰ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

همچنین تاکنون ۱۷ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۴۸۳ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا وهفت میلیون و ۲۴۸ هزار و ۹۱۸ نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در ایران به ۲۵ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۴۰۱ دوز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۱۶ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۸۵۴ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۴۹۸ هزار و ۹۷۴ نفر را گرفته است. ۱۹۳ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۹۹۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۳۹ میلیون ۵۴۰ هزار ۴۰۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۵۳ هزار و ۴۰۵ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشور‌های هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمار‌های رسمی جایگاه یازدهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشور‌های جهان دارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا بیمارستان بستری بیمارستان ها ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است

استاندار لرستان با اشاره به اینکه ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در استان در دولت سیزدهم بهره‌برداری شده است، گفت: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۵۵۰ درصد یعنی ۶.۵ برابر است که این یک روند مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، ابوطالب شفقت امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از بیمارستان نیایش خرم‌آباد با اشاره به روند مطلوب پیشرفت پروژه‌های خدمات درمانی در لرستان و توجه به همه شهرهای استان اظهار کرد: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۵۵۰ درصد یعنی ۶.۵ برابر است که این یک روند مطلوب است.

وی افزود: فرماندار و شهردار بروجرد و اداره‌کل مسکن و شهرسازی استان باید در اولین فرصت زمینی را برای ایجاد یک بیمارستان در این شهرستان فراهم کنند تا در سفر دوم رئیس جمهور به استان شاهد کلنگ‌زنی بیمارستانی در سطح این شهرستان با حضور رئیس جمهور یا نمایندگان آیت‌الله رئیسی باشیم.

استاندار لرستان بیان کرد: بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۹۲ کلنگ‌زنی شد و تا پایان دولت دوازدهم تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیک داشت که طی ۲ سال و نیم اخیر این پیشرفت به ۶۵ درصد رسیده است.

شفقت ادامه داد: امیدواریم با فراهم کردن امکانات این بیمارستان سال آینده به بهره‌برداری برسد، چراکه این مجتمع بزرگ بهداشتی درمانی است که شامل اسکان بیماران و همراهان آن‌ها است و با حمایت ویژه به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به لرستان گفت: میزان پیشرفت پروژه‌های استان باید بررسی و طرح‌های مختلف شهرستان‌ها بازدید شود و پس از آن اعلام خواهیم کرد تا میزبان رئیس جمهور باشیم؛ بنابراین زمان دقیقی برای این سفر پیش‌بینی نشده است.

کد خبر 749157

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد