Web Analytics Made Easy - Statcounter

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی امروز (شنبه) در حاشیه اجلاس بغداد، با یکدیگر دیدار و گفت‌و گو کردند. این اولین دیدار طرفین پس از بحران ژوئن ۲۰۱۷ است.

«محمد بن راشد» با اعلام این خبر در صفحه توئیتر خود و درج تصاویر آن نوشت: «دیدار با برادرم جناب شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر دولت قطر حفظه الله، امیر تمیم دوست و برادرم است و با مردم قطر برادری داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرنوشت کشورهای خلیج [فارس] یکی است. چنین بوده و خواهد بود. خداوند مردم و امنیت و ثبات و برادریمان را حفظ کند.»

این دیدار اولین رویداد در نوع خود پس از بحران دیپلماتیک میان قطر و کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر در ژوئن ۲۰۱۷ است. هرچند پنج کشور مذکور در ژانویه ۲۰۲۱ در نشست «العُلا» توافق از سر گیری روابط امضاء کردند، اما به گفته کارشناسان روابط امارات و قطر نیاز به زمان بیشتری برای عادی‌سازی و بهبودی دارد.

طحنون بن زاید آل نهیان مشاور امنیت ملی امارات نیز پنجشنبه هفته گذشته با «تمیم بن حمد آل ثانی» در دوحه دیدار کرد. پس از این دیدار «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما صفحه اختلافات را می‌بندیم و با نگاهی مثبت به آینده می‌نگریم. سفر جناب شیخ طحنون بن زاید به قطر و دیدار او با امیر این کشور برخاسته از این حقیقت است که سرنوشت یکسان و موفقیت مشترک است».

رایزنی برهم صالح و الکاظمی با امیر قطر

رئیس جمهور و نخست وزیر عراق امروز شنبه در حاشیه نشست بغداد با امیر قطر که برای شرکت در این نشست به عراق سفر کرده دیدارهای جداگانه داشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، برهم صالح رئیس جمهور عراق امروز شنبه با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر که برای مشارکت در کنفرانس بغداد به عراق آمده است، دیدار و گفت وگو کرد.

دو طرف در این دیدار ضمن بررسی اوضاع منطقه، بر لزوم کاهش تنش ها و از بین بردن بحران ها و برقراری امنیت و ثبات از طریق گفت وگو و همگرایی در راه تامین زمینه مناسب برای حمایت از مسیر همکاری اقتصادی و تجاری و چشم اندازهای توسعه همه کشورها و ملت های منطقه تاکید کردند.

از طرفی دیگر تمیم بن حمد آل ثانی ضمن ابراز خرسندی از سفر به بغداد، بر حمایت قطر از امنیت و ثبات عراق و منافع ملت برادرش و همچنین تلاش برای تقویت روابط دوجانبه در زمینه های مختلف تاکید کرد.

امیر قطر در پایان تلاش های عراق برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه را تحسین کرد.

همچنین مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در حاشیه نشست بغداد با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

الکاظمی در ابتدای این دیدار صمن خوشامدگویی به امیر قطر که نخستین سفر وی به عراق می‌باشد، ابراز امیدواری کرد که روابط بغداد و دوحه در زمینه‌های مختلف و در راستای منافع دو کشور تحکیم و تقویت شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: امیر قطر حاکم دبی تمیم بن حمد آل ثانی امنیت و ثبات امیر قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۰۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی

نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در جریان سفر خود به تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دیدار کرد.

دیگر خبرها

  • در دیدار مهم امروز فرمانده کل ارتش با دانشجویان چه گذشت؟
  • اجرای طرح آمایش سرزمینی ورزش در خوزستان
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیر عبداللهیان
  • عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی
  • وزیر خارجه گامبیا: ایرانیان را به شجاعت‌شان می‌شناسیم
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی
  • امیدواریم نتایج اجلاس بانجول برای امت اسلامی سودمند و ثمربخش باشد
  • امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد