Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:57:29 GMT

برگزاری دومین آیین چهارپایه خوانی نوجوانان در «بلندا»

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۹۲۳۱

برگزاری دومین آیین چهارپایه خوانی نوجوانان در «بلندا»

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن سادات امیری، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ و دبیر اجرایی ویژه برنامه چهارپایه خوانی نوجوانان، با بیان اینکه دومین آئین چهارپایه خوانی نوجوانان با عنوان «بلندا» در شهر تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت در اجرای مراسم مذهبی در مکان‌های سر پوشیده، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این مراسم را با رعایت نکات و اصول صحیح شیوه‌نامه بهداشتی در فضای باز برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساداتی در خصوص چگونگی و زمان اجرای این برنامه مناسبتی گفت: فراگیری بیماری کرونا امسال هم مانند سال گذشته فضای محرم و صفر را متفاوت کرده و محدودیت‌هایی را برای اجرای مراسم‌های مذهبی داشته‌است با این‌حال دلدادگان حسینی به هر طریقی سعی در هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن این آئین مذهبی و ملی دارند. یکی از سنت‌های قدیمی و آئینی مردم ایران برای عزاداری اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام آئین چهارپایه خوانی است که در آن با کمترین تکلف و فقط با یک چهارپایه، مراسم عزاداری برگزار می‌شود. این سادگی و بی‌تکلفی ویژگی است که امسال می‌تواند برای مسئله حضور کمتر مردم در هیئت‌ها راه‌گشا باشد از سوی دیگر مشارکت نوجوانان در برگزاری مراسم می‌تواند گسترش آئین چارپایه خوانی و علاقمندی آن‌ها را به آئین‌های مذهبی و روضه امام حسین علیه‌السلام بیشتر کند و تأثیرات زیادی در تربیت دینی آن‌ها داشته باشد.

دبیر اجرایی دومین ویژه برنامه چهارپایه خوانی نوجوانان شهر تهران، با بیان اینکه سازمان فرهنگی هنری؛ سال گذشته نیز به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا این مدل از اجرای برنامه را انتخاب کرد، گفت: این برنامه در دو ماه محرم و صفر میزبان هیئت‌ها و کانون‌های نوجوانان شهر تهران است و فرهنگ‌سراهای مستقر در مناطق ۲۲ گانه به عنوان مجریان برنامه، با دعوت از نوجوانان علاقمند در مناطق و راه اندازی هیئت‌های کوچک در معابر، گذرهای پر تردد شهری، جلوی درب منازل شهدا، کوچه‌ها، امام زاده‌ها، درب مساجد، ایستگا های مترو و … این برنامه را برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال دبیرخانه برنامه مستقر در فرهنگ‌سرای رازی در نظر دارد طی فراخوانی از نوجوانان علاقمند به هنر مداحی، دعوت کند برای آشنایی و آموزش آئین چارپایه خوانی به این فرهنگ‌سرا به نشانی میدان قزوین، خیابان شهید مرادی مراجعه کنند یا با شماره‌های ۵۵۴۰۹۴۸۷ و ۰۹۰۲۸۱۳۷۶۳۶ تماس بگیرند.

کد خبر 5291205

منبع: مهر

کلیدواژه: چهارپایه خوانی محرم 1400 حسینیه مهر محرم 1400 فعالیت های قرآنی حسینیه مهر قرآن کریم قرآن جهان اسلام عاشورا محمدرضا حکیمی امام حسین ع عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی ویروس کرونا درگذشت چهره ها انقلاب اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز

ایسنا/فارس تفاهم‌نامه همکاری سازمان امور دانشجویان و دانشگاه شیراز برای برگزاری «آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی» در خردادماه ۱۴۰۳ منعقد و از پوستر این رویداد با حضور معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان امور دانشجویان رونمایی شد.

همچنین در ادامه‌ این مراسم، با حضور جمعی از دانشجویان غیرایرانی و مدیران دانشگاه شیراز در سالن آمفی تئاتر پردیس بین‌الملل دانشگاه شیراز، از پوستر برگزاری «آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی» در سال جاری رونمایی شد.

بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده، دانشگاه شیراز در خردادماه ۱۴۰۳، میزبان برگزاری مراسم نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی است که با حضور بیش‌از ۴۰۰ نفر از دانش‌آموختگان غیرایرانی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، در ادامه‌ این مراسم، دانشجویان غیرایرانی دانشگاه شیراز در نشست صمیمانه‌ای با معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و مسئولان دانشگاه شیراز به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداختند و مهم‌ترین دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

همچنین در این مراسم از نخستین شماره «ماهنامه ملل» که ازسوی دانشجویان غیرایرانی برای معرفی هرچه بیش‌تر و شایسته‌تر فرهنگ‌ها، آداب‌ و رسوم، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های کشورهای مختلف تهیه می‌شود، رونمایی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب به مثابه پارک برای گشت‌وگذار نیست!
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • چهارپایه خوانی شهادت امام صادق (ع) در ده زیار
  • آئین تجلیل از خانواده معظم ۲۰شهید روحانی و طلبه ورامین️ برگزار شد
  • برگزاری مسابقات پرس سینه قهرمانی استان در سقز
  • کرمانشاه آماده برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران
  • برگزاری آیین چهارپایه خوانی در روستای ده زیار کرمان