Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سنت مولتون نماینده دموکرات آمریکایی با انتقاد از نحوه تخیه نیروها از افغانستان گفت: دولت فاجعه‌ای را با ابعاد بسیار بزرگ ایجاد کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد سنت مولتون نماینده دموکرات و پیتر میجر نماینده جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا در اوایل این هفته به منظور نظارت بر روند تخلیه نیرو‌ها از افغانستان سفری خودسرانه و بدون مجوز به افغانستان داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر این نمایندگان بحث و جدل‌های را برانگیخت و موجب خشم مقامات پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا شد.
سنت مولتون نماینده دموکرات آمریکا که به تازگی از افغانستان بازگشته است در گفتگو با مجله نیویورک اظهارات ناخوشایندی درباره نحوه سازماندهی تخلیه نیرو‌ها از افغانستان مطرح کرد. مولتون خاطرنشان کرد "اگر به مهاجران افغانی که به مناطق دیگر مانند قطر منتقل می‌شوند کمک نکنیم آن‌ها می‌میرند. "
مولتون گفت: "آنچه همه باید بدانند و حتی کسانی که کاملا موافق تصمیم دولت بایدن بودند، این است که نحوه رسیدگی آن‌ها به این موضوع یک فاجعه کامل بوده است. این مسئله را باید با توجه به تبعات انسانی آن ارزیابی کرد، چون بسیاری از مردم به علت آنکه نمی‌توانند از این کشور خارج شوند می‌میرند. " مولتون افزود: "در صورتی که قبل از ترک افغانستان برنامه‌ای برای خارج کردن شهروندان از این کشور طراحی نکنیم، هزاران نفر توسط طالبان کشته خواهند شد. این‌ها همه کار‌هایی است که دولت باید انجام دهد، و این موضوع را می‌دانم، چون مردم این منطقه به من می‌گویند. "
مولتون از زمان بازگشت از سفر بدون مجوز از افغانستان در صفحه توئیتر خود انتقاداتی را در خصوص وضعیت روند تخلیه از افغانستان مطرح کرده است، هرچند تلاش‌های وی موجب انتقاداتی بسیاری از جمله نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شده است. پلوسی در پی سفر مخفیانه آنان به افغانستان، با ارسال نامه‌ای به کنگره تاکید کرد که وزارت دفاع و وزارت امور خارجه آمریکا درخواست کرده اند اعضا کنگره طی این برهه زمانی خطرناک از سفر به افغانستان و منطقه خودداری کنند.
مولتون در پاسخ به این واکنش‌ها گفت به اظهارات مطرح شده در واشنگتن اهمیتی نمی‌دهد. مولتون در پاسخ به این سوال که چرا تخلیه زودتر انجام نشد خاطرنشان کرد که دلایل این امر را نمی‌داند، اما برای بررسی این مسئله از طریق کمیسیون کنگره ابراز تمایل کرد. این نماینده دموکرات ضمن توصیف هرج و مرج و خشونت در فرودگاه حامد کرزای در کابل در بحبوحه عملیات تخلیه، گفت: دولت فاجعه‌ای را با ابعاد بسیار بزرگ ایجاد کرده است.
مولتون و میجر در 25 اوت به افغانستان سفر کردند و گفتند این سفر را به این علت مخفیانه انجام دادند تا خطرات این ماموریت را کاهش دهند. همچنین ادعا کردند آن‌ها در صندلی‌های ویژه خدمه هواپیما نشستند تا صندلی‌های تعیین شده برای افراد تخلیه شده از افغانستان را اشغال نکنند.
میجر نماینده جمهوریخواه کنگره، اوضاع افغانستان را "غیرعادی" و "شرم آور" و نیز روند تخلیه نیرو‌ها و شهروندان را از این کشور " فاجعه آمیز"خواند.
رئیس جمهور آمریکا در تلاش است تا مهلت 31 اوت برای خروج همه نیرو‌های خارجی از افغانستان را رعایت کرد. بایدن در پی وقوع چند انفجار در کابل که موجب کشته شدن 13 نفر از کارکنان نظامی آمریکا و ده‌ها شهروند افغانی شد، قول داد عاملان این حمله را تعقیب و مجازات کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نمایندگان آمریکا نماینده دموکرات نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان