Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:54:34 GMT

۱۰ شهرستان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۸۰۶۶

۱۰ شهرستان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق بصیری ظهر شنبه در ستاد مدیریت کرونای استان ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: بر اساس آمار اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا و نقشه رنگ بندی کل کشور تعداد ۳۰۶ شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت زرد هستند.

بصیری با بیان اینکه وضعیت استان کرمان بهتر شده است، ادامه داد: در استان کرمان ۱۰ شهرستان ارزوئیه، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، زرند، شهربابک، کرمان، کوهبنان و منوجان در وضعیت قرمز هستند و ۱۳ شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی قرار گرفتند که نسبت به هفته پیش ۱۰ شهرستان از وضعیت قرمز خارج شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در جلسه وزیر کشور با استانداران سراسر کشور پیشنهاد شد، اجازه ورود واکسن به بخش خصوصی به ویژه واحدهای بزرگ داده شود که امروز این مساله در ستاد ملی مطرح و قرار شد سازوکار آن زیر نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نوشته شود و نحوه توزیع واکسن را ستاد ملی اعلام کند که با کلیات آن موافقت شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان همچنین افزود: در ستاد ملی قرار شد اختیاراتی به استانداران داده شود که بتوانند تصمیمات اقتضایی در شرایط حاد و خاص بگیرند که کلیات این موضوع نیز تصویب شد ولی وزارت کشور باید چارچوب این مصوبه را پیشنهاد دهد و سپس ابلاغ شود.

بصیری گفت: قرار شد طرح جامع محدودیت‌های هوشمند که قبلاً مطرح بود مجدد بازنگری و هفته آینده ابلاغ شود و فعلاً تا قبل از تغییرات همان طرح قبلی در حال پیگیری است و شش گروه شغلی که مدنظر بودند همچنان تعطیلی هایشان برقرار است.

کد خبر 5291129

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمان ویروس کرونا ویروس کرونا هفته دولت بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا گرگان کرمانشاه شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل افتتاح طرح عمرانی سفر رئیس جمهور به خوزستان محرم 1400 وضعیت قرمز ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

طبق اطلاعات منتشرشده از سوی وزارت آموزش‌وپرورش، میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در رشته تجربی ۱۱.۲۳، رشته ریاضی ۱۰.۷۹، رشته انسانی ۸.۷۵ و در رشته معارف ۱۰.۵۶ بوده است. درحالی‌که سال ۱۴۰۱ میانگین نمرات دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۰۲، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۶۴، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۲۰ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۱ بوده است.

این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

روزنامه فرهیختگان نوشت:در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند.

دیگر خبرها

  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین