Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@12:28:30 GMT

حماس: عباس همان شرطهای اسرائیل را برای ما هم می‌گذارد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۸۹۷۱

حماس: عباس همان شرطهای اسرائیل را برای ما هم می‌گذارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنا بر سند به دست آمده از «منیب المصری» بازرگان فلسطینی، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، پیش از آغاز هرگونه گفت‌وگو برای پایان دادن به شکاف و نیز تکمیل وحدت ملی، برای حماس شرط گذاشته است.

به نوشته پایگاه خبری «عربی ۲۱»، پیش شرط عباس برای آغاز گفت‌وگو برای رفع شکاف موجود و تکمیل پروسه تحقق وحدت ملی، این ست که جنبش مقاومت اسلامی حماس، کلیه قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی را به رسمیت بشناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سند حاکی از آن است که، منیب المصری در نامه‌ای خطاب به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وی را در جریان دیدارش با رهبران حماس و پاسخ آن‌ها به ابتکار عمل ارائه شده از سوی هیأت «حسن نیت» قرار می‌دهد . محمود عباس نیز در ذیل این نامه، پیش‌شرط خود را اعلام می‌کند.

 

رئیس تشکیلات خودگردان همچنین تاکید می‌کند که این به رسمیت شناختن باید با امضای «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس صورت گیرد، در غیر این صورت گفت‌وگویی در کار نخواهد بود.

در این سند، المصری دیدار چهار ساعته با رهبران حماس (اسماعیل هنیه، صالح العاروری، حسام بدران و صلاح البردویل) را مثبت ارزیابی و اعلام کرد که جنبش حماس وعده داده ظرف یک هفته، پاسخ خود به طرح ابتکاری پیشنهادی هیأت حسن نیت را ارائه کند.

وی همچنین تاکید کرد که حماس به دنبال پایان یافتن شکاف و بازگشت وحدت ملی است.

«فوزی برهوم» سخنگوی رسمی جنبش حماس در واکنش به این موضع‌گیری عباس، گفت: «گروه‌های فلسطینی در همه ایستگاههای گفت‌وگوها، به ویژه در قاهره، بر سر یک برنامه جامع ملی مربوط به انتخابات، اصلاح و فعال‌سازی سازمان آزادیبخش و تشکیل دولت وحدت ملی  توافق کردند».

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با عربی‌۲۱ توضیح داد: توافق مکه به وضوح، برنامه دولت وحدت را تبیین کرد و این همان چیزی است که حماس در دیدار خود با منیب المصری، آن را تأیید کرد.

وی درباره شروط رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: شروط عباس در این نامه، همان شروط اشغالگران اسرائیلی است.واضح است که عباس این شروط اسرائیلی را پذیرفته است.

انتهای پیام /م

منبع: فارس

کلیدواژه: محمود عباس فلسطین وحدت ملی رژیم صهیونیستی رئیس تشکیلات خودگردان وحدت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در چین

وزارت خارجه چین جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در پکن را تشریح کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای به تشریح جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در پکن پرداخت که به این شرح  است:

بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌هاهیئتی از حماس فردا به قاهره می‌رود

 پکن میزبانی مذاکرات نمایندگان جنبش‌های حماس و فتح را برعهده داشت.

هیئت‌های این دو جنبش به دعوت چین با هدف انجام گفتگوی عمیق و صریح برای تقویت آشتی فلسطینی به پکن سفر کردند.

دو هیئت تمایل سیاسی خود را برای تحقق آشتی از طریق گفتگو بیان کردند.

هیئت‌های حماس و فتح درباره ادامه گفتگو برای تحقق وحدت فلسطینی در نزدیک ترین زمان ممکن توافق کردند.

نمایندگان حماس و فتح به توافقی درباره ایده ها برای گفتگوهای آینده دست یافتند.

دو طرف از حمایت چین از ملت فلسطین تقدیر کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • اسرائیل در قبال حماس کوتاه آمد؟
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟