Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@20:48:34 GMT

هشدار پنتاگون درباره وضعیت فرودگاه کابل

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۳۳۹۶

هشدار پنتاگون درباره وضعیت فرودگاه کابل

آفتاب‌‌نیوز :

جان کربی سخنگوی پنتاگون روز شنبه به وقت محلی اظهار داشت: ما تهدیدات را بطور واقعی رصد می کنیم.
وی اضافه کرد از تمام اقدامات لازم برای اطمینان از تمرکز بر جریان تهدیدها و محافظت از نیروها استفاده می کنیم.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین گفت نیروهای نظامی آمریکایی عقب نشینی از فرودگاه کابل را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در عین حال اظهار داشت آمریکا هنوز مسوول فرودگاه و امنیت آن است.

سخنگوی پنتاگون همچنین گفت که اجساد ۱۳ سرباز آمریکایی کشته شده در انفجار فرودگاه کابل در مسیر بازگشت به آمریکا است اما اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.

به گفته وی، دو سرکرده داعش که در حمله هوایی افغانستان کشته شدند، مسوول حمله به فرودگاه کابل بودند.

ژنرال ویلیام هنک تیلور معاون ستاد مشترک عملیات منطقه ای ارتش آمریکا اعلام کرد دو هدف مهم داعش در حمله آمریکا به مواضع این گروه تروریستی در افغانستان کشته شدند.

این مقام نظامی آمریکا افزود با توجه به اطلاعات جدید، تائید می‌کنم که دو هدف مهم داعش کشته و یک نفر زخمی شد. طبق اطلاعات تلفات غیرنظامی نداشتیم.

این در حالی است که مقامات آمریکایی ابتدا از کشته شدن یک هدف داعش خبر داده بودند.

به گفته معاون ستاد مشترک عملیات منطقه ای ارتش آمریکا، تاکنون بیش از ۱۱۷ هزار نفر از جمله پنج هزار و ۴۰۰ آمریکایی از افغانستان خارج شده اند.

آمریکا در پی انجام حمله تروریستی روز پنجشنبه داعش در فرودگاه کابل، اعلام کرد که یک حمله هوایی علیه این گروه در افغانستان انجام داده است.

داعش روز پنجشنبه مسئولیت حمله تروریستی به فرودگاه کابل را که در پی آن ۱۷۰ نفر از جمله ۱۳ آمریکایی کشته شدند، به عهده گرفت.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا چند ساعت پیش از حمله پهپادی آمریکا به مواضع داعش وعده داده بود حمله تروریستی به فرودگاه کابل را تلافی می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فرودگاه کابل پنتاگون افغانستان فرودگاه کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۳۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات حکومت طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «رحمت الله نجیب» معاون ریاست عمومی اطلاعات حکومت طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

وی افزود حضور و فعالیت گروه تروریستی داعش به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

نجیب تاکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی حکومت طالبان نیز پیش از این اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

مجاهد: از تهدید داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌شود«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استاظهار نگرانی شورای امنیت از فعالیت داعش در افغانستان

وی با اشاره به برخی گزارش‌ و اظهارات مقامات آمریکایی گفته بود برخی کشورها و نهادها از نام داعش در جهت اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند.

مجاهد تاکید کرده بود این ادعاها با هدف بزرگنمایی گروه تروریستی داعش انجام می‌شود.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه پوتین برای افغانستان نیز پیش از این تاکید کرده بود آمریکا و انگلیس به تقویت سنگرهای شاخه خوراسان داعش کمک می‌کنند و در عین حال سران طالبان را با تهدید هواپیماهای بدون سرنشین تهدید می‌کنند تا از روسیه و چین فاصله بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • بازخوانی یک جنایت
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان