Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه اعلام کرد قصد دارد در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد که قرار است فردا در مقرر این سازمان برگزار شود با همکاری انگلیس قطعنامه‌ای را ارائه دهد که در آن پیشنهاد شده انگلیس و فرانسه برای ساختن منطقه‌ای امن در کابل به منظور حفاظت از افرادی که قصد خروج از افغانستان را دارند تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکرون در مصاحبه خود با رسانه‌های فرانسوی گفت: هدف این قطعنامه مشترک ما با انگلیس تشکیل یک منطقه امن در کابل زیر نظر سازمان ملل متحد برای انجام کمک‌های بشردوستانه است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است فردا با اعضای این سازمان از جمله انگلیس، فرانسه، آمریکا، چین، روسیه و اعضای موقت شورای امنیت نشستی اضطراری درباره وضعیت فعلی افغانستان داشته باشد.

مکرون، رییس جمهور فرانسه نیز روز گذشته اعلام کرد: نمایندگانی از دولت فرانسه در حال رایزنی با نیرو‌های طالبان برای همکاری در مورد وضعیت انسانی در افغانستان و تسهیل خروج افراد بیشتر از این کشور هستند.

نیرو‌های نظامی طبق تاریخی که پیشتر توسط جو بایدن، رییس جمهور آمریکا مشخص شده تنها تا سه شنبه همین هفته مهلت دارند تا خاک افغانستان را ترک کنند. فرانسه و انگلیس از جمله کشور‌هایی هستند که در روز‌های اخیر تخلیه نیرو‌های خود از طریق فرودگاه کابل را به پایان رسانده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رییس جمهور فرانسه منطقه امن کابل افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار در غرب کابل

خبرهای تایید نشده حاکی از آن است که حوالی ساعت شش عصر امروز پنجشنبه، صدای چندین انفجار پی‌هم از غرب کابل شنیده شده است.

بر اساس معلومات ابتدایی گفته می‌شود تانک تیل در نزدیکی های حوزه ششم امنیتی در جاده فیض محمد کاتب هزاره دچار آتش سوزی شده است.

مقامات طالبان تا کنون درباره این خبر اظهاری نکرده‌‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم