Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کمالی سروستانی مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه التهاب بازار جوجه کماکان ادامه دارد، اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر قطعه جوجه یکروزه  به بالای ۱۰ هزار تومان رسیده است که این افزایش قیمت جوجه، حدود ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان روی قیمت تمام شده مرغ زنده اثر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمالی سروستانی با تاکید بر تامین به موقع نهاده های دامی بیان کرد: با وجود افزایش قیمت محصولات رقیب و جایگزین، فشار بر بازار مرغ بیشتر می شود که عدم تامین به موقع نهاده ها بر بازار اثر منفی می گذارد.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با احتساب قیمت هر قطعه جوجه یکروزه، نرخ تمام شده هر کیلو مرغ ۱۹ هزار و ۹۵۰ تومان و نرخ جوجه ۱۰ هزار تومان، قیمت تمام شده ۲۰ هزار و ۱۰۰ تا ۲۰ هزار و ۲۰۰ تومان است.

وی از توزیع روزانه ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تن مرغ منجمد و گرم در کشور خبر داد و گفت: روزانه ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تن از این میزان در تهران عرضه می شود.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: گرچه سامانه بازارگاه اعلام بار می کند، اما زمان حمل نهاده از بنادر تا توزیع بدست مرغدار مشکلاتی وجود دارد.

به گفته وی، علی رغم آنکه مرغ زنده با نرخ مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان توزیع می شود، اما مرغ گرم بسته به نقاط مختلف شهر از ۳۲ هزار تومان تا بالای ۴۰ هزار تومان عرضه می شود.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی بیان کرد: بنابر آخرین آمار در مرداد ۱۱۲.۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که ممکن است آمار نهایی به ۱۱۳.۵ میلیون قطعه برسد که در شرایط عادی این‌میزان گوشت، مرغ مورد نیاز را تامین می کرد، اما بواسطه تولید در فصل گرما و نحوه تامین نهاده حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تن گوشت مرغ کمتری تولید می شود.

کمالی سروستانی ادامه داد: با اصلاح نظام توزیع بعد از کشتار، برقراری نظم در تامین نهاده و اصلاح قیمت بر مبنای نرخ واقعی و کارشناسی شده التهابات بازار به پایان می رسد و در نهایت مرغ با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهاده دامی مرغ زنده قیمت جوجه هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۵۹/دلار تلگرامی خریدار ندارد

گزارش تصویری تسنیم از بازار دلار سبزه میدان حاکی از کاهش قیمت دلار به کانال ۵۹ هزار تومان است.دلالان سبزه میدان با پیش بینی ادامه کاهش قیمت دلار، معتقدند نرخ‌های تلگرامی موثق نیست و دلار به قیمت تلگرامی در بازار خریدار ندارد. - اخبار اقتصادی -

گزارش تصویری تسنیم از بازار دلار سبزه میدان حاکی از کاهش قیمت دلار به کانال 59 هزار است.دلالان سبزه میدان با پیش بینی ادامه کاهش قیمت دلار، معتقدند نرخ‌های تلگرامی موثق نیست و دلار به قیمت تلگرامی در بازار خریدار ندارد.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبات قیمت دلار و سکه ادامه دارد
  • قیمت محصولات غذایی منجمد
  • قیمت محصولات غذایی منجمد، گوشت بوقلمون و قارچ اعلام شد
  • ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ در واحد‌های پرورش مرغ استان قزوین
  • بازگشت دلار به کانال ۵۹/دلار تلگرامی خریدار ندارد