Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راهور ناجا از اعمال قانون یک‌میلیون و صد هزار خودرو در طول اجرای ۱۲ روزه طرح منع تردد سراسری خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر در تشریح عملکرد پلیس راهور در اجرای طرح مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا با موضوع منع تردد بین استانی، گفت: از تمامی هموطنان عزیز که با سعه صدر و مشارکت حداکثری خود پلیس راهور را در اجرای طرح ملی منع تردد که مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بود یاری کردند، تشکر و قدردانی می‌کنیم و امیدواریم هرچه زودتر شاهد قطع زنجیره انتقال این ویروس در سطح کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طول ۱۲ روز اجرای طرح فوق در محورهای اصلی شاهد کاهش چشمگیر تردد بودیم، به‌طوری که در آزادراه رشت _ قزوین ۸۰ درصد، چالوس ۸۴ درصد، تهران - قم ۷۱ درصد و محور کاشان - اصفهان ۵۸ درصد کاهش تردد را داشتیم.

هادیانفر اضافه کرد: میانگین تردد در محورهای شمالی کشور (هراز، فیروزکوه و چالوس) شاهد کاهش ۶۲ درصدی بودیم و در کل کشور با کاهش ۳۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بودیم.

وی ادامه داد: نیروهای پلیس راهور در ۱۴۲۲ نقطه به‌صورت فیزیکی در کل کشور استقرار داشتند و تعداد ۱۹۱۰ تیم با ۱۲۸۴۰ نفر نیروی پلیس در این طرح به‌صورت شبانه‌روزی انجام وظیفه کردند.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: در این طرح تعداد ۶۹۰ هزار و ۷۲۸ دستگاه از خودروها از مسیرهایی که منع تردد اجرا می‌شد، بازگردانده شدند و به تعداد ۷۱۹ هزار و ۵۰۳ دستگاه خودرو تذکر لسانی توسط عوامل پلیس راهور داده شده است.

وی اشاره کرد: در کنار استقرار فیزیکی مأموران، از تعداد ۱۲۹ دستگاه دوربین‌های جاده‌ای و ۸۶۸ دستگاه دوربین‌های شهری به‌صورت سیستمی نسبت به کنترل و پایش تردد خودروهای بومی و غیربومی استفاده شد.

به گفته رییس پلیس راهور ناجا بیشترین کاهش تردد به ترتیب اولویت، استان گیلان ۵۹ درصد، مازندران ۵۸ درصد، قزوین، تهران و البرز ۵۲ درصد و خراسان رضوی با ۵۰ درصد بودند.

وی در خصوص علت افزایش تردد پلاک‌های غیربومی در دو استان گیلان و مازندران نیز گفت: تعدادی از رانندگان قبل از اجرای طرح ممنوعیت تردد به این دو استان سفر کرده بودند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور ناجا، هادیانفر گفت: در طول اجرای طرح ممنوعیت‌ تردد، تعداد یک‌میلیون و یک‌صد هزار دستگاه خودرو اعمال قانون شدند و تصادفات فوتی نیز در این ایام ۴۴ درصد و تصادفات جرحی نیز ۲۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا اجرای طرح منع تردد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۲۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد.   به گزارش مهر، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در مراسم تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان و … که صبح امروز برگزار شد، گفت: طی دو سال گذشته در محور آزادگان اقدامات خوبی در راستای ایمن‌سازی و تسهیل در رفت و آمد از سوی شهرداری تهران انجام شده است.   وی افزود: در همین زمینه در محور شرق به غرب آزادگان در محدوده منطقه ۱۶ با ایجاد کندرو باعث شد تا بار ترافیکی در این محدوده کاهش پیدا کند و شاهد روان‌سازی در مسیر تردد خودروها باشیم.   موسوی‌پور ادامه داد: در بستر آزادگان از اتوبان ساوه تا اتوبان شهید خرازی آسفالت‌ریزی خوبی انجام شده است.   وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای طرح ترافیک جدید تا پایان سال جاری انجام شده و امسال شاهد اجرای طرح ترافیک خواهیم بود یا نه؟ اعلام کرد: قطعاً اجرای طرح ترافیک جدید امسال نیست و باید اقدامات کارشناسی به درستی انجام شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ - دانشگاه بجنورد ( عکس)
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟