Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@04:27:14 GMT

فعالیت رسمی ۷ پزشک طب سوزنی در اصفهان

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۴۲۷۵

فعالیت رسمی ۷ پزشک طب سوزنی در اصفهان

محمد برجیس رئیس انجمن طب سوزنی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: طب سوزنی شاخه‌ای از طب سنتی چینی است که در علم پزشکی امروز بخش مهمی از طب مکمل (سنتی) محسوب می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که در استان اصفهان چند مرکز و پزشک طب سوزنی فعالیت می‌کنند, افزود: در استان اصفهان ۷ پزشک طب سوزنی دارای مجوز از وزارت بهداشت داریم که یک نفر در شهر کاشان و ۶ نفر در شهر اصفهان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس انجمن طب سوزنی استان اصفهان افزود: طب سوزنی با ایجاد نظم در انرژی حیاتی بدن، تقویت خون و مایعات ارگان‌های بدن را تنظیم می‌کند و این ویژگی سبب می‌شود که طب سوزنی هم برای پیشگیری از بیماری‌ها و هم درمان آن‌ها مفید باشد.

برجیس در مورد فواید طب سوزنی در درمان بیماری‌ها خاطرنشان کرد: به طور کلی طب سوزنی در درمان انواع درد‌های عضلانی، اسکلتی که شامل درد‌های ناحیه گردن، شانه منجمد، کمر، درگیری عصب سیاتیک، درد‌های ناشی از آرتروز، زانو، انواع سردرد ازجمله میگرن، سر درد تنشی وخوشه ای، درمان فلج عصب صورت (فلج بلز) درمان عصب سه قلوی صورت (نورالژی تریژمینه)، بازتوانی بیمارانی که دچار عوارض ام اس، پارکینسون و سکته مغزی شده‌اند و درمان ناباروری بانوان و آقایان، اختلالات قاعدگی، درمان درد‌های حین قاعدگی، افزایش شانس موفقیت در بارداری با انتقال جنین به صورت آی وی اف، تحریک رشد قد در کودکان، درمان اختلالات حرکتی، گفتاری کودکان، بازتوانی کودکان فلج مغزی کاربرد دارد.

او اضافه کرد: این نوع از طب همچنین در درمان افسردگی، اختلالات اضطرابی، وسواس، اختلال خواب، درمان ریفلاکس مری به معده، سندروم روده تحریک پذیر، پرخوری عصبی، اصلاح متابولیسم برای رفع چاقی، جوانسازی پوست و رفع چین و چروک، رفع افتادگی پوست و غبغب، درمان ضعف عمومی و بی‌حالی، کمبود انرژی و خستگی مزمن به کار می‌رود.


رئیس انجمن طب سوزنی استان اصفهان در مورد اینکه طب سوزنی چگونه در درمان چاقی موثر است گفت: طب سوزنی با اصلاح متابولیسم، رفع پرخوری عصبی، درمان ریزه خواری، و درمان ولع به شیرینی و چربی به همراه اصلاح شیوه زندگی و برنامه غذایی چاقی را درمان می‌کند.

برجیس گفت: به طور میانگین هر ماه هزار نفر مراجعه کننده داریم که بیشتر مراجعه‌ها برای درمان درد‌های اسکلتی، میگرن، چاقی، ناباروری و تحریک رشد قد است.

او در مورد اینکه آیا طب سوزنی و سنتی (ایرانی) در درمان بیماری‌ها مکمل یکدیگر هستند گفت: طب سوزنی به همراه طب گیاهی چینی یک مجموعه واحد به شمار می‌روند و در شرایطی که به دلایل مختلف مجوز ورود گیاهان طب سنتی چینی وجود ندارد بهترین جایگزین دارو‌های طب ایرانی هستند.

رئیس انجمن طب سوزنی استان اصفهان در مورد مهارت پزشکان طب سوزنی در استان اصفهان گفت: مهارت پزشکان دارای مجوز از وزارت بهداشت بی شک آزموده شده است، ولی پزشکان بدون مجوز قابل اعتماد نیستند.

برجیس در پایان گفت: در مورد بیماری شایع کمر درد در صورتی که بیمار دچار افتادگی پنجه پا، اختلال در حرکت پاشنه پا، بی اختیاری و یا احتباس ادرار و مدفوع شده باشد یا درد مداوم به درمان غیر جراحی داشته باشد حتماً باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد، اما سایر علائم با طب سوزنی به همراه تمرینات ورزشی اصولی قابل درمان است.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طب سنتی طب سوزنی طب سوزنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۴۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند

زهرا علی‌زاده اظهار کرد: فروردین امسال در مرکز ناباروری بیمارستان شهید مدرس ساوه ۲ فرزند پسر به دنیا آمدند ‌که والدین آنان سال گذشته همزمان با آغاز فعالیت این مرکز روند درمان خود را آغاز کرده بودند.

وی افزود: مادر یکی از این فرزندان ۳۸ ساله بوده که هشت سال از زندگی مشترک آنان سپری شده و در این سال ها چندین دوره در سایر مراکز تحت معالجه قرار گرفته بودند.

علی‌زاده خاطر نشان کرد: بارداری این مادر با استفاده از روش کمک باروری IUI، به وقوع پیوسته و زایمان ایشان نیز به دلایل علمی به روش سزارین انجام شد.

وی در خصوص نحوه درمان مادر دوم نیز گفت: این بانوی ۲۸ ساله که پس از ۶ ماه اقدام و درمان ناموفق به این مرکز مراجعه کرده بود نیز با استفاده از روش های اصلاح سبک زندگی بر مبنای طب ایرانی به ثمر رسیده و زایمان ایشان نیز با حضور مامای همراه، در بلوک زایمان مجتمع بیمارستانی شهید مدرس به وقوع پیوست.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه یادآور شد: مرکز درمان ناباروری ساوه زمستان ۱۴۰۱ افتتاح و فعالیت آن نیز از ابتدای سال گذشته برای پاسخ دهی به یکی از مطالبات به حق مردم در حوزه تخصصی درمان ناباروری آغاز شده و تا کنون ۱۹۰ زوج را پذیرش کرده است.

به گفته وی، فعالیت این مرکز با استفاده از کامل ترین تجهیزات و تخصص های لازم و با تعرفه دولتی، امکان دسترسی آسان و عادلانه به خدمات درمان ناباروری را برای شهروندان فراهم کرده و نتیجه ۳۰ درصدی در انجام روندهای درمانی خود داشته که انتظار می رود در سال جاری شاهد تولد فرزندان بیشتری در این مرکز باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • اظهارات تکان‌دهنده؛ بزرگان ما برای درمان سریع به اروپا می‌روند | چرا دنبال پزشک حزب‌الهی نیستید؟ | فیلم
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار