Web Analytics Made Easy - Statcounter

فصل گذشته در لیگ پرهیاهوی آزادگان کلانتری بی ادعا فجرسپاسی را به لیگ برتر رساند و رضا عنایتی در دومین سال سرمربیگری اش با هوادار به لیگ برتر رسید و البته امیدرضا روانخواه یکی دیگر از مربیان جوان فوتبال ما هم تا روز آخر مدعی صعود به لیگ برتر بود.

به گزارش طرفداری، لیگ آزادگان فضای مناسبی برای رشد و آزمایش مربیان جوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید در لیگ برتر نتوان کار را تمام و کمال به مربی جوان سپرد (هرچند جوان هایی مثل محرم نویدکیا، محمد ربیعی، جواد نکونام، فرهاد مجیدی، سیدمهدی رحمتی، رسول خطیبی و … در همین لیگ برتر هم سربلند بوده اند) اما در لیگ آزادگان راحت تر می توان مربی پرورش داد.

 در فصل جدید با توجه به تجربه شیرینی که هوادار و رضا عنایتی داشتند، اعتماد به مربیان جوان در لیگ ازادگان بیشتر شده است. در کرمان مدیران مس بالاخره به این باور رسیدند که باید به یکی از خانواده خودشان اعتماد کنند، یکی که پوست و گوشت و خونش با مس آمیخته باشد، کسی که کویر را برای پولش نخواهد. آنها فرزاد حسین خانی را انتخاب کردند و امیدوارند این انتخاب به منزله پایان دوری شان از سطح اول فوتبال ایران باشد… در جم، پارس جنوبی در ادامه رویکرد جوانگرایی اش، بعد از محمد نصرتی، این بار کار را به ایمان رزاقی راد سپرد و در تهران هم خبر می رسد سایپا قصد دارد تیم اصلی اش را به محسن بیاتی نیا بسپارد.

گفته می شود محسن بیاتی نیا، علی کریمی و سعید اخباری که اتفاقا هر سه مربیان جوانی هستند، مدنظر باشگاه سایپا قرار دارند و این وسط شانس بیاتی نیا به خاطر همکاری با مجموعه سایپا در نقش مدیر آکادمی و شناختش از تیم فعلی، بیشتر از سایر گزینه هاست.

بیاتی نیا هم یک جوان جسور متعلق به نسل مربیان جوان ماست که می توانند در لیگ آزادگان پرورش پیدا کنند و آینده مربیگری فوتبال ایران را بسازند. بیاتی نیا وقتی در اولین تجربه سرمربیگری اش همزمان با آخرین سالی که فوتبال بازی می کرد، هدایت راه آهن را پذیرفت، با ارائه فوتبالی تاکتیکی همه رقبا را به تحسین واداشته بود. آن زمان که تمام تیم ها از راه آهن به عنوان حریف قابل احترامی که فوتبال را روی زمین بازی می کند، حرف می زدند معلوم بود آینده روشنی در انتظار محسن است اما بیاتی نیا هم در ادامه به مشکل اغلب مربیان جوان تهرانی برخورد. خلاف مربیان شهرستانی که معمولا تیم شهر یا استان خودشان به آنها اعتماد می کند، در تهران رویکرد تیم ها اعتماد به مربی جوان تهرانی نیست و مربی تهرانی معمولا خیلی سخت می تواند وارد چرخه سرمربیان فعال شود. 

حالا انگار سایپا به این باور نزدیک شده که می توان به یک مربی جوان از خانواده خود اعتماد کرد. سایر تیم ها هم در لیگ آزادگان کم و بیش چنین رویکردی دارند. باشگاه ها در حال حرکت به سمت جذب مربیان جوان هستند. مربیان جوانی که می توانند تفکر جدید وارد فوتبال کنند. گذشت آن زمان که می گفتند نتیجه گرفتن در لیگ یک، مربی پر هیاهو می خواهد و باید با بزن زیرش و بازی های بیرون زمین تیم به لیگ برتر آورد. الان چند سال پی در پی است مربیان جوان تیم های شان را به لیگ برتر می رسانند.

این راه را با هم مرور کنیم؛ مهدی تارتار و علی نظر محمدی پارس جنوبی و سپیدرود را به لیگ برتر رساندند، جواد نکونام و محمود فکری با نساجی و نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر رسیدند، عبدالله ویسی و وینگو با شاهین بوشهر و گل گهر لیگ برتری شدند، رسول خطیبی و محمد ربیعی آلومینیوم اراک و مس رفسنجان را به لیگ برتر آوردند و حالا هم کلانتری با فجرسپاسی و عنایتی با هوادار در لیگ برتر هستند. از ده صعود، هشت صعود را مربیان جوان رقم زده اند و از این هشت مربی جوان، چهار مربی در اولین یا دومین تجربه سرمربیگری شان تیم های تحت هدایت خود را به لیگ برتر رساندند. 

همین تجربه برای تیم های لیگ یکی کافی است تا از اعتماد به مربیان جوان نترسند. آینده متعلق به همین جوانان است!

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: لیگ آزادگان لیگ برتر مربیان جوان مربی جوان بیاتی نیا تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۲۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این مراسم مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فضائل اخلاقی پاسداران و بسیجیان در ابتدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس گفت: آن چیزی که سپاه و بسیج را در ذهن و فکر مردم عزیز و ماندگار کرده  ، ایثارگری، ایمان و عقیده آنهاست.
حجت الاسلام رضایی با اشاره به مجاهدتهای معنوی شهید مطهری، ایشان را یکی از ذخایر ارزشمند انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: اگر جوانان از تفکرات شهید مطهری الهام بگیرند، می‌توانند مسیری روشن برای تمدن جدید اسلامی و آینده کشور  ترسیم کنند.
وی  افزود: مربیان عقیدتی سیاسی باید با حضور فعال در میدان‌های جهاد تبیین با انگیزه‌ای مضاعف به شبهات ذهنی نسل جوان و نوجوان پاسخ دهند.

دیگر خبرها

  • اتفاق عجیب در فوتبال ابران؛ ورثه سرمربی، شاکی جدید تیم شد!
  • شکایت عجیب از باشگاه ایرانی: ورثه یک سرمربی!
  • محفلی به یاد مربیان شهید سپاه فجر فارس
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • انتخاب حسنی پور به عنوان یکی از مربیان برتر ورزش هنگ کنگ
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی