Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الله فرزانی کارشناس امور بانکی و بازار سرمایه  در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتقال رونالدو از باشگاه یونتوس به منچستریونایتد و تاثیر این انتقال بر سهام این دو باشگاه اظهار کرد:خبر این نقل و انتقال و بازگشت رونالدو به تیم اول خود منجر به این شد که ارزش سهام منچستریونایتد معادل ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ واحد یعنی یک دلار و یک سنت از ۱۷ دلار و ۲۸ سنت به ۱۸ دلار و ۲۹ سنت به ازای هر سهم رشد پیدا کند، که حدود ۵.۸ درصد در بورس نیویورک است.


این کارشناس امور بانکی و بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: همچنین باشگاه یونتوس توانسته از فروش رونالدو کسب سود کند. سودی که شناسایی شده منجر به این شد که سهام یونتوس معادل ۱.۷ درصد در آخرین روز معاملاتی رشد پیدا کند.

بیشتر بخوانید

احراز هویت بیش از ۹۹ هزار سهامدار در سامانه سجام طی مرداد ماه

فرزانی اظهار کرد: این موضوع اهمیت اقتصاد ورزش را پررنگ‌تر می‌کند و به میزان اثر گذاری و تاثیر چنین موضوعاتی بر اقتصاد اشاره دارد.

این کارشناس تصریح کرد:در سهام باشگاه منچستر یونایتد شاهد افزایش بیش از ۵ درصدی در یک روز بوده ایم و علت آن این است که قابلیت جذب درآمد، برای فصل پیش رو و فصل‌هایی که رونالدو در باشگاه یونایتد حضور خواهد داشت، اعم از در آمد حاصل از فروش محصولات و لباس‌های ورزشی این باشگاه، درآمد‌های پخش تلویزیونی و اضافه شدن طرافداران جدید به این باشگاه همگی درآمد و جریان‌های مالی را برای باشگاه فراهم خواهد کرد که سبب شد بر اساس این انتظار، ارزش این انتقال از همان روز ابتدایی با بیش از رشد ۵ درصد در سهام این باشگاه نمایان شود. که همه این‌ها نشان دهنده نقش مهم اقتصاد ورزش در دنیا است.


او در ادامه گفت:در ایران متاسفانه با توجه به این که هیچ سهام پذیرفته شده‌ای از هیچ باشگاهی در حال حاضر در بورس‌ها وجود ندارد و تامین مالی باشگاه‌ها عمدتا توسط دولت و بودجه عمومی است. بنابراین  در این زمینه باشگاه ها، اقتصاد موفقی ندارند و حتی بحث خصوصی سازی نیز در بخشی از باشگاه‌ها مانند باشگاه برق شیراز، پاس همدان و نفت تهران شکست خورده است.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۳۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.


۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900070

دیگر خبرها

  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت