Web Analytics Made Easy - Statcounter

هسته جهادی بخشایش ویژه اهل تسنن ارومیه با مشارکت علما و روحانیون اهل سنت با هدف برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قتل عمد و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در این شهرستان تشکیل شد. خبرگزاری میزان - هادی صمدی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان آذربایجان غربی در آیین اهداء احکام مسئولیت اعضای هسته جهادی بخشایش اهل تسنن ارومیه بیان داشت: با استفاده از ظرفیت علما، روحانیون و ریش‎سفیدان در هسته‌های بخشایش می‎توان اختلافات و خصومت بین افراد بالاخص در پرونده‌های مهم را حل و فصل کرده و دوستی و مودت را بین ایشان افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صمدی، با اشاره به آغاز به کار ۲۵ هسته جهادی بخشایش در سطح استان اظهار داشت: با فعالیت جهادی هسته‌های بخشایش در امر برقراری مصالحه دعاوی مهم همچون قتل و اختلافات طایفه‌ای و کمک به آزادی زندانیان از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری بعمل خواهد آمد.
وی با اشاره به جایگاه بالای ائمه جمعه در جامعه ونیز تاکید دین مبین اسلام به صلح و سازش گفت: باید از تمام ظرفیت ائمه جمعه در استان برای نهادینه کردن فرهنگ عفو، بخشایش و رضایت در جامعه بکوشیم و دعاوی و شکایات مردم را به سمت و سوی سازش و اصلاح ذات البین سوق دهیم.
صمدی با بیان اینکه برنامه‌های سند تحول قضایی در حوزه صلح و سازش با جدیت در سطح استان پیگیری می‌گردد گفت:گسترش فرهنگ صلح و سازش امنیت و آرامش را به همراه دارد و سبب افزایش اعتماد عمومی و رضایتمندی مردم به دستگاه قضایی می‌شود.
وی  با تاکید بر لزوم برنامه ریزی جهت کاهش ورودی پرونده‌ها در دستگاه قضا با فعال کردن هیت‌های صلح و سازش مردمی بیان داشت:در گذشته معتمدین و ریش سفیدان مسایل و اختلافات را با کدخدامنشی حل و فصل می‌کردند و این سنت پسندیده باید در جامعه زنده نگه داشته شود، زیرا این اقدام حتما اثربخش‌تر از حل و فصل خصومات با بهره گیری از ابزار‌های حقوقی و قضایی خواهد بود.   صمدی افزود: ائمه جمعه می‌توانند یاری کننده بسیار خوبی در حوزه صلح و سازش برای دستگاه قضائی استان باشند خصوصاً برادران اهل تسنن که در سال‌های اخیر هم در زمینه سازش بسیار فعال و تأثیر گذار بوده‌اند.
ماموستا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات رئیس دادگستری استان و قضات و کارکنان دادگستری در برخورد با مفاسد اقتصادی و مبارزه با اراذل و اوباش که باعث ایجاد اطمینان خاطر مردم در استان شده است گفت: قوه قضائیه یکی از حساس‌ترین ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و نیاز است که مردم اعتماد وافی و کافی و لازم را به آن داشته باشند.
امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: از تمام ظرفیت و بزرگان اهل سنت در هسته جهادی بخشایش استفاده خواهیم کرد تا به اهداف این هیات‌های صلحی در کمک به آزادی زندانیان و صلح و سازش پرونده‌های قتل واختلافات قومی و قبیله‌ای نایل شویم.
وی در ادامه با بیان اینکه با کمک خیرین و معتمدین استان وجوهات قابل توجهی را جهت جلب رضایت در چند پرونده قتل و آزادی زندانی جمع آوری کرده ایم اظهار امیدواری کرد: با کمک مسئولان قضایی استان و ستاد دیه جهت هدایت صحیح کمک‌های مردمی بتوانیم در زمینه کمک به آزادی زندانیان گام‌های موثری برداریم.
شایان ذکراست در این آئین احکام مسئولیت اعضای هسته جهادی بخشایش اهل تسنن شهرستان ارومیه با حضور صمدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان و ماموستا کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیه اهداء گردید.   بیشتر بخوانید: درخواست امام جمعه اهل تسنن مهاباد از رئیس قوه قضاییه   انتهای پیام/ برچسب ها: شورای حل اختلاف صلح و سازش آذربایجان غربی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورای حل اختلاف صلح و سازش آذربایجان غربی کمک به آزادی زندانیان امام جمعه اهل صلح و سازش اهل تسنن اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیر امور خواهران سازمان بسیج دانش آموزی  آذربایجان غربی    گفت: با توجه به اهمیت نقش بانوان و دختران در تحکیم پایه­‌های نهاد مقدس خانواده و نهادینه نمودن ارزش های اخلاقی در جامعه و هجمه­‌های فراوان دشمنان علیه این قشر حساس بسیج دانش آموزی استان در نظر دارد ویژه برنامه هایی را با عنوان «گلبرگ آفرینش» برگزار خواهد کرد.

ملائکه اسلام پرست، با بیان اینکه برنامه های روز دختر همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت برگزار خواهد شد، افزود: این ویژه برنامه‌ها از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه در سراسر استان اجرا خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین ویژه برنامه ای ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری با اجتماع ۳ هزار نفری دختران در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار خواهد شد که تبرک پرچم مرقد حضرت معصومه (س) از برنامه های جنبی این اجتماع خواهد بود.

  اسلام پرست بیان کرد: هویت بخشی به دختران و تبیین چگونگی نقش آفرینی آنها در عرصه های مختلف اجتماعی، توجه به رسالت خطیر دختران در خانواده و تقویت پیوندهای درون خانوادگی و نقش دادن به دختران در مواجه با مقوله های مختلف اجتماعی چون عفاف و حجاب، ولایت فقیه، وفاق و همدلی امت اسلام در برابر جبهه کفر به عنوان عرصه های مختلف فردی و اجتماعی برای نقش­ آفرینی دختران از محورهای محتوایی برنامه ها است.

وی  راه اندازی پویش ( از و به )، ویژه برنامه حمایت و همدردی دختران دانش آموز از کودکان و زنان غزه، اکران سراسری فیلم اخت الرضا درمدارس، دهکده فرهنگی پرنیان و برگزاری اردوی یک‌روزه در بقاع متبرکه را از جمله برنامه های پیشنهادی در این ایام عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • ضرورت توجه ویژه‌ به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • قمه کشی باورنکردنی در ارومیه + فیلم
  • (ویدئو) قمه‌کشی در ارومیه؛ عوامل نزاع شناسایی شدند
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه، در دستور کار ویژه پلیس
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه