Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@19:28:45 GMT

راه‌هایی برای شاد بودن در دوران کرونا

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۳۵۵۷

این روز‌ها همه افراد گرفتار شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا شده اند. حالا که این شرایط ادامه دار شده بهتر است روش‌هایی برای رهایی از این دوران تجربه کرد.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: تجربه ناتمام و ادامه دار شیوع ویروس کرونا در کشور و دنیا، قرنطینه خانگی، تعطیلات مداوم به خاطر بیماری، قربانیانی که ممکن است هر دم از اقوام و اطرافیان ما باشند، رعایت فاصله اجتماعی و نزدیک نشدن به خانواده و دوستانمان، ضدعفونی کردن‌های مداوم و فرساینده، نرفتن به سفر و تفریح و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. همه باعث شده که شاید اگر این روز‌ها از شادی صحبت کنیم، سوژه خنده داری به نظر برسد، اما هر چند خنده دار، اما لازم و ضروری است تا خودمان را بتوانیم سرپا نگه داریم.

شاد بودن و ترشح هورمون‌های شادی در بدن باعث سلامت جسمی و روانی ما می‌شود و ناگزیر هستیم که به آن تن دهیم هر چند که برایمان این روز‌ها سخت باشد، اما باید برای سلامتی مان انگیزه آن را داشته باشیم. درست است که امن‌ترین کاری که این روز‌ها می‌توانیم انجام دهیم در خانه ماندن است و این در خانه ماندن زیاد روح و جسم ما را فرسوده می‌کند، اما می‌توانیم فرصت‌های دیگری برای سرگرمی و شاد بودن برای خود داشته باشیم.

خیلی از مردم این روز‌ها در دورکاری هستند و خیلی‌ها هم هنوز سرکار می‌روند، اما بهرحال زمان بیکاری همه ما بیشتر شده است و این علاوه بر اینکه تاثیر مثبت می‌تواند برای انجام برخی کار‌ها برایمان داشته باشد، اما اثرات منفی، چون نشخوار‌های فکری و افسردگی نیز می‌تواند برایمان به بار بیاورد.

تحقیقات نشان داده است افرادی که به فعالیت‌های مختلف مشغول هستند، احساسات مثبت‌تر دارند، تنهایی و افسردگی آن‌ها کمتر و رفتار‌های سالم آن‌ها بیشتر است اگر از آن دسته افرادی هستید که در این مدت دچار بیماری یا مرگ و میر اطرافیان و عزیرانشان شده اند که با طی یک دوره سوگ می‌بایست به شرایط عادی باز گردید، اما عده‌ای هم هستند که علی رغم سلامتی باز هم ناراحت و پراسترس اند این‌ها می‌بایست برای هر نفس سالمی که می‌کشند و می‌توانند زندگی عادی در این وضعیتداشته باشند، خداوند را شاکر باشند چرا که در این همین روز‌ها خیلی از پزشکان، پرستاران، بیماران و افراد دیگر در مشاغلی که مرتبط با کرونا هستند، با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند، اما تسلیم نمی‌شوند.

حال به چند نکته اشاره می‌کنیم که از طریق آن‌ها می‌توانیم سلامتی و شادمانی مان را در زندگی روزمره و این شرایط سخت حفظ کنیم.

۱- گل‌کاری یا باغبانی کنید

در ارتباط بودن با فضای سبز و گل‌ها می‌تواند روحیه هر فردی را بهبود ببخشد زمانی را هر روز برای اب دادن یا ترمیم گل‌ها در منزل، حیاط خانه یا فضای کاری تان اختصاص دهید.

۲-سرمایه خود را خرج دلخوشی‌های کوچک و زیاد کنید

مدام به دنبال آرزو‌های گران و دست نیافتنی نباشید، در این شرایط که هر نفسی می‌تواند بازنگردد و به ویروس ختم شود، می‌بایست قدرلحظه‌های کوچکمان را بدانیم و برای خود دلخوشی‌های ساده خلق کنیم این دلخوشی می‌تواند دم کردن یک چای و خوردن آن با اعضای خانواده یا یک آشپزی ساده و همینطور یک پیاده روی کوچک به همراه عزیزانمان باشد.

۳- در یک مهارت جدید، متخصص شوید.

تشخیص اینکه چه مهارتی باشد به سلیقه و توانایی خودتان بستگی دارد. مثلا اینکه سال‌ها دوست داشتید زبان دیگری بیاموزید، اما فرصت آن را نداشتید یا اینکه فیلم‌های آرشیوتان را تماشا کنید و حال فرصت پیدا کرده اید بدون افکار مزاحم به آن بپردازید.

۴- نگرانی هایتان درباره آینده را روی یک کاغذ بنویسید

در یک پاکت نامه نگرانی هایتان را بگذارید و به معنای واقعی مهر و مومش کنید! همین باعث خارج شدن آن از ذهن شما شده و سال‌ها بعد ممکن است به آن‌ها بخندید و الان، اما کمکتان می‌کند تا رها شوید.

۵- اطرافتان را با افراد شاد پر کنید

حال که این روز‌ها نمی‌توان خیلی شرایط شلوغی داشت، اما همان دایره کوچک خانواده یا یک ـ دو دوستتان که مطمئن از آن‌ها هستید خوب است که از افراد شاد باشند نه اینکه مدام نق بزنند و انرژی منفی بدهند. حتی گاهی در جمع خانواده تان جوک بگویید و شوخ طبع باشید.

۶- مقایسه خود با دیگران را متوقف کنید.

مهم نیست که این مقایسه در زمینه مالی باشد یا تحصیلی یا هر چیز دیگری این روز‌ها دیگر خیلی تفاوت‌ها به چشم نمی‌آید و هر کسی می‌بایست در آن زمینه‌ای که مستعد آن است پیشرفت کند پس چه فایده که خودتان را با این کار عذاب دهید؟ بهتر است استعداد‌های خود را کشف کنید.

۷- از هر فرصتی برای ورزش استفاده کنید

ورزش کنید در هر شرایطی، به دنبال باشگاه و زمین فلان طور و دستگاه ان چنانی نباشید، چراکه ورزش در افزایش روحیه و اعتماد به نفس، تاثیر قابل توجهی دارد.

یادتان باشد که دوستان خوب و پر انرژی، طبیعت به خصوص گل و گیاه و خندیدن مدام هر سه مجانی هستند و شما را شاد می‌کنند پس بهتر است از آن‌ها لذت ببرید.

برای شاد بودن این باور‌ها را کنار بگذارید

این باور‌ها باعث افسردگی می‌شوند پس بهتر است آن‌ها را اگر در ذهنتان پرسه می‌زنند، کنار بگذارید:

- برای اینکه خوشبخت باشم باید در هر کاری که به عهده می‌گیرم، موفق شوم.

- برای اینکه خوشبخت باشم، باید در همه حال مورد قبول همه افراد قرار گیرم.

- من بدون تو نمی‌توانم، زندگی کنم.

- اگر یک اشتباه کنم، یعنی من ناکارآمد هستم.

- اگر کسی با من مخالفت کند، یعنی مرا دوست ندارد.

- ارزش اجتماعی من بستگی به این دارد که دیگران درباره ام چه فکر می‌کنند.

- پس آگاه باشید چنانچه شما نیز از این باور‌های غلط و باور‌هایی شبیه این‌ها تبعیت می‌کنید، ممکن است مستعد ابتلا به افسرگی باشید!

چه باور‌هایی خلق و خو را مثبت می‌کند؟

روان شناسی مثبت گرا معتقد است که برخی باور‌ها باعث بهبود خلق و خو می‌شود. بهتر است هر روز و هر هفته از خود بپرسید که امروز اگر چه کاری انجام دهم، باعث لذتم می‌شود؟ چه تحسین و بازخوردی دریافت کنم؟ لحظه‌های خوشحالی من چیست؟ دستاورد‌های من چه بوده است؟ از چه چیز‌هایی باید شکرگذاری کنم؟ چگونه مهربانی خود را ابراز کنم؟

اگر یک دفترچه یادداشت روزانه داشته باشید و هر روز به این‌ها پاسخ دهید، به شما یادآوری میکند که چه چیز‌هایی برای شاد بودن و شکرگذاری دارید و متوجه آن‌ها می‌شوید. برخی افراد ممکن است این روز‌ها بگویند که قدر دوستان و خانواده با هم بودنشان را بهتر می‌دانند، اینکه از چه چیز‌هایی محروم شده اند و حال به خود یادآوری می‌کنند که به امید چه روز‌هایی هستند.

بیشتر بخوانید: شرایط و نحوه راه اندازی «مهدخانگی»

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: کرونا روانشناسی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا روانشناسی روز ها شاد بودن باور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ملی پوش والیبال لیگ ملت‌ها را از دست داد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، اردوی تیم ملی والیبال ایران برای حضور هرچه بهتر در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ که از یکم خردادماه در کشورهای برزیل و ترکیه آغاز می‌شود، از امروز وارد فاز جدی‌تر شد.

بردیا سعادت به دلیل گذراندن دوران نقاهت پس از حادثه رانندگی‌اش در ترکیه از هفته گذشته به اردوی تیم ملی پیوست تا با نظر نهایی کادر پزشکی و فنی درصورت نبود مشکل به تمرین بپردازد اما با توجه به نتایج آزمایشات و گزارش پزشکی و صحبت‌هایی که با سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون والیبال انجام شد، با در نظر گرفتن اولویت سلامتی بردیا سعادت، به این بازیکن برای گذراندن کامل دوران نقاهت از حادثه رانندگی استراحت داده شد.

گفتنی است که زمان کمی برای آمادگی و حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ باقی مانده است و این بازیکن با اخلاق تیم ملی والیبال کشورمان در این رقابت ها به استراحت و طی کردن دوران نقاهت خود خواهد پرداخت به همین دلیل خروج وی از اردوی تیم ملی با نظر پائز و موافقت رئیس فدراسیون قطعی شد.

بردیا سعادت در خصوص خروجش از اردوی تیم ملی گفت: در ابتدا از کادر فنی و رئیس فدراسیون والیبال که پس از تصادفی که داشتم جویای احوالم بودند، تشکر می‌کنم. بعد از دوران نقاهتم در ترکیه و پس از ورود به ایران وارد اردوی تیم ملی والیبال ایران شدم اما براساس آزمایش‌هایی که انجام دادم، دکتر نیاز بر این دانست که به خاطر سلامتی‌ام، باید مدتی استراحت کنم.

وی با تاکید بر این که مدت کوتاهی قادر به انجام فعالیت‌های ورزشی نخواهم بود، تصریح کرد: زمان کمی تا شروع لیگ ملت‌ها باقی مانده است. متاسفانه با وجود انگیزه بسیاری که داشتم و علی‌رغم آمادگی ذهنی و بدنی برای پوشیدن پیراهن و عضویت در تیم ملی کشورم برای چهارمین سال متوالی و همچنین تمایلم برای شاد کردن دل مردم با کسب پیروزی، با شرایطی که بعد از تصادفم به وجود آمد قادر به همراهی تیم ملی نیستم.

بازیکن قطر پاسور والیبال کشور ادامه داد: قطعا تمریناتم را ادامه خواهم داد و امیدوارم با فیزیوتراپی و ریکاوری خوب، پرقدرت تر از قبل به تیم ملی برگردم. بتوانم از این افتخار برخوردار شوم که بار دیگر پیراهن تیم ملی کشورم را بر تن کنم.

کد خبر 848182 منبع: ایسنا برچسب‌ها ویژه ورزشی والیبال - تیم ملی

دیگر خبرها

  • شوک به تیم ملی والیبال
  • یک ملی پوش والیبال لیگ ملت‌ها را از دست داد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مسی، مسی است و هر کار بخواهد می‌کند!
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه ای خود رسید
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • فیلم/ خاطره عجیب فؤاد ایزدی از دوران تحصیل در آمریکا
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد