Web Analytics Made Easy - Statcounter

قهرمان پیشین دوومیدانی معتقد است باید سیستم اختصاص بودجه به ورزشکاران تغییر پیدا کند چون تا به حال سودی نداشته است. به گزارش ایسنا، تیم ملی جوانان ایران با ترکیب ۹ ورزشکار در قهرمانی جهان در کنیا شرکت کرد اما موفق به کسب مدالی نشد. بهترین نتیجه کسب شده چهارمی ارسلان قشقایی در پرتاب وزنه و هم‌چنین چهارمی صادق صمیمی در پرتاب دیسک بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهلا محروقی هم که اولین زن ایرانی حاضر در قهرمانی جوانان جهان بود در رتبه ششم پرتاب دیسک قرار گرفت.  

محمد ارزنده، قهرمان پیشین دوومیدانی و از کارشناسان این رشته در گفت‌وگو با ایسنا به عملکرد تیم دوومیدانی ایران اشاره و بیان کرد: ورزشکاران چیزی که در حد توانشان بود نشان دادند. البته می‌توانستند به مدال هم برسند،  آقای صمیمی در پرتاب دیسک یکی از شانس‌های مدالمان بود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. احساس می‌کنم قبل از مسابقه فشار روی ورزشکار زیاد بود و استرس کسب مدال باعث شد تا عملکرد لازم را از خود نشان ندهد. باید صحبت‌های خودشان و مربیان‌شان را بشنویم و دلایل کسب نکردن مدال را بررسی کنیم تا در آینده چنین اتفاقاتی نیفتد.  

او افزود: در پرتاب وزنه شاید انتظار چهارمی نداشتیم اما آقای قشقایی خیلی خوب ظاهر شد. بقیه ورزشکاران هم در حد رکوردهای شخصی خود کار کردند، یعنی بهترین خودشان بودند. البته در ۱۰۰ متر ورزشکارمان مصدوم شد و نمی‌توان مصدومیت را جدا از ورزش دانست. در کل عملکرد بدی نداشتند.

این قهرمان پیشین دوومیدانی در مورد عملکرد مهلا محروقی، تنها نماینده زنان ایران در قهرمانی جهان که در پرتاب دیسک ششم شد، گفت: برای اولین‌بار یک زن ایرانی سهمیه این مسابقات گرفت. از طرفی نتیجه‌ کسب شده هم قدم خیلی خوب و مثبتی بود تا به آینده ورزش زنان امیدوار باشیم.

ارزنده در مورد وضعیت رده‌های پایه دوومیدانی گفت: استعدادیابی و پرورش استعدادها برای دوومیدانی از نان شب واجب‌تر است. نسل طلایی دوومیدانی تقریبا تمام شده و شاید  ۱۰ درصد آن باقی مانده است اما جایگزینی نداریم. ما به امروز اشاره می‌کردیم و می‌گفتیم وقتی نسل طلایی دوومیدانی برود، دیگر کسی نیست اما اتفاقی نیفتاد و استعدادیابی باید به صورت جدی و علمی انجام نشد. در نتیجه دوومیدانی ما خالی شده است.  

او افزود: دیدگاه مدیران فدراسیون همیشه این بوده که در دوره‌اش اتفاقات خوبی بیفتد. کسی حاضر نبوده بکارد و نفر بعدی برداشت کند. برنامه‌ای مدون وجود نداشته و آنقدر نتیجه گرا بوده‌اند که از امروز غافل شدند. بنابراین از اهداف دوومیدانی دور شده‌ایم.  باید شروع کنیم و فدراسیون بحث استعدادیابی و پرورش استعدادها را دنبال کند. از طرفی نباید سرمایه‌های فعلی را از دست بدهیم.

ارزنده در مورد اختصاص بخشی از بودجه فدراسیون به احسان حدادی و حسن تفتیان و غفلت از سایر ورزشکاران گفت: هر کسی باید به اندازه شرایطش از بودجه بیت المال برخوردار شود. کسانی که می‌گویید بیش‌تر از حق‌شان گرفته‌اند. در دوره‌های قبلی مدیریت نشدند و هر چه خواستند بدون بحث و تبادل نظر با صاحب نظران دوومیدانی دریافت کردند. در حالی که شاید ورزشکار چیزی را با اصرار بخواهد اما به ضررش باشد.

او در این مورد افزود: همه چیز را دست ورزشکار سپرده‌ایم و پول می‌دهیم تا هر جا دلش خواست،  تمرین کند. سیستم هزینه برای ورزشکار دومیدانی باید تغییر کند و روند این نباشد که بخواهد فلان جا تمرین کند ما هم بگوییم این پول و برو، بلکه باید بدانیم ورزشکار کجا تمرین می‌کند، اردو، شرایط تمرینی  و خورد و خوراکش چگونه است. اما ما بی‌اطلاع هستیم و در این حد می‌دانیم که ورزشکار عکسی از خود در فضای مجازی منتشر کند. اگر روند به این صورت پیش برود دوومیدانی ضرر می‌کند.

ارزنده در پایان گفت: جامعه ورزش باید منیت خود را از بین ببرند و همه دست به دست هم بدهند تا دوره بعد المپیک نگوییم چرا نشد و این نتایج به دست آمد.  در حال حاضر هر کسی می‌گوید من اما کسی دنبال همدلی نیست،  امیدوارم این همدلی برای پیشرفت ورزش کشور به وجود بیاید.

انتهای پیام

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: دووميداني محمد ارزنده مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان جهان پرتاب دیسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۹۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات ماجدی درباره استعدادیابی ۹ هزار بازیکن تهران

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، هیئت فوتبال استان تهران از ماه ها قبل استعدادیابی بازیکنان فوتبال را در رده های سنی مختلف در سطح استان تهران آغاز کرده است. دراین راستا قریب به 9000 بازیکن زیر نظر استعدادیاب های هیات فوتبال استان تهران، توانمندی های خود را به نمایش گذاشتند. این طرح بزرگ قرار است با بررسی بازیکنان زیر 15 سال در خرداد ماه سال جاری به مرحله نهایی برسد. 

 سید میرشاد ماجدی، رئیس هیئت فوتبال استان درباره طرح های گسترده استعدادیابی در سطح استان تهران گفت: یکی از اهدافم توجه و تمرکز روی استعدادیابی بازیکنان جوان بود که به همراه همکارانم در حال انجام است. در این راه ابتدا استعدادیابی بازیکنان زیر 20 سال را کلید زدیم  که طی چهار مرحله درون شهرستانی، منطقه ای، استانی و اردوی انتخابی تیم ملی با شرکت نزدیک به 1600 بازیکن از زمستان سال 1402 آغاز و در دوازدهم اردیبهشت ماه سال 1403 خاتمه یافت. استعدادیابی بازیکنان زیر 12 سال نیز طی سه مرحله در قالب برگزاری تورنمنتی با شرکت نزدیک به 1900 بازیکن از اسفند ماه سال 1402 آغاز و در تاریخ ششم اردیبهشت ماه سال جاری ادامه و در نهایت به تیم 35 نفره منتخب استان تهران ختم شد. مقرر شده بازیکان تیم منتخب زیر 12 سال برای کسب تجربه بیشتر بازی های تدارکاتی با استانهای همجوار برگزار نماید.

رئیس هیئت فوتبال استان تهران در ادامه صحبت های خود می گوید: استعدادیابی بازیکنان زیر 17 سال نیز از اسفندماه سال 1402 با برنامه های درون شهرستانی و حضور حدود 1800 بازیکن آغاز شده و در تاریخ 27 اردیبهشت ماه مرحله منطقه ای و در تاریخ 24 خرداد ماه سال جاری مرحله استانی آن انجام خواهد شد تا تیم منتخب زیر 17 سال تشکیل گردد. استعدادیابی بازیکنان زیر 10 سال هم از فروردین ماه سال جاری با حضور نزدیک به 2000 بازیکن آغاز شده و انشاالله مرحله منطقه ای آن در تاریخ 20 اردیبهشت ماه سال جاری و مرحله استانی آن که منتج به انتخاب تیم منتخب زیر 10 سال خواهد شد، در تاریخ 27 اردیبهشت ماه سال جاری در ورزشگاه مرغوبکار برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت فوتبال استان تهران درحالی از این پروژه های بزرگ رونمایی کرد که قرار است استعدادیابی بازیکنان زیر 15 سال نیز در خردادماه آغاز شود. طبق برآورد هیات فوتبال استان تهران بیش از 1700 هزار بازیکن دراین عملیات بزرگ استعدادیابی خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرتاب حدادی به صندلی ریاست/ من تنها، شما همه!
  • توضیحات ماجدی درباره استعدادیابی ۹ هزار بازیکن تهران
  • اردوی تیم دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان با حضور ۶ ورزشکار
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • انتظار طولانی برای یک سفر واجب + ویدئو
  • رقابت‌های بین المللی دوومیدانی دبی| دست تفتیان از کسب مدال خالی ماند
  • دوومیدانی بین المللی دبی؛ تفتیان به پنجمی ۱۰۰ متر بسنده کرد
  • پنجمی حسن تفتیان در تور جهانی امارات
  • حسن تفتیان در جایگاه پنجم ایستاد
  • برگزاری اردوی استعدادیابی فوتبال در چهارمحال و بختیاری