Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@19:09:21 GMT

اینترنت اشیاء چه کمکی به ما می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۷۹۵۰

زمانی که پیامکی دریافت می‌کنید که تخم‌مرغ تمام شده طبیعتاً این پیامک از طرف یکی از افراد خانه است اما در حال حاضر با پدیده‌ای مواجه هستیم که به یخچال خانه‌تان هم امکان ارسال این پیام را می‌دهد.

به گزارش ایلنا، اینترنت اشیاء یا IOT پدیده‌ای است که به کمک آن، میلیون‌ها دستگاه می‌توانند به اینترنت متصل شوند و با یکدیگر سیستم هوشمندی را شکل بدهند که اطلاعات را به اشتراک بگذارند و تحلیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فناوری می‌تواند کسب‌وکار و حتی زندگی ما را دگرگون کند. از مصرف هدفمند انرژی گرفته تا تجربه یک خرید جذاب یا حتی بهینه‌سازی محصولاتی باکیفیت‌تر با زمانی کوتاه‌تر و هزینه کمتر.

دوربین هوشمند ترافیکی را در نظر بگیرید که می‌تواند مسیرها را به‌صورت لحظه‌ای موردبررسی قرار دهد و اطلاعات به دست آمده را با داده‌های سایر دوربین‌های ترافیکی ترکیب کند و بعد به بهترین شکل تحلیل کند و در اختیار شهروندان قرار دهد. این فرایند به شما کمک می‌کند که با انتخاب مسیری کم‌‌ترافیک‌ به‌موقع به برنامه کاری خود برسید.

این تنها یک نمونه از هزاران کاربرد دستگاه‌هایی است که از طریق اینترنت به یکدیگر متصل می‌شوند و اطلاعات خود را به اشتراک می‌گذارند.

نمونه ساده دیگر یخچال خانه‌تان است که می‌تواند بااتصال به اینترنت، خودش به فروشگاه محله احتیاجات شما را اعلام کند. به نظر شما در زندگی پرمشغله امروزی IOT چه باری را می‌تواند از دوش کاربران بردارد؟

اینترنت اشیاء می‌تواند وسیله‌ای برای سود و راحتی بیشتر و استفاده بهتر از منابع، حفظ انرژی و محیط‌زیست در آینده‌ای نه‌چندان دور باشد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر مخابرات استان مرکزی در خصوص اجرایی شدن طرح فیبر نوری در سطح استان در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: هدف از اجرای شبکه فیبر نوری توسعه شبکه ملی اطلاعات و افزایش سرعت اینترنت در سطح استان است. 
لطفی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا در سال گذشته افزود: سال گذشته در استان مرکزی ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری اجرا شد که حدود ۴۰۰ کیلومتر آن در شهر‌ها انجام شده و حدود ۳۰ إلی ۶۰ درصد شهر‌ها تحت پوشش قرار گرفته است. 
مدیر مخابرات استان مرکزی ادامه داد: شاید کمترین توسعه مربوط به شهر اراک است که با تعامل و همکاری شهرداری و شورای شهر می‌توان تا انتهای امسال این وضعیت را به بیش از ۹۰ درصد رساند.
او عنوان کرد: برای استفاده از ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری صورت گرفته تاکنون حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص شده و همین رقم برای سال جاری نیز در برنامه گنجانده شده است.

دیگر خبرها

  • حمله به رفح هم کمکی به ما نمی‌کند | جنگ را باختیم
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • ژنرال صهیونیست: حمله به رفح هم کمکی به ما نمی‌کند/ جنگ را باختیم
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • بادامکی: باید برابر آلومینیوم باتجربه‌تر بازی می‌کردیم/ پرتاب اشیاء از سمت هواداران حریف بود
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟