Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@06:23:17 GMT

لذت شنوایی با ۸ کاشت حلزون در گیلان

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۸۶۲۸

لذت شنوایی با ۸ کاشت حلزون در گیلان

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  حسین نحوی نژاد ، مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه ۸ نفر تا کنون در گیلان کاشت حلزون انجام داده اند ، گفت : ۱۶ نفر نیز در انتظار کاشت حلزون هستند.

او با بیان اینکه نخستین جراحی کاشت حلزون شنوایی در گیلان، اسفند سال ۱۳۹۸ در نخستین روز‌های شیوع کرونا، در بیمارستان امیرالمومنین رشت انجام شد افزود : از آن زمان تاکنون ، ۲۰ عمل موفقیت آمیز کاشت حلزون در گیلان انجام شده است و کسانی که این جراحی را انجام داده اند حالا از حس خوب شنیدن برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت : از سال ۹۰ تا اسفند ۹۸، ۱۹۴ نفر از کودکان گیلانی در تهران کاشت حلزون انجام دادند.

حسین نحوی نژاد هزینه کاشت حلزون شنوایی را حدود ۶۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود : ۵۴ میلیون تومان از هزینه‌های این جراحی را (هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران) امین و ۶ میلیون تومان آن را اداره کل بهزیستی استان تقبل می‌کند که بر این اساس، خانواده‌ها بابت کاشت حلزون هزینه‌ای پرداخت نمی کنند.

او با بیان اینکه ۵ هزار و ۶۹۰ نفر، معادل ۱۳ درصد جامعه آماری معلولان گیلان، ناشنوا هستند ، گفت : گیلان و ۱۳ استان دیگر مرکز کاشت حلزون شنوایی دارند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه با تلاش و پیگیری‌های اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان، این استان، قطب کاشت حلزون در شمال و شمال غرب کشور است ، افزود : درحال حاضر گیلان، ظرفیت ارائه خدمات مرتبط با کاشت حلزون شنوایی را به استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین و غرب مازندران دارد و در واقع پوشش خدمات مرتبط با این حوزه، زیر نظرِ مرکز کاشتِ حلزون شنوایی گیلان، انجام می‌شود و تاکنون یک جراحی کاشت حلزون هم برای بیماری از استان مازندران انجام داده است.

حسین نحوی نژاد در تشریح دلایل کسب این امتیاز هم گفت : گیلان به دلیل داشتن استاندارد‌هایی از جمله اتاق عمل استانداردِ کاشت حلزون، وجود متخصصان دوره دیده برای این جراحی و مراکز توانبخشی و تربیت شنیداریِ قبل و بعد از عمل، توانست پانزدهمین مرکز کاشت حلزون کشور را به نام خود بزند.

اوبا بیان اینکه همه مراحل کاشت حلزون در استان انجام می‌شود و لازم نیست خانواده‌ها مثل گذشته به پایتخت مراجعه کنند ، افزود : هم اکنون ۲ ناشنوا در نوبت کاشت هستند و هیچ گونه مشکلی در زمینه ارائه خدمات نداریم.

مدیرکل بهزیستی گیلان تصریح کرد : به خانواده‌هایی که یک فرد ناشنوا دارند، مشاوره ژنتیکی ارائه می‌شود و حدود ۷۰ درصد هزینه‌های غربالگری و آزمایش‌های مرتبط با این عارضه را نیز پرداخت می‌کنیم.

 

 

انتهای پیام/م.ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع کرونا کاشت حلزون مدیرکل بهزیستی گیلان کاشت حلزون شنوایی کاشت حلزون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۸۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری گلپایگان در آئین درختکاری در شهر گلشهر گلپایگان از کاشت هزار اصله نهال در منطقه کوه دوتو در شهر گلشهر خبرداد و گفت: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال، هزار اصل نهال توت و سنجد و اقاقیا تحویل شهرداری گلشهر شد.
محمد اسماعیل توسلی افزود: در مرحله نخست ۲۰۰ اصله نهال از گونه سنجد و توت در منطقه کوه دوتو شهر گلشهر کاشته شد.
وی گفت: سهم شهرستان گلپایگان از طرح کاشت یک میلیارد درخت در سال گذشته ۱۷۵ هزار اصل نهال بود که تاکنون حدود ۷۰ هزار نهال توزیع و کاشت شده است.
مصطفی محمودی، شهردار گلشهر هم در این آیین گفت: یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری گلشهر ایجاد پارک کوهستانی در شهر برای تفریح مردم بود و در همین راستا هزاراصله نهال سنجد و توت در تپه‌های کوه دوتو شهر گلشهر با هدف ایجاد پارک جنگلی کاشته می‌شود.

دیگر خبرها

  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
  • استاندارد پرورش حلزون هنوز تدوین نشده
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • الو! یه تغییر دائمی چند؟
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد