Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:19:44 GMT

دوتار نواز شیروانی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۹۵۸۹

دوتار نواز شیروانی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

ابراهیم عباسپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحوم رضا رضازاده متولد۱۳۴۶ روستای  گرماب شهرستان شیروان از جوانی جسم و جان او با نوا و نغمه ی هنر موسیقی محلی و مقامی عجین گشته بود.

وی خاطرنشان کرد: این هنرمند فراگیری دوتار را در نزد اساتیدی نام آشنای شهرستان  و سپس با حضور فعال در برنامه ها و جشنواره های مختلف موسیقی محلی و مقامی ملی درکنار استاد همیشه ماندگار خود شادروان موسی الرضا ولی نژاد به هنرنمایی پرداخت و از چهره های به نام این مرز و بوم به شمار آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنجشنبه شب گذشته نیز برات مقیمی یکی دیگر از هنرمندان ممتاز عرصه موسیقی مقامی شمال خراسان بر اثر کرونا ساز خود را برای همیشه بر زمین گذاشت و آسمانی شد.

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در شرق بجنورد واقع است که بیشتر مردمان این خطه به زبان کرمانجی تکلم می کنند و موسیقی مقامی هم با زندگی آنها عجین گشته است.  

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موسیقی شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موسیقی ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موسیقی شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان ؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان بر فعالیت جدی و برنامه محور جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در استان تاکید کرد.
مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  با تلاشهای  حوزه ایمنی  در سال گذشته یکی از  استانهای برتر بوده که اقدامات خوبی انجام داده است.
وی  افزود:در سال گذشته یکصد کیلومتر  از راههای مواصلابی استان نصب نبیوجرسی انجام شده است  که در کاهش  تصادفات موثر بوده است.
وی روز ایمنی و حمل و نقل را به عنوان نقطه عطف اراده و عزم ‌ملی برای تحقق روز و ایام بدون حادثه رانندگی برشمرد و گفت: از آنجا که سرعت، منشاء همه ی تخلفات رانندگی است که فرهنگ‌سازی به عنوان مهمترین عامل در پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.
شیروانی با  قدردانی  از عملکرد صدا و سیما ودیگر رسانه های استان در بحث فرهنگ‌سازی  افزود:همه ی این نامگذاری ها و برنامه ریزی ها با این هدف است که مردم نتایج رعایت قوانین رانندگی را با تمام وجود احساس کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان