Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:11:50 GMT

مبتلایان به کرونا یک ماه پس از بهبودی واکسن بزنند

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۴۰۷۰

مبتلایان به کرونا یک ماه پس از بهبودی واکسن بزنند

علیرضا ناجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: از آنجا که ممکن است علایم ویروس کرونا تا یک ماه در بدن فرد مبتلا باقی بماند، تزریق واکسن پس از گذشت یک ماه مشکلی را برای افراد با علایم نسبتا خفیف این ویروس ایجاد نمی‌کند البته استثنائاتی درباره افراد مبتلا با مصرف داروهای اصلی کرونا نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره زمان تزریق واکسن برای افرادی که مبتلا به کرونا شده‌اند، اظهار داشت: به طور معمول یک ماه پس از بروز علایم در فرد مبتلا به کرونا، امکان تزریق واکسن وجود دارد و فرد سالم بدون هیچ بیماری زمینه‌ای می‌تواند بعد از طی کردن دوره بیماری واکسن تزریق کند.

رییس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: البته برخی افراد که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند و داروهایی مانند پلاسمای دوره نقاهت یا داروهای مونوکلونال آنتی بادی استفاده کردند، استثنا هستند و زمان تزریق واکسن آنها از دیگر افراد متفاوت است.

ناجی ادامه داد: این افراد چون داروهای مبتلایان به کرونا را مصرف کرده‌اند، حتما باید تا سه ماه بعد از ابتلا به کرونا برای تزریق واکسن صبر کنند تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

وی از مردم خواست اکنون که در شرایط حاد ویروس کرونا به خاطر نوع دلتای آن قرار داریم، حتما پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، از دورهمی‌ها و حضور در اجتماعات پرهیز شود و همچنان شست و شوی مرتب دست ها و تزریق واکسن را در اولویت‌ برنامه‌های خود قرار دهند چون این نوع ویروس سرعت انتشار و انتقال بسیار بالایی دارد.

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: هرگونه غفلت از رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خاطر وجود این ویروس، عواقب جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد که می‌تواند موجب ابتلا یا مرگ ناشی از کرونا شود که امیدواریم مردم این نوع را جدی بدانند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۴۱۴ نفر و مجموع جانباختگان کرونا نیز به ۱۰۵ هزار و ۲۸۷ افزایش یافت.  

در حال حاضر هفت هزار و ۸۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۲۸ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۱۶۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

تاکنون ۱۷ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۴۸۳ نفر دز اول واکسن کرونا و ۷ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۹۱۸ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۵ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۴۰۱ دز رسید.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کووید-19 اختصاصی ایرنا ویروس دلتا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل ستاد ملی مقابله با کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کووید 19 کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کووید 19 اختصاصی ایرنا ویروس دلتا تزریق واکسن یک ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: همچنین بهترین زمان تزریق این واکسن برای زنان در سن ۹ تا ۲۶ سالگی و برای مردان ۹ تا ۲۱ سالگی بیان شده است.

دکتر شیما نصراله‌الحسینی افزود: متقاضیان این واکسن می‌توانند با در دست داشتن نسخۀ متخصصین بیماری‌های عفونی یا زنان به واحد امور دارویی مدیریت غذا و دارو مراجعه نمایند و پس از دریافت حواله، به داروخانه‌های مشخص شده جهت خرید و دریافت واکسن مراجعه نمایند.

او گفت: ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV، از طریق تماس بین پوست افراد انتقال می‌یابد و معمولا آلودگی در مردان و زنان، علائمی از قبیل سوزش، درد و یا خارش ایجاد نمی‌کند و به همین دلیلی اکثر افراد نسبت به آلودگی خود بی‌اطلاع هستند.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: برخی از گونه‌های ویروس می‌توانند منجر به ایجاد زگیل تناسلی و گونه‌های پرخطر عامل ایجاد کننده سرطان دهانه رحم، مقعد و سرطان‌های سر و گردن (خصوصا دهان و حلق) هستند که نیاز به پیشگیری و انجام آزمایش‌های غربال‌گری را ضروری می‌سازد.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد