Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه، 6 شهریورماه) 25 هزار و 555 واحد افزایش داشت که در نهایت شاخص در کانال یک میلیون و 575 هزار واحدی به رشد خود ادامه داد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، در معاملات امروز بیش از 12 میلیارد و 342 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 114 هزار و 340 میلیارد ریال داد و ستد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با 11 هزار و 149 واحد افزایش به 467 هزار و 507 واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با هفت هزار و 35 واحد رشد به 294 هزار و 999 واحد رسید.
شاخص بازار اول 23 هزار و 94 واحد و شاخص بازار دوم 37 هزار و 806 واحد افزایش داشتند.
علاوه بر این در بین همه نمادها، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و 597 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و 364 واحد، معدنی وصنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و 191 واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و 175 واحد، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و 27 واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و 23 واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با 935 واحد، ایران خودرو (خودرو) با 828 واحد، مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با 787 واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با 648 واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.
در مقابل پتروشیمی نوری (نوری) با 339 واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با 303 واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با 197 واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با 181 واحد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با 139 واحد و پتروشیمی فناوران (شفن) با 121 واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.
برپایه این گزارش، امروز نماد سپید ماکیان (سپید)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ‌ ملی صنایع مس ایران (فملی)، باما(کاما) و گروه دارویی برکت (برکت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.
گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه 535 میلیون و 968 هزار برگه سهم به ارزش 10 هزار و 295 میلیارد ریال دادوستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
امروز شاخص فرابورس نیز بیش از 410 واحد افزایش داشت و بر روی کانال 22 هزار و 728 واحد ثابت ماند که نشان می‌دهد این نماگر از ابتدای سال با 26 درصدرشد روبه‌رو شده است.
همچنین در این بازار چهار میلیارد و 489 میلیون برگه سهم به ارزش 81 هزار و 692 میلیارد ریال داد و ستد شد.
امروز نماد بیمه پاسارگاد (بپاس)، ‌ سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فرابورس ایران (فرابورس)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بانک دی (دی)، ‌ شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و موسسه اعتباری ملل (وملل) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.
همچنین گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، صنعتی دوده فام (شصدف) و بیمه ساما (بساما) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.
شاخص کل فرابورس (آیفکس) پس از گذشت یکسال توانست در بالاترین سطح تاریخی خود بایستد.
این شاخص سال گذشته 19 مرداد 1399 در ارتفاع 21 هزار و 536 واحد یعنی بالاترین رقم از ابتدای تاسیس این بورس ایستاده بود و 25 مردادماه امسال با شکستن رکورد قبلی در سطح بالاتری یعنی رقم 21 هزار و 558 واحد قرار گرفت.
در حال حاضر از 25 مرداد 1400 تاکنون هر روز بر رکورد قبلی آیفکس افزوده شده و این بورس سریع‌تر توانسته بر شرایط نزولی سال قبل در بازار سرمایه غلبه کند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سرمایه گذاری شاخص فرابورس یک هزار واحد افزایش بر شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۰۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه به لحظه با بورس / کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با کاهش ۴۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی ایستاد.

بیشتر بخوانید: جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۱۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۹۷۵ واحدی قرار گرفت.

کد خبر: 1229106 برچسب‌ها بورس

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل
  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس