Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@14:27:50 GMT

سلاح جنگی که قدرت تکلم را از افراد می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۲۴۷۸

سلاح جنگی که قدرت تکلم را از افراد می‌گیرد

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از دیلی‌میل، ‌ این سیستم اختلاگر صوت دستی (AHAD) صدای سوژه را با میکروفن دوربرد خود ضبط می‌کند سپس آن را تقویت کرده و به صورت دو صوت مجزا بازبخش می‌کند. یکی از صوت‌ها به طور همزمان و دیگری با چند صد میلی‌ثانیه تاخیر از صوت اصلی منتشر می‌شوند.

با این کار صدای فرد به خودش باز می‌گردد و در نتیجه تمرکز فرد از بین رفته و تلاشش برای ادامه صحبت با مشکل مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته مجله «نیوساینتیست» این اصوات برای سایرین قابل شنیدن نیستند بنابراین به نظر می‌رسد که فرد بدون هیچ دلیل مشخصی دچار مشکل در صحبت کردن شده است.

حق اختراع این سیستم متعلق به "کریستوفر براون"، مهندس مرکز تجهیزات جنگی دریایی آمریکا است. اگرچه این اختراع در سال ۲۰۱۹ ثبت شده است اما هنوز مشخص نیست که آیا این سیستم ساخته و آزمایش شده است یا خیر.

محققان موسسه ملی علوم صنعتی و فناوری در توکیو نیز در سال ۲۰۱۲ دستگاه مشابهی را مورد آزمایش قرار دادند و بیان کردند که این دستگاه قادر به کنترل گفتگوها است.

این سیستم بدون وارد کردن آسیب فیزیکی تمرکز فرد را مختل می‌کند و با قطع صحبت فرد متوقف می‌شود.

بیمار انگلیسی‌زبان پس از هوشیاری اسپانیایی‌زبان شد

مدت‌ها است که از دستگاه‌های مختل کننده اصوات (AHD) در کشتی‌ها، وسایل نقلیه و ایست‌های بازرسی استفاده می‌شود. اگرچه استفاده از آنها به طور معمول برای هشدار به افراد هنگام نزدیک شدن به مناطق ممنوعه است.

سیستم اختلال‌گر صوتی آمریکا جدیدترین سلاح غیرکشنده‌ از این دسته است که برای که

 ابردهای نظامی طراحی شده است.

در سال ۲۰۱۹ روسیه دو کشتی جنگی را مجهز به سلاح اختلال‌گر نوری به نام "۵P-۴۲ Filin" کرد که برخورد با آن منجر به استفراغ و حتی توهم می‌شود.

این سیستم با آزادسازی یک پرتو خیره‌کننده، بینایی دشمن را مختل کرده و باعث از دست دادن توانایی هدف‌گیری می‌شود علاوه بر آن باعث حالت تهوع و توهم می‌شود اما اثرات آن موقتی است.  

کد خبر 623033 برچسب‌ها تکنولوژی (فناوری)

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تکنولوژی فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۲۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: قدرت و ظرفیت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است که می‌تواند با توجه به موقعیت استان و جمعیت شناور ایام تعطیلات در کنترل ناهنجاری‌های فرهنگی اثرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مازندران در طول تاریخ سرزمین شخصیت‌ها و پهلوانان بزرگ بوده است و صاحبان اندیشه، روی بینش و منش مخاطبین تاثیرگذار بودند، اظهار کرد: مازندران در آینده باید سراسر از ایمان، دین و فرهنگ باشد.

وی افزود: در عصر حاضر کسی که قدرت تغییر افراد را دارد باسواد است لذا بانوان فرهیخته مازندرانی ظرفیت این مهم را دارند تا باورهای دینی ما را نهادینه کنند چرا که ناهنجاری‌های فعلی حاصل غفلت ما در گذشته است.

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه خواهران کشور یادآور شد: فضای مجازی به‌رغم قدرت شکنندگی که دارد قدرت سازندگی هم دارد لذا تغییر نگرش و رویکرد می‌بایست جزو اهداف اصلی در بخش‌های مختلف جامعه ما قرار گیرد که ارائه مطالب مناسب و سخنان مطلوب می‌تواند در این راستا کمک کننده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل اظهار کرد: بی رغبتی و بی میلی به دنیا در بین علمای معاصر به وضوح  قابل مشاهده  است اما باید جستجو کنیم که چرا دیگر شاهد مرجعیت علما و شخصیت‌های دینی در سال‌های اخیر نیستیم.

دیگر خبرها

  • هر آنچه از سیستم VRF باید بدانید
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام از زالو
  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود / ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود/ ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است
  • مولفه قدرت سپاه داشتن افراد بصیر است
  • اعلام آمادگی چمران برای خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد
  • درویش: سپاهان از کجا قدرت می‌گیرد که اینگونه توهین می‌کند؟