Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- برادر رئیس جمهوری سابق افغانستان مدعی شد؛ طرح سوء قصد به جان اشرف غنی برنامه ریزی شده بود و قرار بود پس از کشته شدن وی، امرالله صالح روی کارآید و جنگ در این کشور ادامه یابد.
به گزارش خبرگزاری آریا، «حشمت غنی» برادر اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان در کابل با اشاره به عوامل فرار رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: طرح سوء قصد به جان اشرف غنی برنامه ریزی شده بود و قرار بود پس از کشته شدن وی، امرالله صالح معاون اول اشرف غنی به جای وی روی کارآید و جنگ در افغانستان ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اشرف غنی به فکر خروج از افغانستان نبود، افزود: اشرف غنی با خروج خود از افغانستان به نحوی از خونریزی‌های بیشتر جلوگیری کرد.
برادر رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: من با اشرف غنی در ارتباط هستم، اما نمی‌خواهم جزئیات بیشتری در این باره ارائه کنم.
حشمت غنی در بخشی از اظهارات خود گفت: عمر دولت سابق افغانستان به ریاست اشرف غنی زمانی پایان یافت که معاهده دوحه میان آمریکا و طالبان بدون دخالت دولت و مردم افغانستان و به دستور دونالد ترامپ به امضا رسید.
وی درباره اظهارات مسئولان بلندپایه طالبان مبنی بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان گفت: هدف از تاکید رهبران جهادی افغان برای تشکیل دولت فراگیر، حضور آنان در دولت آینده است، اما طالبان می‌گویند به جای تقسیم قدرت با رهبران سیاسی، باید نیرو‌های متخصص از اقوام مختلف این کشور از جمله تاجیک‌ها، هزاره‌ها و ازبک‌ها در تشکیلات دولت فراگیر حضور داشته باشند.
برادر رئیس جمهورسابق افغانستان درباره تعامل طالبان و اهل تشیع این کشور هم گفت: از زمانی که طالبان در کابل روی کارآمدند، به دستور هیئت رهبری طالبان، امنیت مدارس اهل تشیع به ویژه در روز‌های محرم تامین شد و طالبان درباره تامین امنیت مدارس اهل تشیع و علمای آن‌ها اطمینان داده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، حشمت غنی ضمن مقایسه طالبان بیست سال قبل و طالبان امروزی گفت: تفاوت عمده‌ای در سطح رهبری طالبان دیده می‌شود، رهبران سابق طالبان سختگیر بودند، اما اکنون نمی‌توان درباره جوانان طالبان امروزی قضاوت کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جنگ داخلی سابق افغانستان اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۹۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان

وزارت کشور حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت کشور حکومت طالبان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «سراج الدین حقانی» ریاست این وزارتخانه با هیئت اعزام مالزی در کابل دیدار و گفتگو کرده است.

«داتو شازلینا» نماینده ویژه نخست وزیر مالزی در این دیدار تاکید کرده است کشورش آمادگی دارد تا تجربیات و ظرفیت‌هایش را در زمینه امنیت سایبری و جرائم دیجیتالی با حکومت طالبان افغانستان به اشتراک بگذارد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور حکومت طالبان، طرفین در این دیدار بر مبارزه مشترک با مواد مخدر نیز تاکید کردند.

مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیمنماینده ویژه مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیمگسترش روابط حکومت طالبان در جنوب شرق آسیا

حقانی نیز در این دیدار اظهار داشت حکومت کنونی افغانستان خواستار روابط حسنه و همکاری با کشورهای اسلامی است.

بیانیه اظهار کرد نمایندگان دفتر نخست‌وزیر و وزارت‌های دفاع و کشور مالزی نیز در ترکیب هیئت اعزام این کشور حضور داشتند.

این نخستین سفر هیئت نظامی و امنیتی مالزی به افغانستان از زمان سقوط حکومت پیشین در این کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • برادر فیدلیتی با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد /عکس
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران