Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@23:25:41 GMT

آمریکا آخرین پایگاه سیا در افغانستان را منهدم کرد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۴۰۳۱

مقامات واشنگتن اعلام کردند: نیرو‌های آمریکایی آخرین پایگاه سیا را در خارج از فرودگاه کابل موسوم به «پایگاه عقاب» منهدم و تخریب کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نیویورک تایمز نوشت: انفجار این پایگاه به این علت انجام شد تا تضمین شود تجهیزات و اطلاعات به جا مانده در آن، به دست طالبان نیفتد.

پایگاه عقاب در سراسر جنگ افغانستان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم محلی افغانستان، اطلاعات کمی در مورد این پایگاه داشتند.
از سوی دیگر، کاخ سفید آمریکا گزارش داد که مشاور امنیت ملی آمریکا به جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور گفته است که احتمالاً یک حمله تروریستی دیگر در کابل انجام شود و بایدن مجوز حمله به اهداف داعش در افغانستان را به مقاماتش داده است.

طبق بیانیه کاخ سفید، بایدن به فرماندهان و ارتش اختیار کامل داده است تا عملیات‌هایی را علیه اهداف داعش در خراسان آغاز کنند.

بایدن همچنین هشدار داده است که چند روز آینده ماموریت تخلیه از افغانستان خطرناک‌تر خواهد بود.

*
سخنگوی طالبان گفت: تاریخ تشکیل دولت را تعیین نکرده ایم؛ در این زمینه با هیچ شخصی صحبت نشده است.
ذبیح الله مجاهد گفت: برای هماهنگی بیشتر در امور دولت، با احزاب مختلف رایزنی خواهیم کرد. مجاهد افزود: برای تصمیم‌گیری درباره کمک قطر و ترکیه در مدیریت فرودگاه کابل، هنوز زود است. سخنگوی طالبان با اشاره به عملیات اخیر پنتاگون در خاک افغانستان گفت آمریکا باید برای هرگونه عملیات در افغانستان به ما اطلاع دهد.
*
نیرو‌های احمد مسعود نیز ورود نیرو‌های طالبان به پنجشیر را تکذیب کردند. یک مقام طالبان اعلام کرد نیرو‌های آنان روز شنبه از چند جهت بدون درگیری وارد خاک پنجشیر شدند، اما رییس هیات گفتگو کننده جبهه مخالف طالبان گفت: در پنجشیر هیچ جنگی نیست و کسی داخل نشده است.
*
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: پس از حمله انتحاری اطراف فرودگاه کابل، نیرو‌های آمریکایی برای جلوگیری از تکرار چنین حملاتی، همکاری نزدیک‌تری با طالبان دارند. نخست‌وزیر انگلیس گفت: طالبان باید روابط خود را با کشور‌های غربی و ناتو تقویت کند. برچسب ها: افغانستان ، طالبان ، آمریکا ، کابل ، پایگاه سیا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: افغانستان طالبان آمریکا کابل پایگاه سیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان

وزیر امور مهاجرین حکومت طالبان اعلام کرد طی سال گذشته بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «خلیل‌الرحمان حقانی» وزیر امور مهاجرین حکومت طالبان با اشاره به اقدامات اخیر پاکستان اظهار داشت بیش از 600 هزار پناهجو در ماههای اخیر به افغانستان اخراج شده‌اند.

وی افزود از ایران و برخی کشورها نیز هزاران مهاجر افغان به کشورشان بازگشته‌اند.

حقانی گفت برای بازگشت کنندگان به کشور، مراکز موقت فراهم شده است تا از آنجا به ولایت‌های مورد نظر انتقال یابند.

این در حالی است که شماری از پناهجویان تازه بازگشته به افغانستان از حکومت طالبان خواستار کمک و سرپناه دائمی و همچنین فرصت‌های کار شده‌اند.

آمادگی پاکستان برای اخراج پناهجویان «با مدرک» افغاناتریش خواستار اخراج پناهجویان پذیرش نشده افغان از اروپا شدپارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

وزیر امور مهاجرین حکومت طالبان پیش از این در دیدار با «شوکو شیموزاوا» رئیس پشتیبانی و امنیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود بیش از یک میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این بازگشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 29 میلیون افغان (بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان