Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر عامل شرکت متروی تهران می‌گوید: شبکه خطوط مترو تهران که با 7 خط در حال سرویس دهی به شهروندان پایتخت است، برای تکمیل شدن به 35 هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، علی امام افزود: در حال حاضر قطار‌های مترو با تردد در 245 کیلومتر مسیر خطوط احداث شده شبکه مترو پایتخت و نیز مسافرگیری در 139 ایستگاه، مشغول خدمت رسانی به شهروندان هستند و تکمیل شبکه موجود مشتمل برخطوط یک تا هفت، نیازمند افتتاح 36 ایستگاه دیگر است تا طول مسیر بهره برداری از تونل‌های ساخته شده به 298 کیلومتر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: علاوه بر این، مبحث مهم احداث و تکمیل پایانه‌ها و پارکینگ‌های مترو، ساخت پست‌های برق باقی مانده و نیز تکمیل نواقص برخی ایستگاه‌های در حال بهره برداری را پیش رو داریم که لازمه تحقق تمام آنچه گفته شد، تأمین مبلغی در حدود 35 هزار میلیارد تومان است. اما بدون در نظرگرفتن فرآیند ساخت پایانه و پارکینگ‌های مورد نیاز خطوط و همچنین پست‌های برق، اگر بتوان امسال و سال آینده 12 تا 15 هزار میلیارد تومان بودجه به شبکه متروی تهران تزریق کرد، امکان تکمیل 36 ایستگاه به لحاظ عملیات ساختمانی و نصب تجهیزات لازم برای بهره برداری اولیه آن‌ها تا پایان سال 1401 وجود خواهد داشت.
علی امام افزود: البته در کنار توسعه سخت افزاری ساختار شبکه مترو تهران، باید حدود 1500 واگن نیز به ناوگان حمل ونقل ریلی پایتخت افزوده شود تا بتوان سرفاصله حرکتی قطار‌ها در تمام خطوط موجود را به 2 دقیقه رساند و این امر نیز نیازمند 40 هزار میلیارد تومان بودجه است که تأمین آن حسب ضوابط و قوانین، عمدتا باید توسط دولت محترم صورت پذیرد.
مدیر عامل شرکت متروی تهران در پایان گفت: به منظور تکمیل خطوط هفتگانه موجود، یک فرآیند منظم و مطمئن برای تأمین منابع مالی مورد نیاز لازم است که درصورت تحقق این امر، می‌توان تا پایان سال 1401 شاهد بهره برداری از تمام ایستگاه‌های باقی مانده خطوط 6 و 7 بود و البته در کنار دورنمای کوتاه مدت، باید نگاه بلندمدت به اهداف توسعه‌ای طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت داشت و تأمین ناوگان حمل و نقلی را نیز مدنظر قرار داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مترو تهران هزار میلیارد تومان بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری یک دغدغه/تجهیز زمین ورزشی روستای گوروی بشاگرد در ایستگاه آخر + فیلم

ورزشکاران و اهالی روستای گوروی در شهرستان بشاگرد از تجهیز نشدن زمین ورزشی روستا به چمن مصنوعی، به وسیله اداره کل و رزش و جوانان استان گلایه دارند.

به گفته شهروند خبرنگار، ساخت این زمین ورزشی از سال ۹۶ به صورت مشارکتی آغاز شد و با وجود تکمیل آن، هنوز چمن مصنوعی ندارد.

رئیس اداره فنی و نظارت بر اماکن ورزشی هرمزگان علت تکمیل نشدن این طرح را مصوب نشدن بودجه در چند سال گذشته عنوان کرده و گفت: خوشبختانه سال گذشته بودجه تکمیل این طرح مصوب شده و اکنون در مرحله عقد قرارداد است.

مسیحی افزود: پس از عقد قرارداد نهایت تا ۲ ماه آینده، چمن مصنوعی خریداری و نصب می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پیگیری یک دغدغه/تجهیز زمین ورزشی روستای گوروی بشاگرد در ایستگاه آخر + فیلم
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • هدر رفت آب در اردستان ۳ درصد کاهش یافت
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟