Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم حیدری مدیر دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در  گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تازه‌ترین اخبار از پایتخت کتاب ایران گفت: طبق آخرین آماری که از آن اطلاع دارم تعداد شهر‌هایی که در جشنواره پایتخت کتاب ایران شرکت دارند، به حدود ۱۸۰ شهر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها داوری اولیه آثار آغاز شده است.

بیشتربخوانید

جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران تا پایان شهریور برگزار می‌شود

وی افزود: شاخص‌های داوری جشنواره پایتخت کتاب ایران تدوین شده است. داوری آثار در فضای مجازی انجام می‌شود و بخش اعظمی از آثار در این فضا دریافت شد. داوری نهایی این رویداد فرهنگی پس از مشخص شدن نامزد‌ها آغاز می‌شود. در صورتی که شرایط شیوع کرونا اجازه دهد، اختتامیه رویداد فرهنگی پایتخت کتاب ایران به صورت حضوری و در غیر این صورت در فضای مجازی برگزار می‌شود. هنوز زمان دقیق برگزاری اختتامیه جشنواره پایتخت کتاب ایران مشخص نیست.

مدیر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به استقبال خوب شهر‌ها از جشنواره پایتخت کتاب ایران با وجود تمام گرفتاری‌ها، بیان کرد: تعداد شهر‌هایی که در جشنواره پایتخت کتاب ایران شرکت کرده اند، نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. بخشی از این رویداد فرهنگی به برنامه‌ریزی برای ترویج کتابخوانی در فضای مجازی اختصاص خواهد یافت. اداره‌های ارشاد در بخش کتاب توانستند خودشان را با شرایط شیوع کرونا در کشور وفق دهند. مردم از زمان حضورشان در خانه برای کتابخوانی در فضای مجازی استفاده می‌کنند.

حیدری ادامه داد: سایت‌های فروش، جشنواره‌ها و زیرساخت‌های کتابخوانی مربوط به پایتخت کتاب ایران در فضای مجازی راه اندازی شده اند. توانستیم تهدید کرونا را در این بخش به فرصت تبدیل کنیم. اگر سایر حوزه‌های هنر در این دوران کمتر پیش رفتند، کتاب و کتابخوانی هم در بخش باشگاه‌های کتابخوانی، نمایشگاه‌های مجازی، فروش کتاب، گفتگو در زمینه کتاب، تشکل‌های نشر از ناشر تا مولف خود را با شرایط وفق دادند و پیش رفتند و به نحو احسن از این فرصت استفاده کردند.

وی با اشاره به تفاوت میان سرانه مطالعه و آنچه مشاهده می‌شود، بیان کرد: سرانه مطالعه به طور میانگین ساعت‌های مطالعه را نشان می‌دهد، اما آنچه در واقعیت مشاهده می‌کنیم این است که الان شاهد مطالعه در خانواده هستیم.  فضای مجازی در خانواده‌ها محملی فرهنگی در زمینه کتابخوانی شده است. کتاب با عنوان یک ابزار مفید از نظر محتوا و سرگرمی، جایگاهش را در خانواده‌ها پیدا کرده است. این مسئله در نسخه‌های الکترونیکی و مکتوب کتاب دیده می‌شود.  خانواده‌ها متوجه شدند  که کتاب می‌تواند سرگرمی مثبتی برای کودکان و نوجوانان باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پایتخت کتاب ایران معاونت فرهنگی وزارت ارشاد جشنواره پایتخت کتاب ایران فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۸۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری

ویدیویی از شادی دو لک لک پس از اولین تخم گذاری منتشر شده شده که در فضای مجازی پربازدید شده است.

به گزارش ایسنا، در این ویدیو که در فضای مجازی دست به دست می‌شود یک جفت لک لک پس از اولین تخم گذاری شروع به آواز خواندن و شادی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود