Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-26@09:15:45 GMT

رونق تولید مسکن با زمین رایگان و تسهیلات مناسب

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۴۰۷۸

رونق تولید مسکن با زمین رایگان و تسهیلات مناسب

به گزارش «نماینده» اقبال شاکری با اشاره به تایید طرح جهش تولید و تامین مسکن توسط شورای نگهبان، گفت: در این طرح وزارت راه و شهرسازی مکلف به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی شده است؛ برای ساخت این مقدار واحد مسکونی، تمامی هزینه ها و منابع مالی آن در قانون پیش بینی شده است.

وی افزود: ۸۰ درصد هزینه ساخت واحدهای مسکونی از محل منابع تسهیلاتی بانک‌ها با سود ۹ الی۱۲ درصد و در روستاها تا ۴ درصد پرداخته خواهد شد که در قانون بودجه ۱۴۰۰ نیز به آن اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حتی منابع مالی پرداخت تسهیلات برای ساخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی و بیش از مقدار مشخص شده در طرح جهش تولید و تامین مسکن در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر تامین زمین مورد نیاز نیز بر عهده دولت خواهد بود.

شاکری تصریح کرد: اگر هر واحد مسکونی را به طور متوسط ۱۰۰ متر  و هزینه ساخت هر متر مربع را ۵ میلیون تومان در نظر بگیریم، ۵۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ساخت واحد های مسکونی می‌شود. از این رو تمامی بانک ها مدنظر قانون باید ۲۰ درصد از منابع تسهیلاتی خود که ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است را به ساخت مسکن اختصاص دهند، البته این مبلغ را هم باید در طول سه سال پرداخت کنند و تنها ۱۰۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به سال نخست بوده که حدود ۴ درصد منابع تسهیلاتی بانک ها می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن نیازی به بودجه خاصی نداشته و آقای خاندوزی وزیر اقتصاد نیز هنگام تدوین این طرح کاملا در جریان بوده است لذا وی با همکاری آقای قاسمی وزیر راه و شهرسازی باید بانک ها را به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن، ملزم کرده و در چند ماه آینده خبر عقد قرار داد ساخت یک میلیون واحد مسکونی برای افراد واجد شرایط را اعلام کنند.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم با تدوین طرح جهش تولید و تامین مسکن تلاش کرد گامی برای خانه دار کردن افراد فاقد مسکنی که به دلیل گرانی‌های افسارگسیخته امکان تامین خانه را نداشته اند، بردارد. لذا هدف مجلس توانمند کردن افراد فاقد مسکن با تسهیلات بانکی ارزان و با پوشش ۸۰ درصد هزینه ساخت به همراه تامین زمین ارزان قیمت و رایگان بوده تا راحت تر صاحب خانه شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای تامین وام ارزان قیمت نیز صندوقی با عنوان صندوق ملی مسکن در قانون جهش تولید و تامین مسکن پیش بینی شده تا با منابع تسهیلاتی بانک ها تجمیع و مشکلی جهت پرداخت وام ارزان و با بهره پایین وجود نداشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: ساخت مسکن در کشورهای دنیا به عنوان موتور محرکه اقتصاد شناخته شده و این امر در ایران نیز صادق بوده چرا که تمامی ارکان آن اعم مصالح ساختمانی، فناوری ساخت، نیروی کار و پیمانکار ماهر در داخل کشور وجود داشته و به نوعی پایه های اقتصاد مقاومتی است؛ همچنین با ساخت انبوه مسکن حدود ۳۰۰ شغل رونق گرفته و اشتغال زایی خوبی در این حوزه ایجاد می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی افراد ادعا می‌کنند که دولت توانایی ساخت یک میلیون واحد مسکونی را ندارد و پرداخت تسهیلات نیز ایجاد تورم می‌کند که به هیچ عنوان صحیح نبوده چرا که محل تامین منابع مالی لازم برای ساخت این مقدار خانه توضیح داده شده و از طرفی به دلیل اینکه پرداخت تسهیلات به تولید منجر می‌شود، تورم ایجاد نخواهد کرد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: اقبال شاکری طرح جهش تولید و تأمین مسکن مسکن جهش تولید و تامین مسکن مجلس شورای اسلامی پرداخت تسهیلات منابع تسهیلاتی واحد مسکونی یک میلیون هزینه ساخت بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد آقامیری در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان قم اظهار کرد: تخصیص سه هزار واحد مسکونی ویژه محرومان بنابر هماهنگی‌های لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

استاندار قم بیان کرد: ساخت ۶۳ هزار واحد مسکونی در دستورکار قرار داشت که این آمار به ۷۱ هزار رسیده است.

وی افزود: استان قم سکان‌دار ساخت مسکن در کشور می‌باشد که این رتبه مرهون تلاش دستگاه‌های مربوطه و اداره کل راه و شهرسازی است‌.

آقامیری خاطرنشان کرد: آمار بانک‌هایی که در طرح نهضت مسکن ملی همکاری لازم را ندارند، طی روزهای آتی به ریاست جمهوری و بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6088417

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر