Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:49:03 GMT

«روزهای آزادی» در قاب شبکه افق دیده می شود

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۲۶۰۱

«روزهای آزادی» در قاب شبکه افق دیده می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه افق سیما، مجموعه مستند «روزهای آزادی» به کارگردانی وحید فرجی و در مرکز بسیج صدا و سیما تولید شده و مجری طرح آن نیز مرکز فرهنگی میثاق است. تولید این مستند بیش از دو سال به طول انجامیده و پژوهش آن بر مبنای اسناد فراوانی بوده که در طول چند دهه گذشته در نقاط مختلف جهان و همین‌طور آمریکا منتشر شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از این اسناد به تازگی و حتی در زمان پژوهش و تولید این مستند منتشر شده‌اند.

کارگردان این مستند پیش از این، مستندهایی درباره استفاده آمریکا از تسلیحات غیر متعارف در جهان و تاثیرات زیست محیطی و انسانی این تسلیحات را نیز ساخته است که مستندهای «جنگ پنهان»، «تولد در زمین سوخته» و «خاطرات نارنجی» از این جمله به حساب می‌آیند.

این مستند به مرور تاریخ دخالت‌های ایالات متحده آمریکا در نقاط مختلف جهان پس از جنگ جهانی دوم می‌پردازد که در این راه از انواع روشها شامل کودتا، تحریم اقتصادی، جنگ روانی و جنگ نظامی بهره برده است. این مجموعه مستند تنها به ۱۰ نمونه از مهمترین دخالت های جهانی آمریکا پرداخته است. هر کدام از قسمتهای این مجموعه به یک کشور یا منطقه پرداخته که شامل گواتمالا، کنگو، ویتنام، اندونزی، کوبا، شیلی پاناما، آمریکای مرکزی، افغانستان و عراق است.

داستان این مستند ۱۰ قسمتی از زمان موفقیت کودتا در ایران و علیه دولت محمد مصدق آغاز می‌شود و از امروز شنبه ششم شهریور روی آنتن می رود.

کد خبر 5291363 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: شبکه افق مستندساز وحید فرجی تئاتر ایران شبکه پنج سیما فیلم کوتاه شبکه یک سیما موسیقی ایرانی برنامه تلویزیونی درگذشت چهره ها محرم 1400 سینمای مستند موسیقی نواحی ویروس کرونا مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی رادیو صبا فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۲۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان

 در این مراسم که در مزار شهدای گمنام دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، دانشجویان و استادان دانشگاه با سر دادن شعار‌های «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و حمایت از مردم مظلوم غزه را اعلام کردند.

دانشجویان همچنین اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان و اساتید را محکوم و بیانیه‌های جداگانه‌ای صادر و حمایت خود را از این اعتراضات اعلام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • «بازی اختاپوس» در شبکه افق
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» از شبکه افق پخش می‌شود
  • خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت