Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@17:47:48 GMT

مشهد برای نخستین بار مجهز به دستگاه ام آر آی باز (Open) شد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۲۰۴۱

مشهد برای نخستین بار مجهز به دستگاه ام آر آی باز (Open) شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دکتر مسعود خانی اظهار کرد: با نصب و راه‌اندازی دستگاه ام آر آی باز (Open) در واحد تصویربرداری بیمارستان ناظران، مشهد برای نخستین بار مجهز به این دستگاه شد.

مشاور عالی بیمارستان ناظران با اشاره به اینکه دستگاه ام آر آی باز (Open) پیشرفته دستگاه ام آر آی است، افزود: افرادی که ترس از فضای بسته دستگاه ام آر آی را دارند می‌توانند با مراجعه به بیمارستان ناظران و با آرامش خاطر نسبت به انجام ام آر آی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر فنی واحد تصویربرداری بیمارستان ناظران نیز بابیان اینکه دستگاه ام آر آی باز (Open) تاکنون در شهرستان‌های نیشابور و گناباد نصب و راه‌اندازی شده است، گفت:  برای نخستین بار است که این دستگاه پیشرفته در مشهد نصب و راه‌اندازی شده است.

داوود افخمی بابیان اینکه این دستگاه ۰.۵ تسلاست و میدان مغناطیسی ضعیف‌تری نسبت به دستگاه ۱.۵ تسلای مرکز رادیوتراپی رضا (ع) دارد، افزود: با توجه به نزدیکی دو مرکز رادیوتراپی رضا (ع) و بیمارستان ناظران تلاش کردیم تا با نصب این دستگاه درواقع مکمل خدمات دو بیمارستان باشیم و افرادی که از فضای بسته ام آر آی ۱.۵ تسلا ترس دارند و یا سنگین‌وزن هستند بتوانند از این دستگاه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بیماران خاص و  یا بیمارانی که نیاز به‌دقت بیشتری دارند باید از ام آر آی ۱.۵ تسلا مرکز رضا(ع) استفاده کنند، خاطرنشان کرد:. برای تشخیص بخشی از بیماری‌های خاص مثل شناسایی تومورها نمی‌توان از ام آر آی اپن استفاده کرد، ولی از آنجائی که اکثر درخواست‌های ام آر آی از ناحیه کمر است ام آر آی اپن می‌تواند این نیازها را پاسخ دهد.

مدیر فنی واحد تصویربرداری بیمارستان ناظران  یادآور شد: این بیمارستان در کنار ام آر آی باز (Open) توانسته از سی‌تی‌اسکن برند  GEاستفاده کند تا از این طریق تمامی آپشن های  تخصصی دستگاه فعال و در کنار سایر سی‌تی‌ها، ستی آنژیو و سونوگرافی عروقی، شریان‌ها و وریدها و خدمات اینترونشن (رادیولوژی مداخله‌ای) و ویچوال کلوناسکوپی و سی‌تی‌های انکولوژی را با پروتکل‌های دقیق و استانداردهای جهانی زیر نظر نیروهای متخصص و حرفه‌ای دوره‌دیده انجام دهد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان ناظران مشهد واحد تصویربرداری داوود افخمی بیمارستان ناظران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد

معاون روابط عمومی اورژانس کشور گفت: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس در آتش‌سوزی انبارها منطقه شهرری مستقراند.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تعداد مصدومان حادثه انبارهای منطقه شهرری اظهار کرد: عملیات آتش‌نشانی انجام شده، تاکنون مصدوم نداشته و عملیات آتش‌نشانان در مراحل پایانی است.

وی افزود: بیمارستان ضیاییان و شهدای یافت آباد برای پذیرش و بیمارستان هفت تیر برای تخلیه بیمارستان و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس در محل مستقر هستند

کد خبر 747989

دیگر خبرها

  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • ۹ مصدوم درپی تصادف ۲ پراید در جاده کلات مشهد
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد
  • برگزاری نخستین اردوی جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کیار
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد