Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:25:21 GMT

مکرون : فرانسه در حال مذاکره با طالبان است

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۳۲۹۴

مکرون : فرانسه در حال مذاکره با طالبان است

به گزارش ایرنا از رویترز، امانوئل مکرون که هم اکنون برای حضور در نشست بغداد در عراق به سر می  برد؛ افزود: مذاکرات با طالبان در مورد وضعیت انسانی در افغانستان و احتمال خروج بیشتر افراد از این کشور است.

وی  در ادامه افزود: فرانسه همچنین در حال مذاکره با قطر است که چگونه می تواند راهی برای تخلیه نیروها از افغانستان ایجاد کند، اگرچه هنوز هیچ چیز قطعی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری فرانسه در کنفرانس خبری در بغداد گفت: ما بحث های بسیار شکننده و مقدماتی را با طالبان در مورد عملیات بشردوستانه و توانایی حفاظت و بازگرداندن افغان هایی که در معرض خطر هستند، آغاز کرده ایم.

سخنان مکرون در حالی عنوان می شود که دولت فرانسه روز جمعه اعلام کرد که عملیات تخلیه کارکنان از کابل را مطابق با زمان بندی تعیین شده به پایان رسانده است، اما به کمک کسانی که برای خروج از افغانستان نیاز به حمایت دارند، ادامه می دهد.

مکرون همچنین گفت طرف نظر از تصمیم آمریکا برای خروج، فرانسه نیروهای خود را در عراق به عنوان بخشی از عملیات ضد تروریسم تا زمانی که دولت عراق نیاز به ماندن آنها داشته باشد، حفظ خواهد کرد.

اجلاس یک روزه بغداد امروز با حضور کشورهای همسایه عراق به استثناء «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه برگزار شده است.

برچسب‌ها فرانسه طالبان امانوئل مکرون عراق پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه طالبان امانوئل مکرون فرانسه طالبان امانوئل مکرون عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۳۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی طالبان با ترکیه در کابل

سرپرست وزارت خارجه طالبان با جهاد ارگین‌آی، سفیر ترکیه در کابل دیدار کرد؛ بر بنیاد خبرنامه‌ وزارت خارجه طالبان در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدام‌های مثبت در افغانستان، آغاز تجارت از طریق راه لاجورد، افتتاح نمایش‌گاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان گفت‌وگو شده است. 
سفیر ترکیه در این دیدار گفت که در آینده نزدیک ترکیش ایرلاین نیز پروازهایش را به افغانستان از سر خواهد گرفت.

پبش از این نیز امیرخان متقی در دیدار با سفیر ترکیه در کابل ضمن قدردانی بابت کمک‌های بشردوستانه مردم و دولت ترکیه گفته بود که طالبان تسهیلات لازم را به سرمایه‌گذاران ترک در افغانستان فراهم خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • وقوع انفجار در کابل
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم