Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست راهکار‌های تحقق مشارکت‌های مردمی در راستای پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی استان سیستان و بلوچستان با برخی سران طوایف سیستان و بلوچستان در سالن اجتماعات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان برگزار شد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا نجفی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر راهبرد‌های سیاست جنایی مشارکتی در مدیریت مؤثر پرونده‌های واصله به محاکم قضایی اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان به واسطه بافت منحصر به فرد قومیتی و فرهنگی بومی مبتنی بر سرمایه‌ی اجتماعی معتمدین و متنفذین، از فرصت‌های کم نظیری در حوزه‌ی عدالت ترمیمی برخوردار است و بدون شک با بهره‌گیری از ظرفیت طوایف و ریش‌سفیدان استان می‌توان علاوه‌بر ارتقای رضایت اجتماعی، از شکل‌گیری بسیاری از پرونده‌های قضایی جلوگیری نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان افزود: بسیاری از جرائم پرتکرار استان را می‌توان با اعلام گزارشات مردمی مدیریت کرد و مصادیقی همچون زمینخواری و تعرض و تصرف اراضی حاکمیتی، جرایم علیه محیط‌زیست و جرایم حوزه منابع آب را به حداقل رساند.

معاون رئیس‌کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با بر شمردن رسالت سران طوایف و ریش‌سفیدان استان در بسط و ارتقای امنیت گفت: توسعه صلح و سازش و میانجیگری یکی از ظرفیت‌های ممتاز ریش‌سفیدان می‌باشد و این گروه می‌توانند در جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز، تردد و اسکان اتباع بیگانه، شکل‌گیری باند‌های قاچاق مواد مخدر و انسان یاور دستگاه قضایی و نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی استان سیستان و بلوچستان محسوب شوند.

بیشتر بخوانید: رسیدگی به بیش از ۱۸۸ هزار پرونده در شورا‌های حل اختلاف استان کرمان

وی ابراز داشت: ضرورت دارد تا معتمدین بومی استان سیستان و بلوچستان نسبت به ساماندهی الگو‌های تاهل و ثبت واقعه ازدواج همکاری لازم را انجام دهند و از شکل‌گیری ازدواج‌های شرعی بدون ثبت در مراجع قانونی با توجه به معضلات و چالش‌های جدی محتمل در آینده، ممانعت نمایند.

نجفی خاطرنشان گردید: بهره‌گیری از ظرفیت معتمدین و طوایف استان سیستان و بلوچستان در راستای پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی استان یک تکلیف شرعی و از مصادیق عینی امر به معروف و نهی از منکر تلقی شده و قطعا می‌توان ضمن تکریم مرزداران غیور استان سیستان و بلوچستان و سران طوایف و اقوام، علاوه بر تسریع در تحقق ظرفیت‌های مردمی به مقوله‌ی قضازدایی و ایجاد سازش‌های قومی - محلی نیز عمق بخشید.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان پیشگیری از وقوع جرم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان پیشگیری از وقوع جرم استان سیستان و بلوچستان پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۸۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی

‌به گزارش خبرگزاری مهر، امید تونی گفت: نیروهای یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست کرج مستقر در محور کرج - چالوس با همکاری مأموران منابع طبیعی نسبت به خلع ید و رفع تصرف یک هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی در محدوده روستاهای شهرستانک و سرخدره اقدام کردند و اراضی به بیت المال اعاده وضع شد.

کد خبر 6092128

دیگر خبرها

  • امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است
  • کارگران نمونه و کارفرمایان سلامت محور سیستان و بلوچستان تجلیل شدند
  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | حقوق حداقل‌بگیران چند درصد افزایش می یابد؟
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی