Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس علوم تربیتی گفت: کاهش آسیب‌های بلوغ زود رس دانش آموزان در فضای مجازی با رصد هوشمندانه والدین بر این فضا امکان پذیر است. خبرگزاری میزان- استفاده از فضای مجازی در بلند مدت عوارض جبران ناپذیری برای دانش‌آموزان دارد، با همه گیری کرونا و آموزش مجازی استفاده از این فضا افزایش یافته که معظلات قابل توجهی را که مهمترین آن بلوغ زودرس است متوجه کاربران آن کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میترا حسینی کارشناس ارشد علوم تربیتی در گفت‌وگو با میزان گفت:علاوه بر سهل گیری و غفلت والدین در مورد کودکان و نوجوانان در سنین مدرسه در دسترس قرار گرفتن تلفن‌های هوشمند و بهره مندی آن‌ها از شبکه‌های اجتماعی برای آموزش مجازی دغدغه و نگرانی‌ها را نسبت به بلوغ زود رس در دانش آموزان به ویژه دوره ابتدایی افزوده است.
حسینی گفت: مشکلات شایعی که ممکن است همراه با بلوغ در دوران کودکی و نوجوانی رخ دهد؛ می‌تواند کودک و یا نوجوان را به مرز افسردگی، بیقراری، بدخلقی، پرخاشگری پیش ببرد و منجر به بروز مشکلات تحصیلی همچون افت تحصیلی، بی انگیزه و دلزدگی نسبت به درس شود. وی گفت: والدین دانش آموزان باید کنترل مناسبی بر روی فعالیت فرزندانشان در این فضا داشته باشند چرا که هر نوع کوتاهی در این زمینه اثرات زیان باری به همراه خواهد داشت که جبران کردن آن به سادگی ممکن نیست. از این رو ممانعت مداوم والدین حس کنجکاوی کودکان و نوجوانان را بر می‌انگیزد لذا باید کنترل به شکلی هوشمند باشد.

حسینی اظهار کرد: رصد هوشمندانه دانش آموزان در فضای مجازی توسط والدین و برقراری روابط صمیمنانه میان این دو هم حس کنجکاوی مهار ناشدنی کودکان و نوجوانان را کنترل می‌کند و هم با امنیت به وجود آمده میان این دو دانش آموز می‌تواند آنچه را که بر او گذشته را با والدین خود در میان گذارد. گاهی ترس از توبیخ و تحقیر و ایجاد ممانعت‌های بعدی سبب می‌شود دانش آموزان بسیاری از مسائل را از والدین خود پنهان کنند. از این رو روابط عاطفی و مثبت میان دانش آموز و والدین می‌تواند از آسیب‌های بلوغ زود رس بکاهد.

وی ادامه داد: هر گونه تغییر رفتار  همچون پرخاشگری، پنهان کاری  و تنش در روابط اجتماعی، کم خوابی و بی خوابی سوالات و دغدغه‌هایی که تا پیش از این از سوی دانش آموز مطرح نشده است همگی باید مورد توجه قرار گیرد. از این رو علت تغییر رفتار باید به طور مستمر در کودکان و نوجوانان  از سوی والدین رصد شود و علت آن کاوییده شود زمانی که والدین نتوانستند یا دانش لازم را برای این کار ندارشتند مراجعه به کارشناسان این حوزه، روانشناسان  تربیتی و روان درمانگران این افراد را باید مد نظر قرار دهند.

وی گفت: بلوغ زود رس عوارضی را متوجه کودکان و نوجوانان می‌کند که اثرات زیانبار آن در دوران جوانی و حتی میان سالی روی افراد قابل مشاهده است.

وی در پایان گفت:حضور دانش آموزان در شبکه‌های اجتماعی با مجازی شدن آموزش و پرسه زدن در فضا‌هایی که متناسب سازی شده با سن آن‌ها نیست باعث تنش‌های روانی و آسیب‌های مختلف از جمله بلوغ زودرس می‌شود. در این زمینه نقش والدین بسیار مهم است. آن‌ها با ایجاد روابط صمیمی با فرزندان خود، دادن اطلاعاتی در زمینه‌ی جنسی متناسب با سن کودکان خود، می‌توانند از بسیاری از آسیب‌ها بکاهند.     بیشتر بخوانید: داشتن برنامه عملیاتی از حداقل‌ها برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش است     انتهای پیام/ برچسب ها: دانش آموزان بلوغ زودرس شبکه های مجازی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانش آموزان بلوغ زودرس شبکه های مجازی کودکان و نوجوانان دانش آموزان بلوغ زودرس آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر

فعالیت‌های مذهبی و قرآنی در بین کودکان و نوجوانان روستای الیف از توابع شهرستان کازرون استان فارس رونق بسیاری دارد و به جهت اهمیت در مسجد این روستا دوره‌های آموزشی قرآن کریم و مسائل دینی و مذهبی برای کودکان و دانش آموزان برگزار می‌شود.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر از برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان روستای الیف خبر داد و آن را به اشتراک گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - فارس

بیشتر بخوانید:

برگزاری مراسم اختتامیه برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در قم + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • جنین‌هایی که از شکم‌ مادرشان در اینستاگرام کار می‌کنند
  • محدوده محل کار والدین به محل مجاز تحصیل فرزند اضافه شد
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟