Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوی تقی پاشایی ضمن اشاره به اخذ پروانه حفر ۵ حلقه چاه آب اظهار داشت: کاهش نزولات آسمانی در شهرستان خوی که طی چندین سال اخیر بی‌سابقه بوده است سبب کاهش سطح منابع تامین آب شرب که عمدتا چاه، چشمه است شده، به گونه‌ای که به کاهش آبدهی چشمه‌ها و چاه‌ها منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عواملی همچون تغییر اقلیم، خشکسالی، افزایش سرانه مصرف و همه‌گیری ویروس کرونا  موجب کمبود در شهرها و روستاهای سطح شهرستان شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شهرستان خوی تصریح کرد: به منظور کاهش تنش آبی موجود و تامین آب شرب شهروندان شهرستان اقدام به اخذ پروانه حفاری در مناطقی که تنش آبی دارند کردیم.

وی به کمبود آب در روستاهای بدلان، رازی ،حاجتکده، مجتمع کوتان آباد (شامل روستاهای گیوران ، کوتان آباد ،ترس آباد ،یوسف آباد ،گروناویک، میرعمر و هسته جیک ) اشاره کرد و افزود: پروانه حفر چاه آب شرب در این روستاها اخذ شده و در حال عقد قرارداد با پیمانکار برای حفاری چاه‌ها در روستاهای فوق هستیم .

وی با بیان اینکه پروانه حفر یک حلقه چاه را نیز در شهر خوی اخذ کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: با حفر و تجهیز این چاه‌ها با افزایش آبدهی منابع  جهت جبران کاهش آبدهی منابع تامین آب شرب مواجه خواهیم  شد و به توان تولید آب شهرستان افزوده می‌شود.

این مقام مسوول یادآور شد: برای مقابله با تنش آبی موجود باید رویکرد فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از شرایط آبی و خطر پیشرو در صورت عدم رعایت مصرف بهینه آب را گسترش و اقدامات موثری در خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب را به عمل آوریم تا بتوان تنش آبی را مدیریت کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آب شرب تنش آبی آب خوی حفر چاه پروانه حفر تنش آبی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ افشین جارچی گفت: با اجرای ماده ۴۵ قانون توزیع عادلانه آب، ۹ حلقه چاه غیرمجاز آب در روستای دارامحله سندس شهرستان رودبار با حضور نمایندگان این اداره و ماموران انتظامی توتکابن، پُر و مسدود شد.

وی افزود: این چاه‌ها برای استفاده کشاورزی و به صورت غیرمجاز در بخش رحمت آباد شهرستان رودبار ایجاده شده بود که با حکم قضایی مسدود شد.

دیگر خبرها

  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد