Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،علی نقدی بازنشین، مدیر امور عشایر البرز گفت: طرح واکسیناسیون عشایر برای ایمن سازی آن ها در مقابل ویروس کرونا برای تمام کوچندگان  و عشایر بالای ۱۸ سال با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان انجام می شود که تاکنون این اقدام برای ۹۰ نفر اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور عشایر البرز در ادامه به ارایه اقدامات انجام شده برای عشایر استان از ابتدای سال جاری اشاره کرد و افزود: برای ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان و تامین سوخت و انرژی های نو اعتباری بالغ برپنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مصوب شد که از این اعتبارات مبلغ چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی تامین شد.

نقدی نشین از جمله طرح های اجرا شده در این مدت می توان به بازگشایی ۵۶ کیلومتر از راههای عشایری مناطق ییلاقی شهرستانهای کرج و طالقان، تامین آب شرب در ۲ منطقه عشایری، آبرسانی سیار در مناطق عشایری به تعداد ۱۵۰تانکر، توزیع سوخت فسیلی به تعداد ۶۶۸ سیلندر، برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی برای ۱۰۰ نفر، ایجاد ۲ دستگاه حمام خورشیدی در مناطق ییلاقی (۲ دستگاه)، توزیع ۲۵ دستگاه چراغ قوه خورشیدی و ساخت ۴۰ متر مکعب آبنما اشاره کرد.

مدیر امور عشایر البرز افزود: در حال حاضر نیز طرح های توزیع ۵۰ دستگاه چراغ قوه خورشیدی، احداث ۴ باب سکوی چادر، ساخت و تجهیز یک مورد حمام خورشیدی ، خرید و نصب  سه دستگاه چراغ معابر خورشیدی و احداث یک باب حمام ضد کنه دامی در دست اقدام می باشد که با توجه به آغاز فصل قشلاقی عشایری سهم بسزایی در رفاه این جامعه زحمتکش خواهد داشت.

او همچنین به تامین علوفه دام های عشایر توسط شبکه تعاونی های عشایری به میزان ۵۰۰ تن جو ، یک هزار و ۴۰۰ تن کنسانتره و یک هزار و ۵۰۰ تن سایر نهاده ها اشاره کرد وگفت: بیمه اجتماعی و بازنشستگی ۳۰ نفر از عشایر، بیمه ۵۵ هزار راس دام عشایری پلاک گذاری و تعیین هویت ۱۵۰ هزار راس دام عشایری توسط تشکل های عشایری استان ۱۵۰۰۰۰ رأس و توزیع ۱۲ تن آرد توسط تشکل های عشایری از جمله اقدامات از ابتدای سال جاریاست.

نقدی بازنشین ، صدور کارت تردد ۳۷۰ خانوار و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای پرواربندی دام عشایر از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و منابع داخلی برای چهارنفر به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان را از دیگر خدمات ارایه شده در این مدت برشمرد.

او ضمن قدردانی از حمایت های سایر سازمان ها و ارگان ها در خدمت رسانی به عشایر افزود: در این مدت ۵۰ دستگاه پکیج خورشیدی برای عشایر با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان و واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام های عشایر به تعداد ۱۵۰ هزار راس با همکاری اداره کل دامپزشکی استان نیز صورت پذیرفته است.

انتهای پیام /ر .ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا ویروس کرونا میلیون تومان عشایر البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.

هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد