Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛‌ جروم در سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که نسبت به تورم اخیر واکنش‌های بیش از اندازه نشان داده شده است. بر همین اساس طلای آتی اکتبر با ۲۴.۲۰ دلار افزایش به قیمت ۱۸۱۶.۸۰ دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۴۴ دلار افزایش به قیمت ۲۳.۹۸ دلار در هر اونس معامله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمپوزیوم سالانه فدرال رزرو در دو روز پایانی هفته گذشته در جکسون هول برگزار شد و در طی این نشست چهار مقام فدرال رزرو اعلام کردند که با توجه به نگرانی‌های فزاینده از شیوع کرونای دلتا تغییر در سیاست‌های پولی فدرال رزرو باید به زمان دیگری موکول شود چرا که این تغییر سیاست‌ها تاثیر بالقوه بر اقتصاد ایالات متحده و جهان بر جای خواهد گذاشت. پیشتر هم بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران تاکید کرده بودند که با توجه به گسترش شیوع کرونای دلتا نیاز است تا فدرال رزرو سیاست‌های پولی کنونی خود را برای چند هفته دیگر تمدید کند. 

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند ترکیبی داشتند. هر سه شاخص اصلی در ایالات متحده هم روند صعودی خود را ادامه دادند تا جایی که اس‌اندپی۵۰۰ موفق به ثبت سطح جدیدی از رکورد شد. انفجارهای تروریستی روز پنجشنبه در کابل تاثیر چندانی در بازارها بر جای نگذاشت اما به نظر می‌رسد میل به ریسک پذیری در بازارها را تا حدودی کاهش داده است.

در بازارهای کلیدی خارجی شاخص دلار آمریکا اندکی عقب نشینی کرد. قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس با کمی افزایش به ۶۸.۶۰ دلار در هر بشکه رسید. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده نیز در محدوده ۱.۳۴۱ درصدی معامله شد. بازده اوراق قرضه در هفته گذشته معاملاتی در حالی روند افزایشی در پیش گرفت که معامله‌گران نسبت به تشدید سیاست‌های پولی نگرانی‌هایی داشتند. 

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای اکتبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردارند. قیمت‌ها در نمودارهای میله‌ای روزانه همچنان بیانگر روند صعودی هستند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه جولای یعنی ۱۸۳۶.۲۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی کامل ۱۷۵۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۸۲۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات ماه آگوست یعنی ۱۸۳۳.۴۰ دلار در هر اونس است همچنین سطح حمایتی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۹۱.۷۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز پنجشنبه یعنی ۱۷۷۷.۲۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره سپتامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند نزولی سه ماهه در نمودارهای میله‌ای روزانه مشهود است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه آگوست یعنی ۲۲.۲۹۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره ۲۴ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۴.۳۸ دلار در هر اونس مشاهده شده است همزمان سطح حمایتی نخست نقره بر روی ۲۳.۴۲ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۳.۲۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است. 

پربیننده ترین ثبت نام ایران خودرو (رانا پلاس / تحویل ۹۰روزه) ثبت نام ایران خودرو ( دنا پلاس توربو اتوماتیک ) پراید ۱۵۶میلیون شد/ قیمت ساینا، کوییک و تیبا + جدول ارزان ترین موبایل های سامسونگ +قیمت قیمت تیگو ۵ مدیران خودرو + جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا دلار در هر اونس و سطح سطح قیمت معاملات سطح حمایتی سطح مقاومت فدرال رزرو هدف بعدی سیاست ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۸۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟

شاخص‌های ارزی در بازار روز گذشته به رشد نرخ خود ادامه دادند. به عقیده فعالان ارزی، نرخ دلار در بازار روز یکشنبه به کف حمایتی خود برخورد کرده و پس از آن به واسطه بازگشت خریداران به بازار تغییر روند داده است. به نظر می‌رسد بازار ارز پس از نوسانات قیمتی یک ماه اخیر اکنون به دنبال بازیابی کریدور آرامش است.

به گزارش دنیای اقتصاد، دامنه نوسانات نرخ ارز کوچک نشد. در حالی که انتظار می‌رفت پس از اتمام روند کاهشی بازار و اصلاح آن، نرخ شاخص‌های ارزی وارد بازه ثبات شود؛ قیمت این پول‌های خارجی در جریان یک روند افزایشی جدید قرار گرفتند. به عقیده برخی از تحلیلگران روند کاهشی به گونه‌ای بود که نقطه ورود مناسبی برای معامله‌گران به وجود آورد در نتیجه بسیاری از افراد در سطوح قیمتی کانال‌های ۶۰ و ۶۱ هزار تومانی اقدام به خرید کردند که این بالا رفتن میزان تقاضا منجر به رشد نرخ شد.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که بازار ارز در یک ماه اخیر نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده است. بر اساس نرخ‌های نقدی ثبت شده، قیمت این ارز از ابتدای سال تا روز ۲۶ فروردین ماه حدود ۱۱ درصد رشد را تجربه کرده بود. این در حالی است که در صورت احتساب نرخ‌های فردایی، بازدهی دلار در بازه مذکور حدود ۱۶ درصد بود. اما پس از تخلیه هیجانات سیاسی، نرخ بازدهی این ارز از ابتدای سال، در روز‌های ابتدایی هفته جاری به زیر یک درصد رسید.

فعالان بازار عامل اصلی تشدید روند کاهشی را حمایت‌های بانک مرکزی می‌دانند. اکنون که از حجم سیگنال‌های منفی موجود در فضای اخبار کاسته شده به نظر می‌رسد بازار در حال بازیابی نقطه تعادل عرضه و تقاضا است. البته باید توجه داشت که در روز‌های اخیر مقامات بانک مرکزی اقدام به انتشار برخی سیگنال‌های مثبت کرده‌اند.

محسن کریمی، معاون بین‌المللی بانک مرکزی در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی گفت: «خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی می‌شود.»

او در ادامه افزود: «بانک مرکزی در ماه‌های گذشته ۴۴۵ میلیون یورو از بدهی‌های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تامین کرد که این باعث شد فرصت‌های جدیدی برای تامین مالی‌های جدید این بانک صورت پذیرد. چون تا زمانی که ایران بدهی داشت عملا تامین مالی جدیدی صورت نمی‌گرفت.»

در سال گذشته نیز اخبار مربوط به آزادسازی منابع بلوکه شده ارزی و همچنین بهبود روابط سیاسی و اقتصادی با عربستان سعودی توانست انتظارات تورمی بازار را برای مدتی کنترل کرده و زمینه‌ساز ورود نرخ ارز به بازه ثبات ۳ ماهه شود. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز دوشنبه به رقم ۶۱ هزار تومان رسیده بود در عصر دیروز با رشدی هزار و ۵۵۰ تومانی در رقم ۶۲ هزار و ۵۵۰ تومان به فروش رسید. سکه طلا نیز در این روز با رشد قیمت چشمگیر ۲ میلیون و ۲۰ هزار تومانی در رقم ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود