Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علاء میرمحمدصادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به بلاتکلیفی دارایی سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان ایرانی در افغانستان، می‌گوید: سرمایه افغانی‌ها در ایران به طور قطع تضمین می‌شود و دولت ایران نیز قصد ندارد تجاوزی به هیچ کشوری به خصوص سرمایه کشورها داشته باشد و حتی حافظ منافع آنها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی می‌افزاید: اما وضعیت صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران ایرانی در افغانستان، بستگی به سیاست‌هایی دارد که طالبان در این کشور اجرا خواهد کرد. به نفع طالبان است که با کشورهای همسایه و به خصوص با ایران تعامل داشته باشند و یقینا خود افغانی‌ها نیز از این موضوع استفاده خواهند کرد.

نایب رییس اتاق مشترک ایران و افغانستان با اشاره به امتیاز همزبانی مردم ایران و افغانستان، تصریح می‌کند: افغانستان کالاهای صنعتی خیلی کم داشته است و به طور معمول کالاهای مختلفی از ایران به افغانستان می‌رود. در راس کالاهایی که ایران به افغانستان صادر می‌کند، موادغذایی هست. مواد صنعتی قبلا از ایران به افغانستان می‌رفت و هم‌اکنون نیز تا زمانی که افغانی‌ها بتوانند صنعتی برای خود دست و پا کنند، ایران آمادگی دارد که به افغانستان کمک کند و هم کالاهای صنعتی و هم موادغذایی صادر کند.

مشروح اظهارات علاءمیرمحمدصادقی را می‌توانید (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1549414

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: طالبان افغانستان ایران افغانستان سرمایه سرمایه گذاری صنعتی سرمایه گذاری مولد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تجاوز چهار افغانی به فوتبالیست ایرانی

بازدید 12 روزنامه جام جم ارگان مطبوعاتی صداوسیما از تجاوز چهار افغانی به فوتبالیست نوجوان ایرانی پرده برداشت؛ تجاوزی که با ربودن این نوجوان از مقابل زمین فوتبال در جنوب تهران آغاز شده است! جزئیات تکان دهنده‌ این جنایت فجیع را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • جزئیات تجاوز چهار افغانی به فوتبالیست ایرانی
  • خانوادهٔ شهید «نسیم افغانی» شناسایی شد
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی