Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@18:42:09 GMT

«رستمی» نخستین مدال طلا را ضرب کرد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۹۱۷۹

ملی‌پوش پاراوزنه برداری ایران با مهار وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی موفق شد نخستین مدال طلای کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک را به نام خود ضرب کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   رقابت‌های دسته منهای ۸۰ کیلوگرم پاراوزنه‌برداری مردان عصر امروز (شنبه) در سالن وزنه‌برداری فروم توکیو برگزار شد و روح‌الله رستمی به‌عنوان نماینده ایران در این دسته به مصاف حریفان خود رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی در این دسته با ورزشکارانی از چین، اوکراین، یونان، گرجستان، کلمبیا، ایتالیا و برزیل رقابت کرد.

طبق اعلام مسئولان مسابقات رکورد جهانی دسته منهای ۸۹ کیلوگرم در اختیار روح‌الله رستمی است. وی سال ۲۰۲۱ توانست در مسابقات بین‌المللی توانست وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی را مهار کند. رکورد پارالمپیک این دسته نیز در اختیار یک ایرانی دیگر است. «مجید فرزین» با مهار وزنه ۲۴۰ کیلوگرمی در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو، ضمن کسب مدال طلا این رکورد را به نام خود ثبت کرد.

وی که عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارد در این رقابت ابتدا موفق به مهار وزنه ۲۲۵ کیلوگرمی شد و در ادامه کادر فنی برای وی وزنه ۲۲۸ کیلوگرمی را درخواست دادند. دارنده مدال نقره پارالمپیک لندن برای مهار این وزنه نیز مشکلی نداشت.

رستمی که پیش از این توانسته بود با مهار وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی رکورد جهانی این دسته را به نام خود کند برای حرکت سوم پشت وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی قرار گرفت و برای مهار آن مشکلی نداشت. با مهار این وزنه نخستین مدال طلای ایران در پارالمپیک توکیو به نام روح‌الله رستمی ضرب شد.

با توجه به قهرمانی رستمی وی درخواست رکوردشکنی داد، اما در مهار وزنه ۲۴۲ کیلوگرمی ناموفق بود.

جیائو فی از چین با مهار ۲۱۵ کیلوگرم به مدال نقره رسید و محمد الفت مصری با مهار ۲۱۲ کیلوگرم نیز صاحب گردن آویز برنز شد.

«مرتضی رحمانی موحد» سفیر ایران در ژاپن در زمان وزنه زدن رستمی در سالن حضور داشت و به تشویق وی پرداخت. برچسب ها: پاراوزنه برداری ، رستمی ، توکیو ، روح الله رستمی ، مدال طلا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پاراوزنه برداری رستمی توکیو روح الله رستمی مدال طلا روح الله رستمی وزنه برداری مهار وزنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل سایت کمیته بین المللی پارالمپیک از ملی پوش اردبیلی گلبال

بهزاد سالمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سایت کمیته بین المللی پارالمپیک آی.پی.سی در گزارشی از حسن جعفری ملی پوش گلبال کشورمان به عنوان یک بازیکن شاخص گلبال در سطح جهان تمجید کرده است.

وی خاطرشان کرد: در این گزارش آمده است؛ حسن جعفری عضو شاخص تیم ملی گلبال ایران که سابقه حضور در پارالمپیک لندن را هم دارد در مسابقه فینال مسابقات آسیا اقیانوسیه – هانگژو مقابل کره به تنهایی ۵ گل از ۹ گل ایران را به ثمر رساند و نقش بسزایی در قهرمانی تیم ایران و صعود این تیم به پارالمپیک پاریس داشت.

رییس هیات نابینایان و کم بینایان اردبیل بیان کرد: کمیته ملی پارالمپیک در این تقدیرنامه آورده است: قطعاً حسن جعفری با تجربه خود می تواند در پاریس به تیم ملی گلبال ایران کمک شایانی کند.

سالمی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته اردوی تیم ملی نابینایان و کم بینایان برای حضور در مسابقات پارالمپیک پاریس در اردبیل برگزار شد، تصریح کرد: سه ورزشکار گلبالیست استان اردبیل در اردوی تیم ملی حضور داشتند.

کد خبر 6095605

دیگر خبرها

  • شناگر کردستانییک یک رکورد ملی به نام خود ثبت کرد
  • تیم ملی پاراکانو ایران عازم مجارستان شد
  • دو رکورد جدید و نخستین دستاورد تاریخی لیونل مسی
  • وضعیت کاروان ایران برای پارالمپیک/ ۳۸ سهمیه و مسافران منتظر!
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • تلاشم شکستن رکورد دنیا در فری استایل است
  • اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • تجلیل سایت کمیته بین المللی پارالمپیک از ملی پوش اردبیلی گلبال
  • روایت رستمی از مبارزه با فرنگی‌کار ژاپنی با وجود مصدومیت