Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@05:51:13 GMT

تحصیل ۴۳۲ دانش‌آموز دختر در رشته نمایش

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۸۰۰۹

تحصیل ۴۳۲ دانش‌آموز دختر در رشته نمایش

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اکبر صفی‌پور با اعلام این خبر گفت: از ۴۹ هنرستان موجود در سراسر کشور ۲۳ باب آن دخترانه است و ۳ باب از از ۷ هنرستان جدیدی که قرار است در مهر امسال افتتاح شود هم دخترانه خواهد بود.

صفی پور در عین حال تصریح کرد: در ۴۹ هنرستان فعال در مجموع ۵ هزار ۸۵۱ هنرجو در رشته های نقاشی، موسیقی، صنایع دستی، نمایش، سینما، پویا نمایی و گرافیک در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۳۰۷۳ نفر پسران و ۲۷۷۸ نفر را دختران تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۶۳ دانش آموز در رشته نمایش مشغول به تحصیل هستند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: در حال حاضر ۹۶۳ نفر دانش آموز در حال تحصیل در رشته نمایش هستند و در ۱۱ هنرستان دخترانه رشته نمایش دایر است.

صفی پور افزود: از ۷ هنرستان جدید که قرار است در مهر امسال افتتاح شود ۵ هنرستان در رشته نمایش پذیرش دانش آموز خواهد داشت و این نشان از توجه به این رشته است.

هنرستان هنرهای زیبا یکی از پرسابقه ترین شکل از موسسات تمدنی نوین در ایران است

وی در ادامه با اشاره به سابقه هنرستان هنرهای زیبا گفت: هنرستان های هنرهای زیبا یکی از پرسابقه ترین و ماندگارترین شکل از موسسات تمدنی نوین در ایران است که سابقه آن از وزارت فرهنگ و هنر سابق و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعلی بالاتر است. امری است که توسط مرحوم کمال الملک در سال ۱۲۸۷ هجری شمسی بنیان گذاشته شد و سال به سال جلو آمد و سنگ بنایی برای تشکیل وزارت فرهنگ در دوره های گذشته شد.

وی ادامه داد: بنابراین امروز هم یکی از ماموریت های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش هنر است که اکنون در دو شکل مهم آموزش رسمی در هنرستان های هنرهای زیبا در سراسر کشور و همچنین آموزش غیررسمی که در آموزشگاه های هنری در سراسر کشور در حال انجام است. آموزش رسمی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری تنگاتنگ با وزارت آموزش و پرورش با عنوان مدارس وابسته فعال است و آموزش غیر رسمی با نظارت و مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توسط بخش خصوصی و اهالی هنر در سراسر کشور صورت می گیرد.

صفی پور تاکید کرد: امروزه هنرستان هنرهای زیبا جایگاه خوبی در میان هنرستان های کشور به ویژه فعالان حوزه هنر پیدا کرده است و تعداد زیادی از کسانی که در رشته هنر رتبه های زیر ۱۰۰ را به خود اختصاص داده اند از هنرجویان هنرستان هنرهای زیبا در سراسر کشور در رشته های مختلف هستند.

تلاش در جهت گسترش عدالت آموزشی در سراسر کشور

وی با اشاره به افتتاح ۷ هنرستان در مهر امسال ادامه داد: قول داده بودیم که در مهر ۱۴۰۰ هیچ استانی وجود نداشته باشد که در آن هنرستان نداشته باشیم و با تاسیس این هنرستان ها، هم سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه هر استان هم هنرستان دخترانه و هم پسرانه داشته باشد و همچنین گسترش عدالت آموزشی در سراسر کشور را پیش می بریم.

صفی پور افزود: امسال با تاسیس هنرستان در شهر کرد (استان چهارمحال و بختیاری) و بجنورد (خراسان شمالی) تمام استان های کشور دارای هنرستان خواهد شد و تعداد هنرستان های سراسر کشور به ۵۶ هنرستان می رسد.

وی ادامه داد: بر اساس توافق با وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت انحصاری اجرای ۵ رشته را در هنرستان هنرهای زیبا شامل رشته های موسیقی، سینما، نمایش، پویانمایی و هنرهای سنتی در سراسر کشور را بر عهده دارد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: جدول رشد هنرستان ها و رشد هنرجویان در هنرستان ها نشان دهنده این است که ما تلاش کرده ایم تمام کسانی که علاقه مند ادامه تحصیل در رشته های هنری هستند از طریق این هنرستان ها امکان ادامه تحصیل در رشته هنری را داشته باشند.

وی در پایان گفت: در رشته نمایش هم تعداد زیادی از هنرستان های کشور این رشته را در میان رشته های خود دارند و روز به روز بر فعالیت ها و مخاطبان ما افزوده شده است.

برچسب‌ها هنرستان معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرستان معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر هنرستان معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر وزارت آموزش و پرورش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرستان هنرهای زیبا رشته نمایش سراسر کشور هنرستان ها دانش آموز صفی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد