Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، سیستم ایمنی بدن وظیفه محافظت از بخش‌های مختلف بدن را در برابر حمله انواع و اقسام ویروس‌ها، میکروب‌ها، باکتری‌ها و … را بر عهده دارد. در این مقاله تلاش شده است به معرفی چند راه نسبتاً ساده برای قوی کردن سیستم ایمنی بدن معرفی شود. در ادامه با ما همراه باشید.

علل و علائم سیستم ایمنی ضعیف

واقعیت این است که بسیاری از رفتارهای به ظاهر بی‌خطری که انسان‌ها در طول زندگی روزمره از خود نشان می‌دهند، می‌تواند تأثیر مخربی روی تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان و بزرگسالان داشته باشد که همگی آنها به ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن منجر می‌شود عواملی مانند:

خواب ناکافی

ورزش نکردن

تنش‌های عصبی و اضطراب

مصرف غذاهای با چربی بالا و فرآوری شده

مصرف بیش از اندازه آنتی بیوتیک‌ها

مصرف الکل

سیگار کشیدن

حال سؤالی که بسیار تکرار می‌شود، این است از کجا می‌توان فهمید که سیستم ایمنی بدن دچار ضعف شده است؟

تعداد دفعات سرماخوردگی شما زیاد است و دوره نقاهت نیز طولانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم گوارش شما چندان خوب کار نمی‌کند و مرتب دچار اسهال، نفخ یا یبوست می‌شوید.

مدام خسته و خواب‌آلود هستید.

به طور مکرر دچار عفونت‌های پوستی، برونشیت و عفونت گوش می‌شوید.

زخم‌های سطحی بدن شما خیلی دیر التیام پیدا می‌کند.

احساس افسردگی در بسیاری از مواقع به سراغ شما می‌آید.

پس از بررسی رفتارها و عوارض ناشی از تضعیف سیستم ایمنی باید راهکارهای سریع تقویت سیستم ایمنی را مرور کنیم.

تکنیک‌های قوی کردن سیستم ایمنی بدن

اما نوبت به آن می‌رسد که ببینیم برای قوی کردن سیستم ایمنی بدن چه اقداماتی را باید انجام دهید. واقعیت این است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودک و بزرگسال اقدامات متنوعی وجود دارد که البته برخی از آن‌ها هزینه زیادی دارند. در اینجا تمرکز ما روی شش مورد از ساده‌ترین کارهایی است که می‌توان برای بالا بردن سطح ایمنی بدن انجام داد.

ویتامین‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن

دو ویتامین C و D نقش کلیدی در قوی کردن سیستم ایمنی بدن افراد ایفا می‌کنند. ویتامین C در تولید گلبول‌های سفید در بدن بسیار مؤثر هستند و این گلبول‌ها با دفاع از بدن در برابر عوامل مزاحم خارجی می‌توانند سطح ایمنی بدن را تقویت کنند. بهترین منبع ویتامین D نور خورشید است که روزانه از طریق نور خورشید تأمین می‌شود. با خرید انواع مکمل‌های تقویتی مناسب برای جلوگیری از بیماری و مصرف روزانه آنها به قوی‌تر شدن سیستم ایمنی بدن خود کمک کنید. خرید انواع مکمل‌های تقویتی مناسب برای جلوگیری از بیماری

خواب کافی

بسیاری گمان می‌کنند که خوابیدن صرفاً وسیله‌ای برای رفع خستگی است؛ اما باید توجه داشته باشید که خواب کافی برای قوی کردن سیستم ایمنی بدن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. خوابیدن به بدن فرصت بازسازی در زمان کم را می‌دهد و به این ترتیب انرژی بدن جبران می‌شود.

طبق تحقیقات کمبود خواب می‌تواند سطح گلبول‌های سفید در بدن را کاهش دهد و در نتیجه توان دفاعی بدن در برابر عفونت‌ها و بیماری‌های مختلف کاهش پیدا می‌کند. خواب کمتر از هفت ساعت در شبانه‌روز می‌تواند زنگ خطر را برای ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن به صدا درآورد. همچنین بسیار مهم است که روتین خواب منظمی را رعایت کنید.

مهار استرس و اضطراب

کمتر کسی است که بداند استرس می‌تواند زمینه‌ساز چه بیماری‌های خطرناکی شود. استرس زیاد و طولانی مدت باعث می‌شود که هورمون خاصی به نام کورتیزول بیش از حد در بدن تولید شود. زمانی که این هورمون در بدن از سطح خاصی بیشتر شود، به‌عنوان تهدید جدی برای سیستم ایمنی بدن به شمار می‌رود. پس باید تلاش کنید تا به هر صورت که امکان دارد، سطح استرس و اضطراب خود را کاهش دهید. همچنین برای مهار استرس از طب سنتی و تفریح و سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان زمان کافی در نظر بگیرید.

مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

مواد غذایی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای قوی کردن سیستم ایمنی بدن به شمار می‌روند. باید توجه داشته باشید که میوه‌ها و سبزی‌های تازه تأثیر بسزایی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد که مهمترین آنها عبارت‌اند از:

میوه‌های حاوی ویتامین C مثل پرتقال، لیمو و کیوی

غذاهای حاوی ویتامین D مثل ماهی و تخم‌مرغ

غذاهای دارای روی مثل گوشت قرمز، مرغ، آجیل و لبنیات

عسل

رعایت بهداشت

وقتی صحبت از رعایت بهداشت برای قوی کردن سیستم ایمنی بدن می‌شود، بسیاری گمان می‌کنند که باید اقدامات سخت‌گیرانه‌ای را انجام دهند. برخی از این اقدامات عبارتند از:

شستن مداوم دست‌ها برای حفاظت در برابر آلودگی‌های سطحی

استفاده از وسایل شخصی و مجزا

شستن مرتب لباس‌ها

رعایت بهداشت شخصی

ورزش و افزایش ایمنی بدن

ورزش نه تنها به تنهایی باعث تقویت بدن می‌شود، بلکه به کاهش سطح استرس و همچنین تنظیم ساعات خواب نیز کمک می‌کند. در نتیجه تقویت سیستم ایمنی بدن با ورزش باید حتماً در برنامه روزمره افراد قرار داشته باشد. برخی از مهم‌ترین تأثیرات ورزش را می‌توان به صورت زیر برشمرد:

بهبود عملکرد دستگاه تنفسی

کاهش سطح چربی در بدن

افزایش تعداد گلبول‌های سفید در بدن

کمک به بهبود جریان خون در بدن

تنظیم عملکرد سیستم قلبی و عروقی

تمام این مزایا با روزانه ۳۰ دقیقه ورزش‌های معمولی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا و … تأمین می‌شود.

کلام پایانی

در این مقاله به معرفی ۶ راه قوی کردن سیستم ایمنی بدن پرداخته شد که توجه به آن‌ها می‌تواند ما را از جهت تهدیدات سیستم ایمنی بدن ایمن نگاه دارد. روش‌های دیگری نیز برای این منظور وجود دارد؛ به‌عنوان مثال تقویت سیستم ایمنی بدن با طب سنتی و انواع داروها و مکمل‌های گیاهی امکان‌پذیر است. برای مشاهده این مکمل‌های گیاهی به سایت داروخانه اینترنتی داروپلاس مراجعه کنید و از مشاوره آنلاین متخصصان این داروخانه نیز کمک بگیرید. گاهی اوقات بی‌توجهی به این مسائل عوارض جبران‌ناپذیری را به بار می‌آورد که نتایج آن تا سال‌ها دامن‌گیر افراد می‌شود.

نویسنده: دکتر سیمین حسین اغلی

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5291266

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستم ایمنی ویتامین D ورزش کسب و کار گروه صنعتی ایران خودرو پلاستیک لیزر کانادا سرمایه گذاری تولید خودرو هنرستان شیراز آشپزخانه صنعت خودروسازی ماشین لباسشویی لاستیک اتومبیل آموزش آنلاین تقویت سیستم ایمنی بدن گلبول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۰۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به‌گفته‌ی منابع آگاه، جت شخصی ایلان ماسک امروز در پکن فرود آمده است تا او بازدیدی غیرمنتظره از دومین بازار بزرگ خودروهای تسلا داشته باشد.

براساس گزارش زومیت، ماسک بهدنبال ملاقات با مقامات ارشد چین است تا در مورد ارائه‌ی سیستم کمک‌راننده‌ی تسلا موسوم‌ به FSD در چین و کسب مجوز برای انتقال داده‌های جمع‌آوری‌شده و ارسال آن‌ها به آمریکا برای آموزش الگوریتم‌های رانندگی خودران، گفت‌وگو کند.

به گزارش رویترز، تسلا از سال ۲۰۲۱ تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ناوگان چینی خود در شانگهای را طبق خواست رگولاتوری‌های چینی ذخیره کرده و تاکنون هیچ اطلاعاتی را به ایالات متحده منتقل نکرده است.

سیستم کمک‌راننده‌ی تسلا چهار سال پیش معرفی شد و از آن زمان بسیاری از کاربران چینی از تسلا خواسته‌اند تا سیستم مذکور را در چین ارائه کند.

سفر ایلان ماسک به چین بسیار محرمانه بوده است و افرادی که این خبر را فاش کردند، نمی‌خواهند نامی از آن‌ها برده شود؛ چرا که مجاز به گفت‌وگو با رسانه‌ها نیستند.

تسلا پیش‌تر اعلام کرد که ۱۰ درصد از نیروی کار خود را به‌دلیل مواجهه با کاهش فروش و افزایش رقابت بین خودروهای الکتریکی از سوی برندهای چینی، اخراج می‌کند.

تسلا از زمان ورودش به بازار چین بیش از ۱٫۷ میلیون خودرو در این کشور فروخته است و کارخانه‌ی شانگهای بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تسلا در جهان محسوب می‌شود.

سفر ماسک مصادف با نمایشگاه خودرو پکن است که چند روز پیش شروع به کار کرد و امروز به پایان رسید. تسلا در این نمایشگاه غرفه‌ای نداشت.

ماسک پیش‌تر گفت تسلا مدل‌های جدید و ارزان‌تری را با استفاده از پلتفرم‌های فعلی معرفی خواهد کرد. این شرکت قصد دارد ۸ آگوست (۱۸ مرداد) تاکسی رباتیک جدیدی با فناوری خودران معرفی کند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900693

دیگر خبرها

  • CPU چیست؟ به زبان ساده و نحوه کار
  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!