Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- در جریان معاملات دومین ماه فصل تابستان امسال در بازار مشتقه بورس کالای ایران ۲۳۳ هزار قرارداد به ارزش تقریبی ۵۱۷۳ میلیارد منعقد شد که ۵۶ درصد ارزش این معاملات به دو دارایی نقره و صندوق طلا اختصاص داشت.

در جریان معاملات دومین ماه فصل تابستان امسال در بازار مشتقه بورس کالای ایران 233 هزار و 771 قرارداد به ارزش تقریبی 5173 میلیارد و 507 میلیون ریال منعقد شد که 56 درصد ارزش معاملات در این ماه به دو دارایی نقره و صندوق طلا اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می‌افزاید: در این بازار معامله‌گران بر پایه دارایی های نقره، صندوق طلا، زعفران نگین و پوشال، پسته و زیره سبز تعداد 233 هزار و 771 قرارداد را به ارزش تقریبی 5173 میلیارد و 507 میلیون ریال منعقد کردند که در این میان بیش از نصف ارزش کل معاملات به مدد دو دارایی نقره و صندوق طلا به ثبت رسید. به طوری که دو دارایی مذکور به تنهایی 56 درصد ارزش معاملات را رقم زدند؛ گرچه رتبه اول حجم معاملات در اختیار زعفران نگین بود تا این دارایی 60 درصد حجم قراردادهای منعقده را به تنهایی به ثبت برساند.

همچنین در ماهی که گذشت تعداد 74 هزار و 341 قرارداد آتی نقره در سررسیدهای مرداد، مهر و آبان ماه امسال به ارزشی بیش از 1598 میلیارد ریال منعقد شد که این آمار به ترتیب 32 و 31 درصد از حجم و ارزش کل معاملات ماهانه را تشکیل می داد.

در نمادهای معاملاتی قراردادهای آتی واحدهای صندوق طلا برای تحویل در دو دوره مرداد و مهرماه سال جاری تعداد 14 هزار و 510 قرارداد آتی منعقد شد و ارزش 1289 میلیارد و 483 میلیون ریالی را در پی داشت.

بیشتر بخوانید

شاخص بورس از نیمه ارتفاع 1.5 میلیون واحد گذر کرد

انعقاد 141 هزار و 314 قرارداد آتی زعفران نگین در دو دوره تحویل شهریور و آبان ماه امسال نیز ارزشی بالغ بر 2130 میلیارد ریال را رقم زد تا دارایی پایه مذکور سهم 60 و 41 درصدی را در حجم و ارزش کل معاملات این ماه کسب کند.

معامله گران با انعقاد 2848 قرارداد آتی زعفران پوشال نیز ارزشی حدود 33 میلیارد و 319 میلیون ریال را برای تحویل در سررسیدهای شهریور و آبان ماه به ثبت رساندند.

در ماهی که گذشت 606 قرارداد آتی پسته نیز در حالی برای سررسیدهای شهریور و آبان ماه امسال منعقد شد که ارزش این معاملات به حدود 110 میلیارد ریال بالغ شد.

این گزارش می افزاید: حجم معاملات زیره سبز تحویل مهرماه 1400 نیز به 152 قرارداد آتی و به ارزشی نزدیک به 12 میلیارد ریال رسید.

 

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نقره و صندوق طلا میلیارد ریال میلیون ریال قرارداد آتی منعقد شد آبان ماه درصد ارزش دو دارایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۰۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا