Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:36:21 GMT

برداشت پسته در  شهرستان جاجرم آغاز شد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۰۶۱۷

برداشت پسته در  شهرستان جاجرم آغاز شد

ابوالفضل عباسیان روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برآورد می شود امسال بیش از هزار تن پسته خشک از باغ های شهرستان برداشت شود.

وی افزود: شهرستان جاجرم به دلیل داشتن شرایط مساعد اب وهوایی در دو منطقه بخش مرکزی و سنخواست مستعد کشت پسته با کیفیت عالی است، با توجه به وجود درختان کهنسال چندین ساله در شهرستان روند صعودی کشت پسته از سال ۷۷ آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم افزود: اکنون وسعت باغ پسته این شهرستان هزار و ۶۰۰  هکتار است که از این مقدار ۷۰۰ هکتار بارده بوده که سالانه هزار و ۵۰ تن پسته خشک عاید باغداران می شود.

وی خاطرنشان کرد: ارز آوری، اشتغال زایی، افزایش ارزش افزوده چاه های کشاورزی، مصرف بهینه اب از مواردی است که کشاورزان رغبت زیادی برای احداث باغ پسته دارند.

وی گفت: ۵۳۳ بهره بردار در زمینه پسته فعالیت دارند و در این شهرستان سه ترمینال فرآوری پسته در بخش مرکزی و سنخواست فعال است که آمادگی برای فرآوری را دارند.

عباسیان درباره مشکلات پسته کاران جاجرم  گفت: افزایش قیمت نهاده های کشاورزی از جمله سم و کود و افزایش هزینه نگهداری، مکانیزاسیون و کارگری سبب شد تا هزینه تولید به شدت افزایش یابد در این زمینه نیاز است تسهیلات سرمایه در گردش کم بازده بانکی به باغداران پرداخت شود.

وی درباره اقدامات در زمینه توسعه باغ های پسته گفت:  از سال گذشته تاکنون ۳۰ هزار نهال پسته در این شهرستان تولید شده که به مرور در اختیار پسته کاران قرار می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم اظهار داشت: کشت این تعداد نهال وسعت باغ ها را  ۴۰ هکتار افزایش خواهد داد.

برچسب‌ها بجنورد پسته کشاورزی جاجرم خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد پسته کشاورزی بجنورد پسته کشاورزی جاجرم خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۰۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد

ایسنا/تهران مدیر جهاد کشاورزی ورامین از جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ خبر داد.

جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ با ریاست رضا فرازی مدیر جهاد کشاورزی و روسا و کارشناسان ادارات و نهاد های دولتی و خصوصی در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورامین برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین عنوان کرد: جلسه ستاد برداشت با حضور اعضا ستاد در شهرستان به منظور برنامه ریزی مناسب جهت برداشت محصولی با کیفیت برگزار شده است.

فرازی در ادامه اظهار کرد: سالانه با شروع فصل برداشت حدود ۱۵۰ کمباین بومی و مهاجر در شهرستان نسبت به برداشت غلات فعالیت خود را آغاز می کنند که با مدیریت و پشتیبانی مناسب ناوگان برداشت غلات و کمباین‌ها، برنامه های نظارتی جهت معاینه فنی کمباین‌ها در راستای کاهش افت ریزش در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول در ادامه گفت: مراکز خرید غلات اعم از دولتی و خصوصی با شروع فصل برداشت جهت خرید محصولات استراتژیک از کشاورزان حتی در ایام تعطیلات آمادگی کامل خود را اعلام کردند.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین در پایان تصریح کرد: با همکاری نیروی انتظامی و راهور جهت کنترل و جلوگیری از خروج محصولات از شهرستان هماهنگی های لازم صورت پذیرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است